Ook ik heb 'm niet nodig. Zeg alleen dat ik die combi verrassend prettig vind rijden.
Kettingblad voor 52 of 50
Je mag alles vragen wat je wil, maar het lukte me niet het bericht serieus te nemen.Sweety2008 schreef: ↑03 jun 2017 22:59 @Keezx hoezo trollallert ik stel hier een normale vraag of mag dit misschien niet van jou?
Tenzij ik wat gemist heb ben je een wat oudere vrouw (50 ofzo?) die haar ritjes met een gemiddelde van 26-28 of in die buurt afwerkt en daarnaast ook nog te kampen heeft met rugklachten.
En vragen of je dan een voorblad van 52 moet nemen is tamelijk zot.
Als er weinig klimwerk in de planning zit zou ik 36-46 nemen, heb je veel meer plezier van
PS , ik ben zelf 64 , maar kan als ik het wil een flink verzet trappen en een pittige trainingsrit afwerken met 32-33 gemiddeld, meestal; rij ik op een fiets waar maximaal 50x13 op zit.
Laatst gewijzigd door Keezx op 03 jun 2017 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dan moet ik aannemen dat jij een meer dan gemiddeld wedstrijdrenner bent. Dus misschien wel die éne uitzondering. Maar Sweety is een "oudere" dame die niet verder komt dan een "slakkengang" Dat zijn haar eigen woorden. Voor fietsen gebruikt ze geloof ik andere bewoordingen.
Maar zoals zo vaak, ze komt om raad vragen en gaat daarna iets doen wat werkelijk door niemand geadviseerd wordt.
- Sweety2008
- Forum-lid
Oké mensen ik weet genoeg ik pak voor het kettingblad van 52.
Ghost Nivolet 6LC
En waarom geen 50?Sweety2008 schreef: ↑04 jun 2017 00:19 Oké mensen ik weet genoeg ik pak voor het kettingblad van 52.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Sweety is één van de mensen op dit forum, ja er zijn er nog meer, die starten met een vraag, maar de uitkomst is ze al bekend. Al geef je 100 redenen voor en niet één tegen, uiteindelijk is de conclusie van hen zelf dat ze gelijk hebben, dus in dit geval wordt het een 52. Ze had het topic ook kunnen noemen "wat jullie er ook van vinden, ik kom even vertellen dat ik een 52 voorblad neem"nijkie schreef: ↑04 jun 2017 07:46En waarom geen 50?Sweety2008 schreef: ↑04 jun 2017 00:19 Oké mensen ik weet genoeg ik pak voor het kettingblad van 52.
-
- Forum-lid
Nou Sweety, alvast gefeliciteerd met je nieuwe fiets. En als je nog vragen hebt, waar je je eigen mening over wil horen... Stel ze gerust!
Sweety2008 schreef: ↑04 jun 2017 00:19 Oké mensen ik weet genoeg ik pak voor het kettingblad van 52.
He????
Dus je vraagt advies en krijgt van iedereen hetzelfde gemotiveerde antwoord '50 voorblad' te horen en beslist voor een 52?
Wat is jou motivatie om dan voor een 52 te kiezen?
Ik ben benieuwd of ik die hersenkronkel kan volgen en hoeveel pijn dat gaat doen.
Waarom stel je in hemelsnaam de vraag dan!? Ik denk niet dat je nog veel bruikbare antwoorden op je volgende vrage(n) gaat krijgen.
Ik sluit me verder bij KeezX aan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Sweety2008
- Forum-lid
Heel eenvoudig waarom ik toch voor een 52er kettingblad kies is met mijn knakknie veel omwentelingen maken lukt niet. Ik trap ook liever zwaarder. Zelfs op mijn trekkingbike trap ik met minder omwentelingen. Daar heb ik voor een nog kleiner kettingblad en achter zit ik op het kleinste ritzel. Met een 50er kettingblad en achter 12 ben je langzamer dan met een 52er en achter 12.
Ghost Nivolet 6LC