Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 31 mei 2017 08:56

Ja klopt, maar bij hem heeft het merk canyon nu wel een knauw gekregen
Ik heb mijn net mijn 6e Canyon ontvangen en ben er zeer tevreden over
1 x een probleem gehad met een losse press-fit , maar werd toen zeer goed geholpen in Utrecht toendertijd
Ik heb volgens mijn strava logboek al met enkele fietsen +10000km afgelegd en heb nog geen enkel lager moeten vervangen
Heb wel bij m'n ultimate mijn balhoofd moeten bijstellen
Sworks Venge

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 31 mei 2017 09:19

Wat is (naast het uiterlijk) het verschil tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX? Het prijsverschil van een los frame is nogal fors (1199 vs 2499)

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 31 mei 2017 09:30

NuitKor schreef: 31 mei 2017 09:19 Wat is (naast het uiterlijk) het verschil tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX? Het prijsverschil van een los frame is nogal fors (1199 vs 2499)

Geometrie, aerodynamica, gewicht, cockpit.

stefverv
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2017 15:37

stefverv 31 mei 2017 09:46

@ refie, @Lcsmet, @brekson

Bedankt voor jullie reacties!

Had zelf ook al goede dingen gehoord van Canyon, daarom heb ik het risico genomen (+ vind het ook gewoon mooie fietsen ;-)).

Denk dat ik moet besluiten dat ik gewoon pech heb gehad met het plaatje en de lagers, en ongelukkig geholpen ben door Canyon.

Zou de fiets aanraden, maar het bedrijf niet... Volgende fiets zal van bij een lokale fm komen.

Groeten

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 31 mei 2017 11:05

NuitKor schreef: 31 mei 2017 09:19 Wat is (naast het uiterlijk) het verschil tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX? Het prijsverschil van een los frame is nogal fors (1199 vs 2499)
1100€ voor 100gr besparing op disc versie voor electrisch schakelen
Voor de rest hetzelfde
Maar ik kan het mis hebbn
Sworks Venge

rob86
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 31 mei 2017 11:44

brekson schreef: 31 mei 2017 11:05
NuitKor schreef: 31 mei 2017 09:19 Wat is (naast het uiterlijk) het verschil tussen de Ultimate CF en de Ultimate CF SLX? Het prijsverschil van een los frame is nogal fors (1199 vs 2499)
1100€ voor 100gr besparing op disc versie voor electrisch schakelen
Voor de rest hetzelfde
Maar ik kan het mis hebbn
Is er verder geen verschil in "stijfheid" van het frame tussen SL en SLX?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2017 13:40

Bij de Endurace lijkt het ook alleen 140gr te zijn op het frame. Vork en stuur zijn zelfde.
Less is bore

ronvdvoort
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01

ronvdvoort 01 jun 2017 17:03

Lcsmet schreef: 30 mei 2017 19:46 @stefverv:
Je hebt een fiets gekocht bij een internet aanbieder aan een, hopelijk voor jou, scherpe prijs.
Een ketting kan er afvallen, hoeft niet persé een slechte afstelling te zijn.
Balhoofdlagers zouden langer moeten meegaan maar het is nu even anders, geen man overboord.

Een nieuw plaatje kan je met twee-componentenlijm of mogelijk Tec 7 zelf terug plaatsen.
Als je geen nieuwe lagers in garantie krijgt van Canyon meet ze dan op en koop je 2 losse lagers bij je fm of een andere aanbieder. Afhankelijk van de kwaliteit kan je al voor 15 Euro klaar zijn. Deze lagers kan je heel goed zelf plaatsen hoor, kijk eens op youtube.

Een verhaal van het sop en de kool en het anders gekunnen maar het is nu even niet anders.
Een alternatief is een fiets kopen bij een lokale fm, dan heb je voor elk al dan niet klein probleem een aanspreekpunt dat dichtbij is.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen en gewoon gaan fietsen :)

Ik zou niet aan de gang gaan met lijm of tec7 maar gewoon met dubbelzijdige tape, bijvoorbeeld Bison car fix, is de kans groter dat de lak erop blijft zitten als het plaatje er nog eens af valt. Bij mij viel ook het plaatje eraf maar gewoon netjes een nieuwe gekregen van Canyon.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2017 20:00

Ik zat net nog eens naar de Ultimates te kijken nav de vraag hierboven, en toen viel mij op dat de WMN 8.0di2 versie mooie lichte lage DT Swiss wielen en Schwalbe One banden krijgt en dat de heren versie die belachelijk zware Mavic cosmics (+300gr!!!) met huismerkbandjes heeft. Verder H31 stuur vs. H36 stuur en that's it. En vervolgens moeten mannen ook nog eens €600 meer betalen voor die karrewielen..... wie legt mij dit uit of wat zie ik over het hoofd?
Less is bore

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 01 jun 2017 20:19

daniel1975 schreef: 01 jun 2017 20:00 Ik zat net nog eens naar de Ultimates te kijken nav de vraag hierboven, en toen viel mij op dat de WMN 8.0di2 versie mooie lichte lage DT Swiss wielen en Schwalbe One banden krijgt en dat de heren versie die belachelijk zware Mavic cosmics (+300gr!!!) met huismerkbandjes heeft. Verder H31 stuur vs. H36 stuur en that's it. En vervolgens moeten mannen ook nog eens €600 meer betalen voor die karrewielen..... wie legt mij dit uit of wat zie ik over het hoofd?

Ik vind deze nieuwe vrouwenfietsen ook aantrekkelijker. Geometrie op een wmn ultimate gaat naar een endurace voor de mannen. Kan interessant zijn; gewoon zadel vervangen en klaar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2017 20:40

Iets luiere stuurhoek toch dacht ik in een flits te zien en iets comfortabelere stack en reach.
Less is bore

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 01 jun 2017 21:04

dan kan de stuurpen helemaal zonder spacers - en die stuurhoek, voel je dat?

Plaats reactie