Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BMC

Balhoofd 1
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2017 14:47

Balhoofd 1 23 apr 2017 21:38

Even de familie op de plaat gezet. Gran Fondo is net nieuw, erg blij mee, Streetfire is nu 8 jaar oud. Weet nog niet of ik hem als winterfiets ga 'bewaren' of dat hij marktplaats opgaat.

Afbeelding

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 07 jun 2017 08:36

Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe teammachine?
Ik begin nu wel te twijfelen tussen de roadmachine of teammachine .

Afbeelding
https://www.fiets.nl/2017/06/01/bmc-tea ... -modellen/
Specialized Diverge Axs

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 07 jun 2017 09:32

Vind ze allebei mooi, wel verschillende fietsen, die teamachine is 'gewoon' een racefiets, die roadmachine is gemaakt om op meerdere terreinen uit de voeten te kunnen, dus het is maar net wat je voorkeur is qua geometrie en terrein.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 jun 2017 11:33

De Teammachine is de" hardcore racer"van die 2, de wielbasis van de Roadmachine is wat langer.
Wat echter wel opvalt is dat het balhoofd van de TM langer is dan die van de RM, terwijl die eigenlijk tussen de Granfondo en de TM gepositioneerd wordt!
De TM verkrijgbaar met en zonder schijfremmen en is een stukje lichter dan de RM.
DE Teammachine komt in Juli in de winkels, een dezer weken is de voorstelling van de nieuwe TM voor de dealers in Italie.
Ik zit ook al een tijdje naar die RM te kijken, echter met de nieuwe TM gaat mijn interesse, zeker met die geometrie richting TM.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 07 jun 2017 13:10

scottpch schreef: 07 jun 2017 11:33 De Teammachine is de" hardcore racer"van die 2, de wielbasis van de Roadmachine is wat langer.
Wat echter wel opvalt is dat het balhoofd van de TM langer is dan die van de RM, terwijl die eigenlijk tussen de Granfondo en de TM gepositioneerd wordt!
De TM verkrijgbaar met en zonder schijfremmen en is een stukje lichter dan de RM.
DE Teammachine komt in Juli in de winkels, een dezer weken is de voorstelling van de nieuwe TM voor de dealers in Italie.
Ik zit ook al een tijdje naar die RM te kijken, echter met de nieuwe TM gaat mijn interesse, zeker met die geometrie richting TM.
vindt de reach en stack wel dicht bij mekaar liggen dus beide zouden goed bij mij passen.
Denk dat het de zwart zilvere slr01 word.

Hoop dat er binnenkort ook wat meer fotos zijn van de andere kleurstellingen.Beetje lastig te beoordelen van zon basic foto.
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3590
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 07 jun 2017 13:36

Die RM en TM hebben een hoog Canyon gehalte voor mij: eenvoudige en strakke fietsen, mooi. De RM had, achteraf gezien, voor mijn gebruik (winterfiets die af en toe eens op een gravelpaadje terecht komt), een alternatief kunnen zijn voor mijn Open UP.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 07 jun 2017 14:45

de RM is eerder een cross fiets, te veel band ruimte naar mijn smaak.
er past ook iets van 30c in toch, een bagage drager en spat?!

de TM met velgremmen vind ik dan wel smakelijker, eindelijk van dat rare 3hoekje in het frame af.
nu afmonteren met een mechanische sram groep en dan kunnen we bestellen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3590
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 07 jun 2017 15:30

TKMP schreef: 07 jun 2017 14:45 de RM is eerder een cross fiets
Toch niet, is een all round wegfiets met schijven en veel bandruimte.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 07 jun 2017 15:53

juist,misschien had ik erbij moeten zetten. voor mij is de RM een cross fiets.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16885
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2017 15:55

De balhoofdbuis is dus korter omdat de vork langer is om ruimte de bieden aan de bredere banden.

Een beetje jammer dat van het typische BMC design nog slechts een klein hoekje extra carbon tussen bovenbuis en zitbuis over is gebleven. Het wordt steeds meer eenheidsworst.
Campagnolo Ultra Dork

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 jun 2017 16:54

Ernie, wanneer je de Roadmachine en ook de Teammachine in het echt ziet met die dikke oversized schuine buizen, dan zie je dat ze nog steeds onderscheidend zijn tov de meeste frames.
Geld trouwens ook voor de Teamelite mtb's.
Een Roadmachine een crosser noemen, daar sla je de plank toch behoorlijk mis.
Wel kunnen er wat dikkere banden in, maar dan wordt het niet meteen een crosser.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 07 jun 2017 17:00

Nu nog even afwachten totdat de nieuwe da di2 groep te bestellen is dan ga ik de tm aanschaffen.
Twijfel wel tussen de rode en zwart/zilver.
zwart /zilver lijkt mij mooier maar teamkleuren van bmc is ook wel leuk

Is het frame nou grotendeels glans ipv de matte RM ?
Specialized Diverge Axs

Plaats reactie