Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuw of upgrade?

gjlp
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 apr 2009 21:07

gjlp 15 apr 2010 18:08

Hallo allemaal,

Ik kocht vorig jaar april een Cube Attempt 2008 (overjarig) voor een hele gunstige prijs om te kijken of ik het hele wielergebeuren leuk vind en of ik het vol zal houden. Nu een jaar later heb ik het wielervirus goed te pakken en vraag me af: wat nu?

De Cube is in mijn ogen een prima fiets waar ik met veel plezier op rij maar na een jaartje rijden en een jaartje meer ervaring wil ik wel wat meer.
Aanvankelijk dacht ik aan een nieuwe fiets en heb me hierbij een beetje blind gestaard op het "ik moet minimaal carbon met ultegra" verhaal.
De dingen die me niet meer bevallen aan de cube zijn de wielen (fulcrum r7), het el cheapo zadel (scape) en de triple crank (105). Het frame is van degelijk alu en precies de kleur die ik wil.

Wat vinden jullie? Is het de moeite om te investeren om de Cube te upgraden met onderdelen naar wens, zoals wielen (categorie dp18, mavic's, of een andere set handgespaakte die wat beter bij mijn 96 kg past), zadel, ect.. De crank is meer een uiterlijk dingetje. Die hoeft er niet per sé af maar zal geen triple meer nemen bij e.v.t. aanschaf van een nieuwe fiets omdat ik simpelweg de 30 nooit gebruik.

De fietsen die mijn interesse hebben als e.v.t. vervanging zijn de Cube Agree Pro Alu, Sensa Trentino Special 2010, en Jan Janssen Eclypse (allen alu met ultegra)

Ik doe voornamelijk toeren een af en toe een zomeravondcompetitie op de club. Ik weet dat dit mijn beslissing is maar heb graag een beetje feedback van jullie.

alvast bedankt..!

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 15 apr 2010 18:21

Agree alu is een goede optie, met inruil van je attempt komt het denk ik financieel beter uit in vergelijking met het opwaarderen van de attempt.

Beetje lullen voor een beter zadel en je zou met een 700-850 bijleggen misschien wel uitkomen, andere groep en wielen is min. net zo duur.

stinus
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2007 01:48

stinus 15 apr 2010 18:33

op www.bikexperto.com kan je redelijk goedkoop handgespaakte wielen kopen, anders easton of campa doen het ook goed... Je kan ook lekker doorrijden op je fiets en brute wielen kopen...

Volegnd jaar krijg je er nog hetzelfde voor als je hem verkoopt denk ik...

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 15 apr 2010 18:43

Je kunt inruil natuurlijk proberen, al was het maar om te zien wat je terug kunt krijgen, maar denkelijk zal dat tegenvallen.

Als het frame je goed bevalt lijkt opwaarderen mij een beter alternatief. Een Cube frame mag zonder meer goed genoemd worden voor toeren en een competitie of 2.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

stynomite
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:38

stynomite 15 apr 2010 21:50

en ik zou eens naar de ardennen gaan, kan dat 30 blad ook wat doen (keutenberg bijv.), maar goed, dat kan een tourist als ik ook met een compact.

Anyway, als ik je zo hoor, dan zou ik gaan voor een setje nieuwe wielen, (kan overigens ook bij Rose), bijvoorbeeld;
Race-wielset 28"/700 C ; Mavic CXP 33 / DT Swiss 370, voor 244,-

en een nieuw zadel (kopen bij de FM, zodat je wat kan proberen).


Maar he, that's just me.


Het is natuurlijk wel leuk om een nieuwe fiets uit te gaan zoeken. Ik geloof wel dat je dan echt moet gaan voor iets wat je wilt, anders zit je over anderhalf jaar weer zo.
Big... yeah, big bada boom.

gjlp
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 apr 2009 21:07

gjlp 15 apr 2010 23:49

Dankjewel jongens. Ik ga inderdaad op zoek naar een set goede wielen. Mijn fm raadde me dp18's aan, 32 spaken met 105 naven. En snel maar eens een paar zadels testen.

Plaats reactie