Canyon
Klpt ze zit op het randje tussen de twee en gaat ze allebei uitproberen. Nu heeft ze een 54cm frame waar ze goed op zit.wouterf schreef: ↑22 mei 2017 18:58Hoe heb je de maten vergeleken? En wat fietst ze nu? Het nieuwe WMN model Endurace in XS (Met 28" wielen) heeft (als je het balhoofdkapje meerekent!) een stack die bv tussen de Trek (Emonda?) 50 en 52 inzit, maar een iets kortere reach.
Het zou nog wel eens zo kunnen zijn dat je dochter prima op die XS past, afhankelijk van hoe ze nu op de fiets zit en wat voor fiets dat is.
Even een andere vraag;
Weet iemand wanneer de Canyon's in de "summer sale" gaan? En of dan ooit de framesets ook in prijs verlaagd worden?
Heb geen haast en wil voorkomen dat ik net een frameset/fiets heb die een maand later in de sale gaat
Alvast bedankt!
Weet iemand wanneer de Canyon's in de "summer sale" gaan? En of dan ooit de framesets ook in prijs verlaagd worden?
Heb geen haast en wil voorkomen dat ik net een frameset/fiets heb die een maand later in de sale gaat
Alvast bedankt!
Allen,
Heb sinds eind december 2016 een Canyon CF SL 7.0 (goede 6 maand nu dus).
Enerzijds erg tevreden van de fiets - ziet er goed uit, is stijf als een plank en accelereert als een Arabisch renpaard. (Bedenking: had voordien een Prorace Styx uit 2005, dus misschien had elke moderne carbon fiets me dit gevoel wel gegeven)
Anderzijds ben ik niet tevreden van de service van Canyon. Het is vooral voor dit laatste dat ik hier graag even verificatie zou krijgen voor mijn verbolgen gevoel, zodat ik al dan niet terecht Canyon afraad aan mijn vrienden / anderen.
Na 900 km / 2 maand: ketting valt er tijdens een rit af vooraan. Ik stop en leg deze er opnieuw op, waarbij ik merk dat het metalen chainsuck plaatje los is gekomen en tegen mijn crank zit. Ketting zat niet gekneld tussen crank en frame (dus geen chainsuck). Om verder te kunnen fietsen heb ik het plaatje volledig van het frame moeten trekken, waarbij het plaatje nog op 1 punt aan het frame zat - hier is de laklaag dus beschadigd. Plaatje zat duidelijk los / niet goed vast bij aankoop, zie anders niet hoe dit zo snel los zou zijn gekomen. Na mailverkeer met Canyon zeggen ze dat het abnormaal is dat mijn ketting er af viel, dat dit nooit gebeurt bij een goed onderhouden fiets en dat dit dus geen garantie is. Ik mag blijkbaar van geluk spreken dat het chainsuck plaatje "zijn werk heeft gedaan" door los te komen. Ze willen me echter tegemoet komen en me gratis een chainsuck plaatje opsturen, dat ik er vervolgens zelf mag opplakken (kostprijs plaatje: 1,6 eur ... wat een gift van Canyon!).
Detail: toen ik de fiets na aankoop ontving, stonden de versnellingen volledig ontregeld. Heb deze op orde laten stellen door fietsenmaker.
Nog een detail: enkele weken later valt Tom Boonen zijn ketting er 2 maal na elkaar af aan de voet van de Taaienberg - moet ik er dan volgens Canyon vanuit gaan dat ze bij Quikstep rondrijden met slecht afgestelde / onderhouden fietsen?
Na 2600 km / 6 maand: speling op het balhoofd en een "versleten" gevoel van de lagers. Krijg de headset niet afgeregeld zonder speling of zonder stug draaien. Opnieuw hetzelfde verhaal bij Canyon: is niet abnormaal dat de lagers zo snel versleten zijn want hangt ook af van weer, manier van rijden (?), parcours, ... Ik leg uit dat ik de fiets enkel gebruik in goed weer, op onze Vlaamse en Waalse wegen (Belg weetjewel), dat ik er erg goed zorg voor draag en dat ik niet anders rijdt dan een ander. Enige oplossing van Canyon is aankoop van nieuwe lagers (50 eur) die ik er zelf in mag pressen. Heb een andere fiets die ik elke dag gebruik voor woon-werk verkeer, in weer en wind, en daar gaan de lagers al twee jaar van mee...
Ben ik nu aan het zagen / heb ik nu pech / ben ik nu zo een beest dat ik alles zo snel kapot rijd?
Mag ik niet wat meer tegemoetkoming en service verwachten van zo'n bedrijf?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Stef
Heb sinds eind december 2016 een Canyon CF SL 7.0 (goede 6 maand nu dus).
Enerzijds erg tevreden van de fiets - ziet er goed uit, is stijf als een plank en accelereert als een Arabisch renpaard. (Bedenking: had voordien een Prorace Styx uit 2005, dus misschien had elke moderne carbon fiets me dit gevoel wel gegeven)
Anderzijds ben ik niet tevreden van de service van Canyon. Het is vooral voor dit laatste dat ik hier graag even verificatie zou krijgen voor mijn verbolgen gevoel, zodat ik al dan niet terecht Canyon afraad aan mijn vrienden / anderen.
Na 900 km / 2 maand: ketting valt er tijdens een rit af vooraan. Ik stop en leg deze er opnieuw op, waarbij ik merk dat het metalen chainsuck plaatje los is gekomen en tegen mijn crank zit. Ketting zat niet gekneld tussen crank en frame (dus geen chainsuck). Om verder te kunnen fietsen heb ik het plaatje volledig van het frame moeten trekken, waarbij het plaatje nog op 1 punt aan het frame zat - hier is de laklaag dus beschadigd. Plaatje zat duidelijk los / niet goed vast bij aankoop, zie anders niet hoe dit zo snel los zou zijn gekomen. Na mailverkeer met Canyon zeggen ze dat het abnormaal is dat mijn ketting er af viel, dat dit nooit gebeurt bij een goed onderhouden fiets en dat dit dus geen garantie is. Ik mag blijkbaar van geluk spreken dat het chainsuck plaatje "zijn werk heeft gedaan" door los te komen. Ze willen me echter tegemoet komen en me gratis een chainsuck plaatje opsturen, dat ik er vervolgens zelf mag opplakken (kostprijs plaatje: 1,6 eur ... wat een gift van Canyon!).
Detail: toen ik de fiets na aankoop ontving, stonden de versnellingen volledig ontregeld. Heb deze op orde laten stellen door fietsenmaker.
Nog een detail: enkele weken later valt Tom Boonen zijn ketting er 2 maal na elkaar af aan de voet van de Taaienberg - moet ik er dan volgens Canyon vanuit gaan dat ze bij Quikstep rondrijden met slecht afgestelde / onderhouden fietsen?
Na 2600 km / 6 maand: speling op het balhoofd en een "versleten" gevoel van de lagers. Krijg de headset niet afgeregeld zonder speling of zonder stug draaien. Opnieuw hetzelfde verhaal bij Canyon: is niet abnormaal dat de lagers zo snel versleten zijn want hangt ook af van weer, manier van rijden (?), parcours, ... Ik leg uit dat ik de fiets enkel gebruik in goed weer, op onze Vlaamse en Waalse wegen (Belg weetjewel), dat ik er erg goed zorg voor draag en dat ik niet anders rijdt dan een ander. Enige oplossing van Canyon is aankoop van nieuwe lagers (50 eur) die ik er zelf in mag pressen. Heb een andere fiets die ik elke dag gebruik voor woon-werk verkeer, in weer en wind, en daar gaan de lagers al twee jaar van mee...
Ben ik nu aan het zagen / heb ik nu pech / ben ik nu zo een beest dat ik alles zo snel kapot rijd?
Mag ik niet wat meer tegemoetkoming en service verwachten van zo'n bedrijf?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Stef
Stef,
Dat plaatje kan ik beamen, mijn ketting 1 x er af, geen chainsuck, plaatje los. Ligt nu ergens in Limburg (NL). Me zelf er niet druk over gemaakt. Ga ook geen plaatje terug plaatsen.
Lager is een slijtdeel, maar binnen 6 maanden, is m.i. wel erg snel.
Daar was een coulante opstelling wel beter geweest van Canyon.
Dat plaatje kan ik beamen, mijn ketting 1 x er af, geen chainsuck, plaatje los. Ligt nu ergens in Limburg (NL). Me zelf er niet druk over gemaakt. Ga ook geen plaatje terug plaatsen.
Lager is een slijtdeel, maar binnen 6 maanden, is m.i. wel erg snel.
Daar was een coulante opstelling wel beter geweest van Canyon.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
@stefverv:
Je hebt een fiets gekocht bij een internet aanbieder aan een, hopelijk voor jou, scherpe prijs.
Een ketting kan er afvallen, hoeft niet persé een slechte afstelling te zijn.
Balhoofdlagers zouden langer moeten meegaan maar het is nu even anders, geen man overboord.
Een nieuw plaatje kan je met twee-componentenlijm of mogelijk Tec 7 zelf terug plaatsen.
Als je geen nieuwe lagers in garantie krijgt van Canyon meet ze dan op en koop je 2 losse lagers bij je fm of een andere aanbieder. Afhankelijk van de kwaliteit kan je al voor 15 Euro klaar zijn. Deze lagers kan je heel goed zelf plaatsen hoor, kijk eens op youtube.
Een verhaal van het sop en de kool en het anders gekunnen maar het is nu even niet anders.
Een alternatief is een fiets kopen bij een lokale fm, dan heb je voor elk al dan niet klein probleem een aanspreekpunt dat dichtbij is.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen en gewoon gaan fietsen
Je hebt een fiets gekocht bij een internet aanbieder aan een, hopelijk voor jou, scherpe prijs.
Een ketting kan er afvallen, hoeft niet persé een slechte afstelling te zijn.
Balhoofdlagers zouden langer moeten meegaan maar het is nu even anders, geen man overboord.
Een nieuw plaatje kan je met twee-componentenlijm of mogelijk Tec 7 zelf terug plaatsen.
Als je geen nieuwe lagers in garantie krijgt van Canyon meet ze dan op en koop je 2 losse lagers bij je fm of een andere aanbieder. Afhankelijk van de kwaliteit kan je al voor 15 Euro klaar zijn. Deze lagers kan je heel goed zelf plaatsen hoor, kijk eens op youtube.
Een verhaal van het sop en de kool en het anders gekunnen maar het is nu even niet anders.
Een alternatief is een fiets kopen bij een lokale fm, dan heb je voor elk al dan niet klein probleem een aanspreekpunt dat dichtbij is.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen en gewoon gaan fietsen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend