Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Afvallen met Stacker 4 pillen

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 apr 2010 19:25

[quote="fiets123"]Wat de rest zegt, die pilletjes werken niet. Ja, wel in combinatie met een actievere en gezondere levensstijl ;)[/quote]

Die pilletjes werken heel goed juist. Ik zou er alleen nooit aan beginnen. Linke soep.
Met een crash diet en heel veel trainen is heel snel afvallen ook mogelijk (van 75 kg en 15% vet naar 67 kg en <5% vet in 4 maanden is mogelijk weet ik uit ervaring) maar is (a) niet leuk en (b) niet zo gezond (obsessief met eten bezig zijn, continu verkouden, om maar eens wat te noemen). De oplossing geeft Daniel al: gezonder eten, iets minder ook (een beetje honger hoort erbij) en genoeg trainen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 16 apr 2010 20:57

NIET aan beginnen als je gezondheid je lief is, is mijn advies, gewoon je levens- en eet- patroon aanpassen.
Ik ken diverse mensen (vanuit de sportschool, en een ex-collega) die het hebben gebruikt, het beinvloedde bij hen vooral het hartritme.
Wat ik me herinner is dat er 3 'sterktes' zijn, allen gebruikte de 'sterktste' variant.
Vooral d'r rusthartslag ging flink omhoog en werd het hartritme onregelmatig.
Ik spreek over een periode van d'r laatste gebruik ca. 5jaar geleden, hoe de kwaliteit en bijwerking / gevolgen op dit moment is van de hudige pillen, weet ik niet.
Genoemde personen gebruiken ze na de eerste (halve/hele) pot niet meer.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

bertuz87
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 apr 2010 20:55

bertuz87 16 apr 2010 22:16

Ik vind persoonlijk al die troep waardoor je sneller een streefgewicht bereikt, slecht voor je lichaam. Vaak moet je zon strak leefpatroon hebben dat het plezier weg is.

Als ik uit de winter kom, Kerst en Oud en Nieuw zijn voorbij, begin ik met water drinken, water drinken, water drinken. Veel water op 1 dag, geen tussendoortjes, goed slapen. Let wel op dat je genoeg vitaminen en andere primaire voedingsstoffen binnenkrijgt. En binnen no-time ben ik weer op mijn normale gewicht.

chris1981
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2010 15:28

chris1981 16 apr 2010 22:29

Persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen, ik weet inmiddels wat het is om veel af te vallen. De enige (in mijn ogen en persoonlijke ervaring) juiste methode is je eetpatroon veranderen, heel veel water drinken en veel sporten.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 apr 2010 11:53

Maar hoeveel is nu veel?

Wegen kan ook demotiverend werken. Tuurlijk meten is weten, maar toch

Ik ben nog altijd te zwaar, maar wel behoorlijk afgevallen. Dat zie ik op foto's en dat merk ik aan mijn kleren. al mijn pakken, die ik vorig jaar kocht, zijn ruim 2 maten te groot. (dure hobby afvallen) Toen ik laatst bij mijn moeder was ben ik even op de weegschaal gaan staan (zelf heb ik er geen) en was toen echt teleurgesteld over het resultaat. 11 kilo in een jaar tijd.

Ik heb laatst eens wat inspanning afgezet tegen caloriewaardes van voeding, door een dagje met het hartslaghorloge te lopen. Dat was ook wel een openbaring. in Een half uur van station naar huis fietsen gebruik ik volgens mijn sigma pc15 200kcal. mocht je denken verantwoord te snacken en omdat het al laat is bijv. een stokbroodje gezond gehaald te hebben dan heb je er wel net 350 kcal ingestopt.

Die bewustwording werkt beter dan al die pillen denk ik, bovendien ben ik te schijterig om het te proberen. Je hoort toch veel negatieve verhalen daarover.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

mbl
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 jul 2008 18:58

mbl 20 apr 2010 16:56

De stackers met Efedrine werken heel goed, maar zijn in NL al een aantal jaren verboden en niet (legaal) te krijgen. Nadeel is enorme harkloppingen en trillingen. Werking is te vergelijken met Amfetamine. De kans op een hartstilstand wordt enorm verhoogd. Vooral als je daarnaast nog intensief gaat trainen. Zijn helaas al veel voorbeelden van bekend.
Drugs horen niet in het dieet van een sporter.
Efedrine staat overigens sinds 1 jan dit jaar ook weer op de dopinglijst van de wada.
Cervelo R3 / Campa Chorus / Easton EC90

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 20 apr 2010 17:02

MBL: Drugs horen niet in het dieet van een sporter.

Wat mij betreft ook niet op het dieet van niet sporters. Gewoon niet doen en gezond gaan leven

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 apr 2010 02:56

Ik zag trouwens dat Ventolin ook als "afslanker" wordt gepropageerd. Nu krijgt mijn Jongste dochter dat als ze last van Astma heeft en heel veel renners, schijnbbaar voor de zelfde reden op dokters recept maar dat je er van afvalt dat wist ik nog niet?

Toch wel tempting: betere ademhaling, veilig genoeg dat de jongste kinderen van de arts krijgen voorgeschreven en ook nog afvallen...
Afbeelding

bacchus
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2010 00:19

bacchus 21 apr 2010 11:32

Van Ritalin (Methylfenidaat) van je ook af. Geen reden om ermee te experimenteren.;)
Afvallen moet je verantwoord en rustig doen. Anders kom je, zodra je stopt met je stackers (of welk ander 'wondermiddel' dan ook), binnen no time weer op je oude gewicht en je zult schrikken van de kilo's die je erbij cadeau krijgt.
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 apr 2010 11:52

[quote="ericpeters"]

Toch wel tempting: betere ademhaling, veilig genoeg dat de jongste kinderen van de arts krijgen voorgeschreven en ook nog afvallen...[/quote]

Wellicht eerst eens goed kijken wat het is en vooral waar de werking op is gebaseerd voordat je zoiets roept.
Je kunt prima als gezonde vent Ventolin gebruiken, maar het helpt geen zier. Het heft de verkramping op in je ademhalingssysteem als gevolg van astma. Als je geen last hebt van die aandoening doet Ventolin ook niks extra. Je zou het bijna jammer vinden dat je geen astma hebt......
Less is bore

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 21 apr 2010 18:38

Als ervaren Ex ventolin gebruiker weet ik dat 1 van de bijwerkingen kan zijn dat je hartslag omhoog gaat. (wat zich vertaalt in een gejaagd gevoel) Het lijkt of die Stackers een soortgelijk effect hebben. Wellicht dat sommige deze bijwerking wensen om af te vallen. Al kan ik me er werkelijk niets bij voorstellen.

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 21 apr 2010 22:29

Als er efedrine in Stackers zit dan gaat daar de hartslag inderdaad wat van omhoog.
Efedrine vernauwd de bloedvaten iets waardoor de bloeddruk stijgt (=alpha effect) en het heeft een directe werking op hartspiercellen (Betha effect) waardoor de hartslag stijgt.

Plaats reactie