Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 13 mei 2017 10:08

dario schreef:RC kan moeilijk een merk zijn: de Bianchi-fietskaders (merk: BIANCHI) dragen immers óók het label Reparto Corse. Het is hooguit een verzamelnaam, niet meer, niet minder (op mijn stuurpen en zadelpen - gemaakt door FSA - staat trouwens gewoon Bianchi, zonder RC)
Maar of dat nu echt belangrijk genoeg is om een oeverloze discussie over te voeren... :?
Dan nog liever een saaie Giro-rit! (hoewel, vandaag zou het weleens mooi kunnen worden)
Dan ga ik vandaag genieten van de Giro met mijn RCBianchi :lol: :like:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 13 mei 2017 11:22

dario schreef:RC kan moeilijk een merk zijn: de Bianchi-fietskaders (merk: BIANCHI) dragen immers óók het label Reparto Corse. Het is hooguit een verzamelnaam, niet meer, niet minder (op mijn stuurpen en zadelpen - gemaakt door FSA - staat trouwens gewoon Bianchi, zonder RC)
Maar of dat nu echt belangrijk genoeg is om een oeverloze discussie over te voeren... :?
Dan nog liever een saaie Giro-rit! (hoewel, vandaag zou het weleens mooi kunnen worden)
U heeft helemaal gelijk Dario, een term, verzamelnaam, niet verbonden aan een merk, maar een begrip.
Ik schat u, gezien uw bijdragen, ook in als Bianchi kenner.

Bianchi zegt dit zelf ook, meneer Brambilla van Bianchi gebruikt haar eigen Bianchiterm ook voor de indeling van Bianchi's racefiestencollectie in het hogere segment, maar die zal er dan ook wel naast zitten.

Wel raar dat in die ruim 100 jaar totaal niets is te vinden over dit "merk" dat Bianchi in de markt heeft gezet.

Een definitie van een merk uit de van Dale dekt de inhoud niet van een label dat Bianchi zélf heeft geïntroduceerd als zijnde een exclusief statement voor een topfiets, is van een totaal andere orde.
Bianchi heeft zélf indertijd inhoud en betekenis aan dit woord/begrip gegeven en dit geÏntroduceerd.

Als Bianchi tegenwoordig dit van oorsprong exclusieve label/begrip voor van alles en nog wat blijkt te gebruiken verloochent zij haar eigen historie. Zo, dat heb ik netjes gezegd. ;)

Maar iemand / niemand zal het weten 8-)

P.s. Uit bovenstaande foto van ErnieC is precies te zien hoe Bianchi het van oorsprong gebruikt en bedoeld heeft, Reparto Corse:als exclusief label/statement voor haar (handgemaakte) fietsen uit haar topsegment, en niét geïntroduceerd als merk. De beste illustratie die je hiervoor kunt vinden, dank ErnieC, je voegt de daad bij mijn woord :like:

Ik heb een mail gestuurd naar Bianchi.it voor uitleg.

Case closed.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 15 mei 2017 13:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 13 mei 2017 13:18

ben ik ff gezegend dat er blijkbaat top-segment remmen op mijn eenvoudige Via Nirone zitten...

:mrgreen: :mrgreen:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 mei 2017 14:36

Meer on topic: rijdt er al een Oltre XR4 rond bij een van de forumleden?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 15 mei 2017 13:01

Jaap Telder schreef: 13 mei 2017 11:22
U heeft helemaal gelijk Dario, een term, verzamelnaam, niet verbonden aan een merk, maar een begrip.
Ik schat u, gezien uw bijdragen, ook in als Bianchi kenner.

Bianchi zegt dit zelf ook, meneer Brambilla van Bianchi gebruikt haar eigen Bianchiterm ook voor de indeling van Bianchi's racefiestencollectie in het hogere segment, maar die zal er dan ook wel naast zitten.

Wel raar dat in die ruim 100 jaar totaal niets is te vinden over dit "merk" dat Bianchi in de markt heeft gezet.

Een definitie van een merk uit de van Dale dekt de inhoud niet van een label dat Bianchi zélf heeft geïntroduceerd als zijnde een exclusief statement voor een topfiets, is van een totaal andere orde.
Bianchi heeft zélf indertijd inhoud en betekenis aan dit woord/begrip gegeven en dit geÏntroduceerd.

Als Bianchi tegenwoordig dit van oorsprong exclusieve label/begrip voor van alles en nog wat blijkt te gebruiken verloochend zij haar eigen historie. Zo, dat heb ik netjes gezegd. ;)

Maar iemand / niemand zal het weten 8-)

P.s. Uit bovenstaande foto van ErnieC is precies te zien hoe Bianchi het van oorsprong gebruikt en bedoeld heeft, Reparto Corse:als exclusief label/statement voor haar (handgemaakte) fietsen uit haar topsegment, en niét geïntroduceerd als merk. De beste illustratie die je hiervoor kunt vinden, dank ErnieC, je voegt de daad bij mijn woord :like:

Ik heb een mail gestuurd naar Bianchi.it voor uitleg.

Case closed.

voor de liefhebbers.. reparto Corse is niet alleen een Bianchi dingetje maar wordt ook gebruikt bij onderandere Ducati en MV Agusta...
#passioneceleste #ridebianchi

Celeste85
Forum-lid

Gebruikersavatar Celeste85 15 mei 2017 16:17

Terwijl ik gewoon hard aan het sparen ben vindt Bram Tankink zomaar een fiets in de wilgen :lol:

https://twitter.com/bramtankink/status/ ... 0520221696
Bianchi Via Nirone 7 Triple (een drietje is een mietje..) :mrgreen:

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 15 mei 2017 16:34

:lol: wat is die ook gek :like:
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 01 jun 2017 20:20

Sta op het punt om een Bianchi Oltre met Ultegra groep te kopen. Echter ik twijfel erg over de kleur. Wat vinden jullie van de kleur 1V (grijs met groen)?
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Speedline
Forum-lid

Speedline 01 jun 2017 20:38

DOOR » 01 JUN 2017 20:20
Sta op het punt om een Bianchi Oltre met Ultegra groep te kopen. Echter ik twijfel erg over de kleur. Wat vinden jullie van de kleur 1V (grijs met groen)?

Ik snap dit nooit zo goed. Je koopt toch wat jezelf mooi vind, niet wat anderen mooi vinden.

Volgens mij heb je je keuze allang gemaakt.
Kijk niet naar anderen maar maak je eigen keuzes

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 01 jun 2017 20:41

Gister met mijn zoon de xr 3 bekeken bij mij fm,hij is toch wel mooi.
Volgende week kan ik hem een dag mee krijgen,maar wat moet ik er mee.
Ik ga nu niet weer een ander er bij kopen :?
Nee maar mijn zoon heeft wel interessen,hij wil zijn koga kimera in ruilen.
Ben benieuwd,maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij live wel erg mooi is.
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2017 21:39

XR3 is toch te diep voor je. Misschien maakt dat het wat makkelijker ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 01 jun 2017 21:56

Volgens mijn fm valt dat bij de drie juist wel mee,ik houd mijn fiets.
Maar misschien is het wat voor mijn zoon.
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie