Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid
Ik heb geen idee hoe oud je bent en hoe lang "vroeger" geleden is, maar laat ik zeggen een 20-30 jaar geleden waren er toch heel veel minder "wielrenners" dan tegenwoordig. Nu vind ik het als "wielrenster" ook niet leuk als ik voorbij een groep scholieren moet die nogal breed over de weg fietst. Maar het blijft nog steeds, als een ieder nu eens rekening met een ander houdt.
[/quote]
Ik heb het over 10/20 jaar geleden. Aangezien ik toen nog in een dorp vlakbij de stad woonde kwam ik veel wielrenners tegen. Maar ik ben het met je eens, iedereen moet gewoon rekening houden met elkaar.
Ik vind het als wielrenner inderdaad ook vervelend om scholieren voorbij te gaan, gelukkig gaan de meesten wel netjes aan de kant.
[/quote]
Ik heb het over 10/20 jaar geleden. Aangezien ik toen nog in een dorp vlakbij de stad woonde kwam ik veel wielrenners tegen. Maar ik ben het met je eens, iedereen moet gewoon rekening houden met elkaar.
Ik vind het als wielrenner inderdaad ook vervelend om scholieren voorbij te gaan, gelukkig gaan de meesten wel netjes aan de kant.
-
- Forum-lid
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
Niet op mij...uninvitedguest schreef: ↑03 jun 2017 21:40 En de pliesie gaat extra op ons letten
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26564 ... nners.aspx
- Infinito GB
- Forum-lid
Klinkt mij als generalisatie in de oren. Politie moet gewoon streng en rechtvaardig controleren op naleving van (verkeers)regels van alle verkeersdeelnemers. Ik wil het gedrag van sommige wielrenners absoluut niet goedpraten, en zie zelf ook elke rit weer de misdragingen om mij heen. Maar onder automobilisten, en andere fietsers (e-bikers, scholieren) komt procentueel net zoveel misgedragingrn voor, denk ik.
Er wordt toch wel vaker een groep verkeersdeelnemers uitgezocht om extra te controleren. Vrachtwagens op lading, fietsverlichting bij scholieren, alcohol controle bij festivalbezoekers of caravancontrole bij vakantiegangers. Zie het probleem niet zo.
Prima toch, of behoor je zelf ook tot de doelgroep?uninvitedguest schreef: ↑03 jun 2017 21:40 En de pliesie gaat extra op ons letten
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26564 ... nners.aspx
Of er iets met de lading van een vrachtwagen aan de hand is kan je meestal niet aan de buitenkant zien, of iemand alcohol heeft gedronken is meestal niet aan de buitenkant te zien, of een caravan aan alle regels voldoet is meestal niet aan de buitenkant te zien. Het is dus ook logisch dat daar apart op gecontroleerd wordt. Maar of een groep wielrenners zich aan de verkeersregels houdt, dat kan je als politie agent gewoon zien en op reageren. Daarvoor hoef als politie echt niet extra op te gaan letten.
En nee, ik behoor niet tot de doelgroep, want ik heb wel altijd een legitimatiebewijs bij mij
En nee, ik behoor niet tot de doelgroep, want ik heb wel altijd een legitimatiebewijs bij mij
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Net of dat het belangrijkste is van het hele verhaal. Daarmee val ik je niet af, maar als het er om gaat om te kijken of je je wel aan wettelijke regels houdt, dan moet je wel eerst een andere overtreding geconstateerd hebben.
Er heeft vast een poltieman op een verjaardag gehoord dat ze zelfs geen legitimatiebewijs bij zich hebben. Dat is toch wel de ergste doodzonde die je je kunt bedenken.
Ik vind het overigens prima als ze alle fietsers eens wat meer op de regels zouden wijzen.
Natuurlijk kunnen ze gewoon zien als een groep zich misdraagt, maar wanneer zie jij een agent ergens surveilleren? Er is ook niet gezegd dat ze elke groep aan de kant zetten. Om te constateren of een groep op de rijbaan fietst, zal je toch op plekken moeten gaan kijken waar de groepen vaak fietsen. Daarnaast ook op de bekende tijdstippen. Dus toch een actie punt.Karl66 schreef: ↑04 jun 2017 11:27 Of er iets met de lading van een vrachtwagen aan de hand is kan je meestal niet aan de buitenkant zien, of iemand alcohol heeft gedronken is meestal niet aan de buitenkant te zien, of een caravan aan alle regels voldoet is meestal niet aan de buitenkant te zien. Het is dus ook logisch dat daar apart op gecontroleerd wordt. Maar of een groep wielrenners zich aan de verkeersregels houdt, dat kan je als politie agent gewoon zien en op reageren. Daarvoor hoef als politie echt niet extra op te gaan letten.
Overigens is aan de buitenkant ook niet te zien of jij je ID bij je hebt.
-
- Forum-lid
Uiteraard prima als de politie probeert dat wielrennertje spelen op de openbare weg probeert aan te pakken. Daarmee mogen ze alle wettelijke mogelijkheden aangrijpen om ze te kunnen bekeuren; dus juist ook het niet kunnen tonen van een legitimatie.
Een kennis van me vertelde me dat er tijdens de laatste toerversie van de AGR een aantal zouden zijn bekeurd op het niet hebben van een fietsbel. Ik hoop dat dit gerucht op waarheid gebaseerd is.
Een kennis van me vertelde me dat er tijdens de laatste toerversie van de AGR een aantal zouden zijn bekeurd op het niet hebben van een fietsbel. Ik hoop dat dit gerucht op waarheid gebaseerd is.
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik dacht dat het verhaal juist ging over vermeende overlast, veroorzaakt door (groepen) wielrenners. Nu heb ikbest een levendige fantasie, maar wat het niet bij je dragen van een ID daar nu mee van doen heeft zie ik even niet. Ik acht mijzelf als redelijk nette verkeersdeelnemer op een racefiets, en houd mijzelf aan de meeste verkeersregels, maar heb zelden een ID bij. Wel een armbandje voor hulpdiensten met gegevens.