Tripple voor 30 achter 32 of 34
Ik rij inderdaad nog met spd pedalen maar dan de PD-A520 op mijn woon/werk fiets. Dit is tevens een crossfiets. Deze pedalen gebruik ik vanwege de schoenen. Mocht ik in de winter en in het donker lek rijden kan ik altijd nog lopen naar huis of werk. Op mijn racefiets( zonder triple uiteraard) heb ik gewoon de spd sl PD R540 gemonteerd. Dus maak je geen zorgen over mijn pedalen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die pedalen is ook wel het laatste waar ik mij bij jou zorgen over maak
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Jij schrijft toch echt "op mijn racefiets".
Je hoeft nu niet terug te krabbelen omdat je wat tegenwind krijgt.
Om maar te zeggen dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Jij mag dat ook en hoeft dus een ander daarom niet pogen te kleineren.
Je hoeft nu niet terug te krabbelen omdat je wat tegenwind krijgt.
Om maar te zeggen dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Jij mag dat ook en hoeft dus een ander daarom niet pogen te kleineren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb overigens op mijn winterfiets, waar ik ook een fietskar mee trek, de ultegra tripe 30*30 combinatie. En dat gaat vooralsnog perfect. Ik kan alle mogelijke combinaties (als ik dat zou willen) schakelen.
Ik heb nog nooit geprobeerd om een grotere casette dan 12-30 te monteren (10speed) en ben nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig, tot hoe ver je kan gaan. Want een fiets van 11kg + 45kg fietskar (incl inhoud) is niet erg lekker fietsen bij 5% en hoger....
Ik heb nog nooit geprobeerd om een grotere casette dan 12-30 te monteren (10speed) en ben nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig, tot hoe ver je kan gaan. Want een fiets van 11kg + 45kg fietskar (incl inhoud) is niet erg lekker fietsen bij 5% en hoger....
Op mijn randonneur zit een Ultegra 9v-groep met 30/42/52 tripel-crank, en normaal gesproken een 14-25 juniorencassette. Laatst heb ik voor een zeer bergachtige rit de grootste vijf kransjes vervangen voor die uit een 11-32 MTB-cassette, daarmee een 14-32 cassette creërend. Met een XT 9v-derailleur schakelt dat prima. Je behoudt dan de kleine stapjes in de vlakkelandverzetten, maar krijgt er wel een flink bereik aan de onderkant bij.
Wil ik het nóg bonter maken, dan zet ik er de grote spider van een 11-34 cassette op, en eventueel 28/38/48 voorbladen om meer in de buurt te komen van een traditionele "touring" tripel.
Wil ik het nóg bonter maken, dan zet ik er de grote spider van een 11-34 cassette op, en eventueel 28/38/48 voorbladen om meer in de buurt te komen van een traditionele "touring" tripel.
Vorsprung durch Pedantik
Verdorie Keezx, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Het betreft een ultegra 6700 triple 30/39/52, zou dit kettingblad dan passen:
https://www.mantel.com/ta-specialites-z ... oCH-bw_wcB
In de winter rij ik toch voornamelijk vlakke ritjes en heb ik de triple niet nodig. Als ik straks met de fietskar de "bergen" in ga (Winterberg + Ardeche) zou dit wel eens een gouden zet kunnen zijn.
EDIT:
@ Alien, ik heb nog 2 cassettes 12-30 die nog wel even mee kunnen. In de winter rijdt ik de 12-25 cassettes wel aan gort. Dus de optie van Keezx is voorlopig (mits dit past) budget technisch wellicht beter.
In de winter rij ik toch voornamelijk vlakke ritjes en heb ik de triple niet nodig. Als ik straks met de fietskar de "bergen" in ga (Winterberg + Ardeche) zou dit wel eens een gouden zet kunnen zijn.
EDIT:
@ Alien, ik heb nog 2 cassettes 12-30 die nog wel even mee kunnen. In de winter rijdt ik de 12-25 cassettes wel aan gort. Dus de optie van Keezx is voorlopig (mits dit past) budget technisch wellicht beter.
Die Zélito zou moeten passen. Wel even opletten of je voorderailleur van 26 tot 52 kan schakelen.
Ik zeg niet dat je moet doen wat ik doe. Ik zeg alleen wát ik doe zodat een ander er zijn of haar voordeel mee kan doen.
Ik zeg niet dat je moet doen wat ik doe. Ik zeg alleen wát ik doe zodat een ander er zijn of haar voordeel mee kan doen.
Vorsprung durch Pedantik
Ow, ik bedoel ook niet dat ik je advies niet waardeer, ik vroeg er namelijk zelf heen. En hartstikke bedankt voor de info. Alleen bracht Keez me op nieuwe ideeen. Zeker de moeite waard om eens te proberen. En voor 23 euro is het wel een poging waard
Alleen bij de Ultegra 6500 en 6600 groep.
Nee, dat past niet. Is eerder ook al aan de orde geweest. De boutcirkel voor het binnenblad is 92mm, alleen geschikt voor Shimano 30t.Bospaadje schreef: ↑30 mei 2017 15:06 Verdorie Keezx, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Het betreft een ultegra 6700 triple 30/39/52, zou dit kettingblad dan passen:
Klimmer heeft gelijk; bij de FC-6703 zit het binnenblad vast aan het middenblad, is dus al geen échte tripel-crank meer. Je kunt wel zo'n Zélito monteren als je het middenblad vervangt door een (TA) Alizé-K. Zelfde principe als de Shimano-oplossing, maar met een boutcirkel van 74mm voor het binnenblad.
Vorsprung durch Pedantik