Serieus????????
KMC ketting op Campagnolo een goed idee ??
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Ook een nieuw pat moet gericht worden.
Het probleem van een nieuwe pat is niet zozeer dat het ding zelf niet recht is, het is maar een plat stukje aluminium, maar dat de uitvalpat niet 100% uitgelijnd in het frame zit en/of de pasvorm van de derailleurpat op de uitvalpat niet 100% is door matige afwerking of lak.
Genoeg plekken waar een afwijking kan ontstaan.
Genoeg plekken waar een afwijking kan ontstaan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Ik ben sowieso niet zo'n KMC fan.
Ik vind de kettingen maar matig scoren op prijs-kwaliteit.
De goedkope versies zijn snel versleten en de dure versies zijn te duur voor wat ze bieden.
Ik gebruik liever Wippermann Connex.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ook SRAM is prima, een stuk stiller dan KMC en standaard met snelschakel.
Doe het ook goed in een Campa-setup.
Doe het ook goed in een Campa-setup.
@DyDaJo
De fietsen maker heeft de kabel van de voor derailleur verder aangespannen en
de voorderailleur afgesteld.
De achter derailleur afgesteld . en geadviseerd om campa op campa af te stemmen.
Pat is niet gericht stond gewoon goed althans daar is niets aan gedaan.
De KMC ketting die ik had vond ik erg gehorig en de campa ketting die er nu opzit is nieuw.
Mocht er nog iets zijn hoef ik alleen maar de stelnippels langs het frame naar binnen te draaien en verder niets.
De fietsen maker heeft de kabel van de voor derailleur verder aangespannen en
de voorderailleur afgesteld.
De achter derailleur afgesteld . en geadviseerd om campa op campa af te stemmen.
Pat is niet gericht stond gewoon goed althans daar is niets aan gedaan.
De KMC ketting die ik had vond ik erg gehorig en de campa ketting die er nu opzit is nieuw.
Mocht er nog iets zijn hoef ik alleen maar de stelnippels langs het frame naar binnen te draaien en verder niets.
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Is-ie gecontroleerd of is er alleen maar niks aan gedaan?
Nou ja; tenzij die pat dus al de hele tijd scheef is en je fietsenmaker er niets aan gedaan heeft…Mocht er nog iets zijn hoef ik alleen maar de stelnippels langs het frame naar binnen te draaien en verder niets.
Vorsprung durch Pedantik
Op mijn Ridley Fenix SL met Potenza zat af fabriek een KMC ketting. Na 2000 km vervangen door een chorus ketting. De ketting maakte veel herrie, dat was ik niet gewend op mijn vorige fiets met chorus 11 speed. Het schakelen ging met de KMC wel probleemloos.
Ik heb het niet uitgebruikt bestudeerd, maar ik heb het idee dat de KMC een fractie breder is. De schalmen van de campa ketting zijn gladder.
Ik heb het niet uitgebruikt bestudeerd, maar ik heb het idee dat de KMC een fractie breder is. De schalmen van de campa ketting zijn gladder.