Vandaag geklust aan de fiets
Nachtmerrie klusavond gehad. Even crankstel en BB vervangen.. Trapper (SPD) rechts met geen mogelijkheid eraf te krijgen. Even laten zitten dan maar, zien we later wel...BB (campa maar Engelse draad) losdraaien met speciaal aangeschaft gereedschap. Nou, vergeet het maar. Geen enkele beweging in te krijgen...
Alles maar weer in elkaar gezet. Nieuwe trapas, crank weer in de doos, met de gereedschappen voor demontage en montage erbij. Wat zinloos zeg..nu moet de FM het weer doen,
Alles maar weer in elkaar gezet. Nieuwe trapas, crank weer in de doos, met de gereedschappen voor demontage en montage erbij. Wat zinloos zeg..nu moet de FM het weer doen,
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
Als het jou al niet lukt, dan ben ik benieuwd hoe die fietsenmaker het er vanaf brengt. Tenzij jij alles natuurlijk de verkeerde kant om probeerde los te draaien.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De voorbije dagen merkte ik gekraak op. Met de hulp van youtube het zadel van de fiets genomen, en eens deftig gepoetst. Een klein beetje teflon olie op de ankerpunten van het zadel, en weg gekraak.
De winterfiets was nodig aan onderhoud toe.
Ook de voorderailleur was gebroken en moest vervangen worden.
Dus nieuwe ketting, cassette en derailleurwieltjes geplaatst.
Daarna de VD vervangen en afgesteld.
Doet het weer prima.
Alleen zag ik dat de kabel een paar rafeltjes had dus dat wordt ook nog gedaan.
Samen met de remblokjes.
Van de andere fiets werd ik weer panisch van de geluidjes die eruit kwamen.
Dus daarvan het balhoofd gereinigd en weer goed ingevet gemonteerd,
Ook de voorderailleur was gebroken en moest vervangen worden.
Dus nieuwe ketting, cassette en derailleurwieltjes geplaatst.
Daarna de VD vervangen en afgesteld.
Doet het weer prima.
Alleen zag ik dat de kabel een paar rafeltjes had dus dat wordt ook nog gedaan.
Samen met de remblokjes.
Van de andere fiets werd ik weer panisch van de geluidjes die eruit kwamen.
Dus daarvan het balhoofd gereinigd en weer goed ingevet gemonteerd,
Vandaag even de lagers van mijn Bora voorwiel voorzien van een nieuw likje vet. Naafje uit elkaar lagers schoongemaakt - dus ze kunnen er weer tegen voor de rest van dit jaar. Voor volgend jaar een setje nieuwe lagers bestellen - zit wel te twijfelen om dan de ceramische te bestellen
Ik dacht dat ze reeds voorzien waren van de ceramische upgrade, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus het wordt € 60,- of € 20,- voor nieuwe lagertjes mocht ik ze willen vervangen.
Ik dacht dat ze reeds voorzien waren van de ceramische upgrade, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus het wordt € 60,- of € 20,- voor nieuwe lagertjes mocht ik ze willen vervangen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Laat me raden: totale onzin
(in dit geval ben ik het volledig met je eens trouwens....)
(in dit geval ben ik het volledig met je eens trouwens....)