dario schreef:RC kan moeilijk een merk zijn: de Bianchi-fietskaders (merk: BIANCHI) dragen immers óók het label Reparto Corse. Het is hooguit een verzamelnaam, niet meer, niet minder (op mijn stuurpen en zadelpen - gemaakt door FSA - staat trouwens gewoon Bianchi, zonder RC)
Maar of dat nu echt belangrijk genoeg is om een oeverloze discussie over te voeren...
Dan nog liever een saaie Giro-rit! (hoewel, vandaag zou het weleens mooi kunnen worden)
U heeft helemaal gelijk Dario, een term, verzamelnaam, niet verbonden aan een merk, maar een begrip.
Ik schat u, gezien uw bijdragen, ook in als Bianchi kenner.
Bianchi zegt dit zelf ook, meneer Brambilla van Bianchi gebruikt haar eigen Bianchiterm ook voor de indeling van Bianchi's racefiestencollectie in het hogere segment, maar die zal er dan ook wel naast zitten.
Wel raar dat in die ruim 100 jaar totaal niets is te vinden over dit "merk" dat Bianchi in de markt heeft gezet.
Een definitie van een merk uit de van Dale dekt de inhoud niet van een label dat Bianchi zélf heeft geïntroduceerd als zijnde een exclusief statement voor een topfiets, is van een totaal andere orde.
Bianchi heeft zélf indertijd inhoud en betekenis aan dit woord/begrip gegeven en dit geÏntroduceerd.
Als Bianchi tegenwoordig dit van oorsprong exclusieve label/begrip voor van alles en nog wat blijkt te gebruiken verloochent zij haar eigen historie. Zo, dat heb ik netjes gezegd.
Maar iemand / niemand zal het weten
P.s. Uit bovenstaande foto van ErnieC is precies te zien hoe Bianchi het van oorsprong gebruikt en bedoeld heeft, Reparto Corse:als exclusief label/statement voor haar (handgemaakte) fietsen uit haar topsegment, en niét geïntroduceerd als merk. De beste illustratie die je hiervoor kunt vinden, dank ErnieC, je voegt de daad bij mijn woord
Ik heb een mail gestuurd naar Bianchi.it voor uitleg.
Case closed.