KMC ketting op Campagnolo een goed idee ??
Ik heb er toch geen goed gevoel bij. Ik heb de KMC eraf gehaald en er weer een Campagnolo 10 speed opgezet.
Ok ik heb nu dus alles nieuw.
Derailleur kabels, Cassette en ketting. De ketting is even lang als de vorige versleten ketting.
Nog steeds worden er achter tandwielen overgeslagen.
Als ik de achterderailleur handmatig naar binnen verplaats staat alles in telkens in 1 rechte lijn .
Ik had dat per abuis de pad genoemd maar ik werd er door Alien op gewezen dat dit fout was.
De bewoordingen hadden wat respectvoller gemogen maar toch bedankt voor de tip.
Wat kan nu nog het probleem zijn dat er tandwielen worden overgeslagen ?
Is de ketting te slap ? of de kabelspanning van de achterderailleur te slap of te strak ??(Alle standen heb ik oa geprobeerd maar geen verschil).
Ok ik heb nu dus alles nieuw.
Derailleur kabels, Cassette en ketting. De ketting is even lang als de vorige versleten ketting.
Nog steeds worden er achter tandwielen overgeslagen.
Als ik de achterderailleur handmatig naar binnen verplaats staat alles in telkens in 1 rechte lijn .
Ik had dat per abuis de pad genoemd maar ik werd er door Alien op gewezen dat dit fout was.
De bewoordingen hadden wat respectvoller gemogen maar toch bedankt voor de tip.
Wat kan nu nog het probleem zijn dat er tandwielen worden overgeslagen ?
Is de ketting te slap ? of de kabelspanning van de achterderailleur te slap of te strak ??(Alle standen heb ik oa geprobeerd maar geen verschil).
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Had zeker gekund, maar dat punt zijn we wel een beetje gepasseerd. Door je woordkeus en vraagstelling in dat andere draadje, was al meteen duidelijk dat je (nog) niet erg onderlegd bent in fietstechniek. Geeft niks; niemand wordt met die kennis geboren en er zijn hier genoeg mensen waar je van kunt leren. Maar daar moet je dan wel voora openstaan.
Al gauw werd gesuggereerd dat je eens naar de derailleurpat zou moeten kijken. Jouw reactie daarop was botweg: die is goed. Toen er, wederom door je eigen woordkeus, een vermoeden werd uitgesproken dat je wellicht iets anders onder de pat verstond, reageerde je daarop behoorlijk bot en bits. Schakelproblemen intussen nog niet opgelost, nieuw draadje gestart, en dan blijkt overduidelijk alsnog dat je niet weet wat een derailleurpat is en dat je die dus nog niet gericht hebt. Wat toch een veelvoorkomende aanleiding is voor precíes de problemen die jij nu ondervindt, en waar diverse mensen op dit forum met ruime technische kennis je al op gewezen hadden.
Die mensen besteden hun vrije tijd en stellen hun kennis gratis ter beschikking om jou te helpen je fiets weer probleemloos aan het werk te krijgen. Door botte onwil je eigen onwetendheid toe te geven en naar goede raad te luisteren, zijn we nu twee topics en een hoop vergeefs geïnvesteerde moeite verder terwijl het hoogstwaarschijnlijk allang opgelost had kunnen zijn en jij weer wat wijzer was op technisch gebied.
Over respect gesproken, zeg.
Vorsprung durch Pedantik
Op mijn 10 speed fiets heb ik Campagnolo Centaur gecombineerd met KMC en dat werkt prima (zowel schakelgedrag als geluid zijn goed).
Op mijn 11 speed fiets heb ik alleen nog Campagnolo kettingen gebruikt (met KMC missing link, dat wel).
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
@ TS: Laat een Fietsemaker echt naar je achterpat kijken. Je kunt dit niet eens zelf. Hij heeft een speciaal tool hiervoor. Afhankelijk van je fiets (meestal iets duurdere fietsen) heb je een vervangbaar achterpat en zet hij er een nieuwe voor je op, of hij kan de bestaande voor je richten.
Als je toch eerst zelf wilt kijken moet je een tool fabriceren. Je maakt dan een stang welke je in het derailleurmontage oog van de achterpat kan bevestigen, met op velghoogte een dwarsstangetje welke net niet de velg raakt. Testen doe je door de achterderailleur even los te schroeven, stang bevestigen en dwarsliggertje aan de bovenzijde bijna de velg laten raken. Als je de stang dan langs de velg van boven naar beneden beweegt zul je zien dat hij boven niet raakt en beneden wel.
Is een beetje op zijn jan boerefluitjes uitgelegd maar dan heb je iig een idee. Met het blote oog is het niet (altijd) goed te zien.
Als je toch eerst zelf wilt kijken moet je een tool fabriceren. Je maakt dan een stang welke je in het derailleurmontage oog van de achterpat kan bevestigen, met op velghoogte een dwarsstangetje welke net niet de velg raakt. Testen doe je door de achterderailleur even los te schroeven, stang bevestigen en dwarsliggertje aan de bovenzijde bijna de velg laten raken. Als je de stang dan langs de velg van boven naar beneden beweegt zul je zien dat hij boven niet raakt en beneden wel.
Is een beetje op zijn jan boerefluitjes uitgelegd maar dan heb je iig een idee. Met het blote oog is het niet (altijd) goed te zien.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Um, wat? Je kunt dit prima zelf, hoor. Zijn er velen hier op het forum die dat (regelmatig) doen.Tracing_NL schreef: ↑30 mei 2017 12:18Laat een Fietsemaker echt naar je achterpat kijken. Je kunt dit niet eens zelf.
Eerder afhankelijk van het framemateriaal dan van de prijsklasse.Afhankelijk van je fiets (meestal iets duurdere fietsen) heb je een vervangbaar achterpat […]
Het is te hopen dat-ie een nieuwe ook meteen richt, anders als de sodemieter een goeie fietsenmaker gaan zoeken.[…] en zet hij er een nieuwe voor je op, of hij kan de bestaande voor je richten.
Vorsprung durch Pedantik
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
@ Alien; Ik denk dat je een fout maakt door de gebruikers op dit forum te generaliseren. Volgens mij zijn er misschien wel mensen die dit zelf doen/kunnen, maar dan zul je daar toch echt het goede gereedschap voor moeten hebben. Ik denk dat je de mensen die zo'n richter thuis hebben liggen op één hand kan tellen.
Heb het toevallig vorige week zelf bij de hand gehad en ik heb hem lekker naar de FM gebracht. Geldt voor mij trouwens ook met een slag in je wiel. Ik ga daar zelf niet eens aan beginnen.
Heb het toevallig vorige week zelf bij de hand gehad en ik heb hem lekker naar de FM gebracht. Geldt voor mij trouwens ook met een slag in je wiel. Ik ga daar zelf niet eens aan beginnen.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Allen,
Ik breng mijn fiets morgen naar een fietsenmaker in de omgeving van Dronten (nadat ik er vorige week mee naar een fietsenwinkel in Lelystad ben geweest ). Er is hier met moeite een fietsenmaker te vinden die Campagnolo aan kan
Hopelijk helpt deze fietsenmaker mij beter dan de vorige want ik wil gewoon fietsen (en meer niet)
Weet iemand een GOEDE BETROUWBARE fietsenmaker in de omgeving Dronten, Lelystad, Almere, Emmeloord.
Afstand maakt mij niet veel uit als iemand het maar weer soepel in orde kan maken.
Ik breng mijn fiets morgen naar een fietsenmaker in de omgeving van Dronten (nadat ik er vorige week mee naar een fietsenwinkel in Lelystad ben geweest ). Er is hier met moeite een fietsenmaker te vinden die Campagnolo aan kan
Hopelijk helpt deze fietsenmaker mij beter dan de vorige want ik wil gewoon fietsen (en meer niet)
Weet iemand een GOEDE BETROUWBARE fietsenmaker in de omgeving Dronten, Lelystad, Almere, Emmeloord.
Afstand maakt mij niet veel uit als iemand het maar weer soepel in orde kan maken.
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Ik heb mijn fiets woesndag bij de fietsenmaker gebracht. gisteren middag weer opgehaald en alles loopt nu super soepel. Heel blij mee.
Fijn weekend allemaal en veel fiets km gewenst
Fijn weekend allemaal en veel fiets km gewenst
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40340
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pat richten staat los van welk merk groep er op zit.....
Less is bore