KMC ketting op Campagnolo een goed idee ??
Ik heb wat wijfels over de KMC ketting op Campagnolo (beide 10 speed)
De afstelling loopt niet lekker (ook niet na het plaatsen van een nieuwe ketting en nieuwe cassette en nadat alle standen van de verstelnippel zijn getest).
De ketting blijft een telkens 1 of 2 tandwielen overslaan.
Tevens af en toe (gemiddeld iedere 4 of 5 omwentelingen) echt het geluid van 'klang' (geen tik dus). Het geheel geeft mij geen lekker gevoel.
Wat zijn jullie ervaringen met KMC op Campagnolo ??
De afstelling loopt niet lekker (ook niet na het plaatsen van een nieuwe ketting en nieuwe cassette en nadat alle standen van de verstelnippel zijn getest).
De ketting blijft een telkens 1 of 2 tandwielen overslaan.
Tevens af en toe (gemiddeld iedere 4 of 5 omwentelingen) echt het geluid van 'klang' (geen tik dus). Het geheel geeft mij geen lekker gevoel.
Wat zijn jullie ervaringen met KMC op Campagnolo ??
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Kmc op Campagnolo werkt prima. Als de ketting overslaat, dan zou ik eerder naar de cassette kijken, is die niet versleten? De kettingen van kmc zijn wel lawaaieriger, vandaar dat ik tegenwoordig zelf Sram kettingen gebruik.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid HC
10 speed campagnolo en 10 speed KMC ketting loopt bij mij feilloos. Als dat met nieuwe cassette en ketting niet goed loopt dan ligt dat of aan de derailleur wieltjes, of aan de versnellingskabel. (mits goed afgesteld natuurlijk)
ook de derailleur wieltjes zijn vervangen. De pad staat telkens recht onder het tandwiel en de kabel lijkt goed op spanning.
Nog steeds slaat hij 1 of 2 tandwielen over . Moet er meer spanning op de kabel of minder ??
Nog steeds slaat hij 1 of 2 tandwielen over . Moet er meer spanning op de kabel of minder ??
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Oké, dit is nu de tweede keer, vorige keer werd je boos toen er getwijfeld werd aan je kennis, maar nu is het wel overduidelijk: je weet niet wat de derailleurpat is. Ga dat maar eens leren, en ga die dan (laten) richten. Daarna maar weer verder kijken, want zo blijf je klooien.
Vorsprung durch Pedantik
@body: Ja! Wel opletten dat je de juiste neemt (ivm afwijkende buitenmaten van de verschillende soorten kettingen)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nee, kmc heeft missing links speciaal voor Campa dan wel Sram/shimano. En dat dan weer in 9, 10 en 11 speed.....