Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 25 mei 2017 14:10

De meeste zaken in jouw opsomming voor mij niet van toepassing of niet storend, echter terug naar start is gewoon aanwezig. Alleen qua vertaling kan ik het wel met je eens zijn, hoewel er niets mis is met de vertalingen die jij hier noemt, al ben je misschien andere benamingen gewend, die kan op sommige punten verbeterd worden (Zuid-Oost is bijv ZE) terwijl alle andere windrichten wel goed zijn afgekort. Volgens mij kan je TP net zo als Strava, RWG e.d gewoon koppelen in de app.

tomtom
Forum-lid

tomtom 25 mei 2017 16:34

Nee, helaas. Je kunt wel trainingen uploaden naar TP maar je kunt zelfs geen geplande workout (training volgens wattage of HF) uploaden of doen. Laat staan automatisch importeren vanuit TP :dislike: ! Kortom, deze gaat weer netjes retour Coolblue.
Aeroad
Grail
Ultimate

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 25 mei 2017 17:14

Het doen/laden van workouts is iets dat bij de Elemnt (Bolt) nog gaat komen. Er zullen in de toekomst nog wel meer functies worden toegevoegd, anders dan bij andere merken, is het bij Wahoo zo dat waar de gebruikers om vragen, indien mogelijk, zo snel mogelijk wordt mogelijk gemaakt. Ik ben in ieder geval heel blij met mijn keuze want de Elemnt overstijgt met gemak, inzake gebruikersgemak, alle andere merken.

tomtom
Forum-lid

tomtom 26 mei 2017 15:48

Dat dacht ik inderdaad ook. Alleen is de Elemnt (zelfde software) al meer dan een jaar op de markt en deze feature zit er niet in. De Bolt is zeker een mooi pakketje voor het geld maar blijft op een aantal vlakken flink achter bij Garmin (en geloof me.....ik heb vrijwel alle Edge's gehad en zo'n grote fan ben/was ik zeker niet). Misschien dat ze die achterstand nog inlopen en tevens een wat fraaier apparaat maken (ietsje groter, (veel) minder bezel en niet zo "glimmend"). Dan zal ik me er zeker nog eens aan wagen.....
Aeroad
Grail
Ultimate

tomtom
Forum-lid

tomtom 26 mei 2017 17:36

Ja hoor, al best veel gespeeld met de app (en die vind ik qua UI en opbouw ook niet al te best maar wellicht went dat). Inmiddels ben ik ook al al een paar ergernissen/problemen tegengekomen die vrij bepalend zijn; o.a. het vinden van een wifi netwerk (een jaar geleden reeds beschreven door DC Rainmaker). Ook de verbinding tussen Bolt en App kwam soms niet tot stand. Fijne zaken zijn het makkelijke koppelen van accessoires, instellen via de app en het syncen van routes. Helaas is dat (vrijwel) eenmalig, behalve de routes. Ik vind het dus helemaal niet zo handig dat ik "alles" via de app moet doen (regelmatig pas ik in mijn Garmin al fietsen velden aan, omdat ik dan pas het zo wil gebruiken). Zonder workouts heb ik er echter helemaal niets aan....en zonder aut upload ook niet. Dan zit ik namelijk tov Garmin ipv van een handmatige route upload met een workout upload. Die laatste is in mijn geval 1-3 keer per week :-(. Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag of en wanneer dat komt. Maar gezien het tempo van updates (soms ook vrij marginaal) vrees ik dat dat vrij lang gaat duren.
Aeroad
Grail
Ultimate

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 26 mei 2017 22:29

Als ik met twee dingen GEEN probleem heb met de Elemnt is het wel het vinden van WIFI netwerken en de verbinding tussen het apparaat en de app. Dus ik weet niet wat er bij jou mis gaat. Maar goed ieder zijn voorkeur, daarom zijn er ook meerdere merken.

wdfl
Forum-lid

wdfl 28 mei 2017 07:21

wifi niet vinden is makkelijk op te lossen!
hier toch.

wachtwoord op router van WEP naar WPA(2) en ging direct (ook een stuk veiliger, moeilijker te kraken blijkbaar)
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

DDX
Forum-lid HC

DDX 28 mei 2017 22:04

Rubbertje van de knoppen is losgekomen bij mijn bolt (bij page button), geprobeerd hem zelf weer erin te klikken (zou opzich moeten kunnen als ik constructie zo kijk met gaatjes en pinnetjes) maar helaas echt vast zit hij dan niet en hij gaat weer snel los.
Echt waterdicht is hij dus ook niet.

Garantie claimen dus ben ik bang, wel jammer dat ik net mijn garmin 500 en 800 heb verkocht, hoop dat ze beetje snel zijn met garantie.
Iemand ervaring of het nut heeft (sneller?) direct via wahoo garantie aan te vragen of kan het net zo goed via winkel ?

alien
Forum-lid

alien 28 mei 2017 22:59

Officieel hoort het gia de leverancier te gaan.
Vorsprung durch Pedantik

croix
Forum-lid

croix 29 mei 2017 09:51

Iemand ook deze ervaring?

Hoe langer je rit, hoe trager de bolt wordt in het wisselen tussen pagina's. Eens over de 100km duurde het zeker 15-20 seconden om te wisselen tussen kaart en data pagina. Eens in de buurt van de 200km was wisselen zelfs geen optie meer (~1 minuut of langer). Ook de turn-by-turn notifications kwamen dan steevast te laat.

Het kan ook zijn dat hij last had van de warmte :ugeek:

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 29 mei 2017 10:38

Met mijn gewone Elemnt nog nooit last van gehad, ook niet met de warmte van de laatste dagen.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 29 mei 2017 13:44

Totnogtoe geen probleem op dat gebied.

Ik heb 1 grote frustratie met de Bolt: ik moet regelmatig opnieuw 'pairen' met mijn iphone, krijg om de paar dagen de boodschap 'pairing failed' en daar gaan we dan weer: phone uit de Bolt verwijderen, Bolt uit de BT connecties van de phone verwijderen en het pairing proces opnieuw beginnen.

Voor de rest is dit toestel alles wat ik van een fietscomputer verwacht.
Afbeelding

Plaats reactie