En dit kan ik dus niet met een hoge cadans rijden. Het voelt zo raar met mijn linker knie. Altijd dat rare geknak en geen mens zelfs mijn fysio weet niet wat het is. Het doet niet echt pijn maar is ook niet prettig bij het fietsen. Heb vanmiddag de omafiets van de buurvrouw geleend die heeft geen versnelling ben daarmee naar Duitsland gefietst. In Tegelen de berg op nul problemo terug bergaf naar Venlo veel omwentelingen en weer knak knak om gek van te worden.SqueeZer schreef: ↑04 jun 2017 16:14 @sweety ik heb ook knieklachten, tegelzetter van beroep geweest en hierdoor is dus heel mijn rug en knieën kapot van slijtage.
Ik trapte ook liever lage omwentelingen en zwaar want ik heb door cortisone overgewicht en kracht had ik altijd al dus teveel kracht in de benen in combinatie met pijn en dan ga je onbewust die lage cadans opzoeken.
Ik werk nu al maanden beetje bij beetje aan mijn cadans en wat merk ik ? Zowaar geen tot bijna geen pijn meer vooral als ik de hogere cadans (80 a 110) aanhoud. Het is nog altijd niet lekker zoals het hoort maar toch.
Resultaat ik heb slechts 1 fiets met een compact op het moment en dat is mijn favoriete fiets geworden, zo erg zelfs dat ik de andere fietsen aan het bekijken ben 'emotionele waarde' om ze te gaan upgraden qua groep en allen richting jawel compact.
Dit is gewoon opbouwende kritiek, je doet ermee wat jij wilt of niet wilt, jouw fiets, jouw lichaam, jouw feestje, maar kom niet af met het excuus vanwege mijn slechte knie .. want het is algemeen bekend dat net om je knieën te sparen je beter snellere omwentelingen op een minder groot verzet kan maken.
Het maakt niet uit op welke fiets ik rijd zodra ik meer omwentelingen moet maken knakt het.