Alles over vakanties op én met de fiets

Les Trois Ballons 10 juni 2017

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 22 mei 2017 10:01

bever schreef: 19 mei 2017 17:48 Is het parcours afgesloten voor niet-deelnemers ? Vanwege mijn herstellende hernia durf ik nog niet de medio-fondo te doen, maar ik vind het wel leuk om mijn groepsgenoten op te vangen op de Planche des Bellefilles, wat ongeveer 30 km fietsen van ons verblijf is
Nee, het parcours is niet afgesloten. Vorig jaar wegens blessure mijn vrienden bevoorraad en ik kon gewoon met auto bv de Grand Ballon op. Of je met de auto de Planche des Belles Filles gaat op mogen, weet ik niet. Maar met de fiets zeker en vast!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 22 mei 2017 10:11

wouterf schreef: 19 mei 2017 11:31 Eerste stuk idd gemiddeld 36kmu oid, ook vooraan het tweede vak. Maar wel met snelheid 40+ en best 'onrustig': Niet iedereen wil direct op kop rijden en dat geeft een beetje gekke dynamiek als er wat gaatjes vallen. Maar prima te doen en de wegen lenen zich er voldoende voor.
Ik ben vorig jaar na een vliegende start vanuit startvak 2 aangesloten bij wedstrijdrijders (en vervolgens op eerste helling weer gelost :D ), maar ik vond het niet prettig rijden. Een zenuwengedoe met 300 man bij elkaar. Regelmatig een valpartijtje door uitwijkmanoeuvres voor auto's (half op de weg) en wegversmallingen. Ben van plan om dit jaar gewoon weg te springen uit de start en dan 20 km op kop te rijden :like:
VictorT schreef: 20 mei 2017 15:43
bever schreef: 19 mei 2017 17:48 Is het parcours afgesloten voor niet-deelnemers ? Vanwege mijn herstellende hernia durf ik nog niet de medio-fondo te doen, maar ik vind het wel leuk om mijn groepsgenoten op te vangen op de Planche des Bellefilles, wat ongeveer 30 km fietsen van ons verblijf is
Gewoon doen Bever! Zullen je matties tof vinden! ;-)
Parcours is niet afgesloten hoor, en je rijdt zowiezo met de meute dezelfde kant op op de Planche des belle filles. Kun je ook nog een beetje sfeer proeven.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

shota
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:19

shota 28 mei 2017 21:49

Volgende week zondag ga ik met mijn broer een weekje naar de vogezen. Mijn broer is geblesseerd en kan dus de trois ballons niet mee doen. In de week er voor wil ik zeker nog wat ritjes gaan maken. Het lijkt me leuk om met wat mensen mee te fietsen. Mocht je dit ook leuk vinden laat het me weten, misschien kunnen we wat af spreken.

bever
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 30 mei 2017 20:23

iemand zijn startbewijs al binnen ?

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 30 mei 2017 21:39

Net ff ingelogd en krijg te zien dat mijn inschrijving volledig is met de vermelding dat 10 dagen voorafgaand het startbewijs te downloaden is.
Je zult dus moeten inloggen en krijgt geen mail vermoed ik.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 31 mei 2017 10:58

Collega's, weet iemand of je met een plaatsing van vorig jaar (eerste 300 en 75e in categorie) in aanmerking komt om in het eerste vak te starten? En hoe regel je dat dan?

Ik schrijf me vrijdag's pas in met daginschrijving. En ja ik weet dat het niet veel uitmaakt , en ja ik weet ook dat ik hem niet ga winnen, maar ik zou het gewoon leuk vinden om vooraan te starten en dus wat later naar het startvak te moeten.

Bovendien geeft me dat de kans om vanuit de start te demarreren en in ieder geval de eerste 20 km aan kop van de westrijd te rijden. :D :D :D
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 31 mei 2017 14:14

Zou moeten kunnen, maar kan nog wel eens lastig worden als je het op de daginschrijving probeert. Achter de balie worden ze gek van iedereen die meent vooraan te moeten starten en kunnen dus behoorlijk ongeïnteresseerd en chagrijnig doen... Als je Frans niet heel goed is zoek dan iig iemand die goed Engels kan. Anyway, bij een demarrage vanaf de start zal ik strak in je wiel zitten, lijkt me wel wat om met een voorsprong aan de eerste beklimming te beginnen :)...

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 31 mei 2017 14:19

VictorT schreef: 20 mei 2017 15:43
bever schreef: 19 mei 2017 17:48 Is het parcours afgesloten voor niet-deelnemers ? Vanwege mijn herstellende hernia durf ik nog niet de medio-fondo te doen, maar ik vind het wel leuk om mijn groepsgenoten op te vangen op de Planche des Bellefilles, wat ongeveer 30 km fietsen van ons verblijf is
Gewoon doen Bever! Zullen je matties tof vinden! ;-)
Zeker doen. Parkoersen zijn nooit afgesloten. Dat is ook de reden dat ik al decennia lang nooit inschrijf voor dit soort gedrochten tegen woekerinschrijfgelden. Als het dan eens mocht uitkomen (mooie weer voorspeld, toevallig toch in de buurt zijn) dan gewoon mee rijden. Tijd zelf klokken , zelf voor je eigen eten en drinken zorgen en een diplomaatje/certificaatje kan je ook wel zelf eentje maken en in je fietsenschuurtje ophangen :like:
Enige nadeel is dat je niet in een uitslag komt en niet kan opscheppen over een prestatie die er meestal een is van het niveau van in het land der blinden is een oog koning.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 31 mei 2017 17:18

Quarantanove schreef: 31 mei 2017 14:19
VictorT schreef: 20 mei 2017 15:43
bever schreef: 19 mei 2017 17:48 Is het parcours afgesloten voor niet-deelnemers ? Vanwege mijn herstellende hernia durf ik nog niet de medio-fondo te doen, maar ik vind het wel leuk om mijn groepsgenoten op te vangen op de Planche des Bellefilles, wat ongeveer 30 km fietsen van ons verblijf is
Gewoon doen Bever! Zullen je matties tof vinden! ;-)
Zeker doen. Parkoersen zijn nooit afgesloten. Dat is ook de reden dat ik al decennia lang nooit inschrijf voor dit soort gedrochten tegen woekerinschrijfgelden. Als het dan eens mocht uitkomen (mooie weer voorspeld, toevallig toch in de buurt zijn) dan gewoon mee rijden. Tijd zelf klokken , zelf voor je eigen eten en drinken zorgen en een diplomaatje/certificaatje kan je ook wel zelf eentje maken en in je fietsenschuurtje ophangen :like:
Enige nadeel is dat je niet in een uitslag komt en niet kan opscheppen over een prestatie die er meestal een is van het niveau van in het land der blinden is een oog koning.
Gelukkig kan jij wel opscheppen over je titel van opper papagaai.

bever
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 31 mei 2017 18:08

pinarello schreef: 31 mei 2017 17:18
Quarantanove schreef: 31 mei 2017 14:19
VictorT schreef: 20 mei 2017 15:43
Gewoon doen Bever! Zullen je matties tof vinden! ;-)
Zeker doen. Parkoersen zijn nooit afgesloten. Dat is ook de reden dat ik al decennia lang nooit inschrijf voor dit soort gedrochten tegen woekerinschrijfgelden. Als het dan eens mocht uitkomen (mooie weer voorspeld, toevallig toch in de buurt zijn) dan gewoon mee rijden. Tijd zelf klokken , zelf voor je eigen eten en drinken zorgen en een diplomaatje/certificaatje kan je ook wel zelf eentje maken en in je fietsenschuurtje ophangen :like:
Ja....dat kan natuurlijk....maar heel netjes is het niet :roll:

bever
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 31 mei 2017 19:15

jwpcycle schreef: 30 mei 2017 21:39 Net ff ingelogd en krijg te zien dat mijn inschrijving volledig is met de vermelding dat 10 dagen voorafgaand het startbewijs te downloaden is.
Je zult dus moeten inloggen en krijgt geen mail vermoed ik.
tnx ! Ik neem aan dat je het startbewijs dan nog ergens mag omwisselen voor een startnummer (en goodybag :D ). De site is hier niet heel duidelijk over vind ik

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 31 mei 2017 19:43

pinarello schreef: 31 mei 2017 17:18
Quarantanove schreef: 31 mei 2017 14:19 Zeker doen. Parkoersen zijn nooit afgesloten. Dat is ook de reden dat ik al decennia lang nooit inschrijf voor dit soort gedrochten tegen woekerinschrijfgelden. Als het dan eens mocht uitkomen (mooie weer voorspeld, toevallig toch in de buurt zijn) dan gewoon mee rijden. Tijd zelf klokken , zelf voor je eigen eten en drinken zorgen en een diplomaatje/certificaatje kan je ook wel zelf eentje maken en in je fietsenschuurtje ophangen :like:
Enige nadeel is dat je niet in een uitslag komt en niet kan opscheppen over een prestatie die er meestal een is van het niveau van in het land der blinden is een oog koning.
Gelukkig kan jij wel opscheppen over je titel van opper papagaai.
Sommige stellingen kunnen niet vaak genoeg herhaald worden. :lol:

Plaats reactie