Op mijn nieuwe fiets zit ik 1,5 dieper en ook 1,5 centimeter langer dan op mijn oude fiets. Omdat ik sinds kort ook wedstrijden rijd, wil ik graag ook wat dieper zitten.
Ik kan goed in de beugel rijden en dat rustig 20 minuten volhouden en ervaar geen problemen met ademen. Wel voel ik mijn onderrug, maar niet zodanig dat dit me hindert bij het fietsen. Na afloop voel ik wel mijn nek en schouders.
Is dat nu iets waar mijn lichaam aan moet wennen en waarschijnlijk over zal gaan, of zit ik toch te diep en moet ik mijn stuurpen aanpassen?
dieper zitten, nek en schouders
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Is wennen. Als je dat nou over een paar maand nog hebt kun je eens gaan kijken.
Maak joe woar
Doe waar je zin an hebt, maar waarom zou je dieper willen zitten. De man voor je vangt de wind. Jij hoeft maar twee keer op kop te rijden: als de slag valt en als je de laatste 100 meter van de wedstrijd op kop rijdt.HarryuitHilversum schreef: Omdat ik sinds kort ook wedstrijden rijd, wil ik graag ook wat dieper zitten.
Ik kan goed in de beugel rijden en dat rustig 20 minuten volhouden en ervaar geen problemen met ademen.
Voelen is niet erg. Als je nek enschouders zeer doen wel. Aerodynamisch zitten is iets anders dan overstrekt zitten. Overstrekken, dus stuur te ver weg, heeft weinig invloed op aerodynamica. Wel op je lichaam. Dus drop mag gerust wat groter. Reach moet je voorzichtiger mee zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Forum-lid
Aansluitend op dit topic:
Ik kan dus in één keer alle spacers onder mijn stuur vandaan halen zonder dat ik daar blessures door oploop? Of is het verstandiger dit stapsgewijs te doen.
Ik kan dus in één keer alle spacers onder mijn stuur vandaan halen zonder dat ik daar blessures door oploop? Of is het verstandiger dit stapsgewijs te doen.