BMC
-
- Forum-lid
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 03 jan 2017 14:47
Even de familie op de plaat gezet. Gran Fondo is net nieuw, erg blij mee, Streetfire is nu 8 jaar oud. Weet nog niet of ik hem als winterfiets ga 'bewaren' of dat hij marktplaats opgaat.
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe teammachine?
Ik begin nu wel te twijfelen tussen de roadmachine of teammachine .
https://www.fiets.nl/2017/06/01/bmc-tea ... -modellen/
Ik begin nu wel te twijfelen tussen de roadmachine of teammachine .
https://www.fiets.nl/2017/06/01/bmc-tea ... -modellen/
Specialized Diverge Axs
Vind ze allebei mooi, wel verschillende fietsen, die teamachine is 'gewoon' een racefiets, die roadmachine is gemaakt om op meerdere terreinen uit de voeten te kunnen, dus het is maar net wat je voorkeur is qua geometrie en terrein.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De Teammachine is de" hardcore racer"van die 2, de wielbasis van de Roadmachine is wat langer.
Wat echter wel opvalt is dat het balhoofd van de TM langer is dan die van de RM, terwijl die eigenlijk tussen de Granfondo en de TM gepositioneerd wordt!
De TM verkrijgbaar met en zonder schijfremmen en is een stukje lichter dan de RM.
DE Teammachine komt in Juli in de winkels, een dezer weken is de voorstelling van de nieuwe TM voor de dealers in Italie.
Ik zit ook al een tijdje naar die RM te kijken, echter met de nieuwe TM gaat mijn interesse, zeker met die geometrie richting TM.
Wat echter wel opvalt is dat het balhoofd van de TM langer is dan die van de RM, terwijl die eigenlijk tussen de Granfondo en de TM gepositioneerd wordt!
De TM verkrijgbaar met en zonder schijfremmen en is een stukje lichter dan de RM.
DE Teammachine komt in Juli in de winkels, een dezer weken is de voorstelling van de nieuwe TM voor de dealers in Italie.
Ik zit ook al een tijdje naar die RM te kijken, echter met de nieuwe TM gaat mijn interesse, zeker met die geometrie richting TM.
vindt de reach en stack wel dicht bij mekaar liggen dus beide zouden goed bij mij passen.scottpch schreef: ↑07 jun 2017 11:33 De Teammachine is de" hardcore racer"van die 2, de wielbasis van de Roadmachine is wat langer.
Wat echter wel opvalt is dat het balhoofd van de TM langer is dan die van de RM, terwijl die eigenlijk tussen de Granfondo en de TM gepositioneerd wordt!
De TM verkrijgbaar met en zonder schijfremmen en is een stukje lichter dan de RM.
DE Teammachine komt in Juli in de winkels, een dezer weken is de voorstelling van de nieuwe TM voor de dealers in Italie.
Ik zit ook al een tijdje naar die RM te kijken, echter met de nieuwe TM gaat mijn interesse, zeker met die geometrie richting TM.
Denk dat het de zwart zilvere slr01 word.
Hoop dat er binnenkort ook wat meer fotos zijn van de andere kleurstellingen.Beetje lastig te beoordelen van zon basic foto.
Specialized Diverge Axs
Die RM en TM hebben een hoog Canyon gehalte voor mij: eenvoudige en strakke fietsen, mooi. De RM had, achteraf gezien, voor mijn gebruik (winterfiets die af en toe eens op een gravelpaadje terecht komt), een alternatief kunnen zijn voor mijn Open UP.
de RM is eerder een cross fiets, te veel band ruimte naar mijn smaak.
er past ook iets van 30c in toch, een bagage drager en spat?!
de TM met velgremmen vind ik dan wel smakelijker, eindelijk van dat rare 3hoekje in het frame af.
nu afmonteren met een mechanische sram groep en dan kunnen we bestellen.
er past ook iets van 30c in toch, een bagage drager en spat?!
de TM met velgremmen vind ik dan wel smakelijker, eindelijk van dat rare 3hoekje in het frame af.
nu afmonteren met een mechanische sram groep en dan kunnen we bestellen.
De balhoofdbuis is dus korter omdat de vork langer is om ruimte de bieden aan de bredere banden.
Een beetje jammer dat van het typische BMC design nog slechts een klein hoekje extra carbon tussen bovenbuis en zitbuis over is gebleven. Het wordt steeds meer eenheidsworst.
Een beetje jammer dat van het typische BMC design nog slechts een klein hoekje extra carbon tussen bovenbuis en zitbuis over is gebleven. Het wordt steeds meer eenheidsworst.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ernie, wanneer je de Roadmachine en ook de Teammachine in het echt ziet met die dikke oversized schuine buizen, dan zie je dat ze nog steeds onderscheidend zijn tov de meeste frames.
Geld trouwens ook voor de Teamelite mtb's.
Een Roadmachine een crosser noemen, daar sla je de plank toch behoorlijk mis.
Wel kunnen er wat dikkere banden in, maar dan wordt het niet meteen een crosser.
Geld trouwens ook voor de Teamelite mtb's.
Een Roadmachine een crosser noemen, daar sla je de plank toch behoorlijk mis.
Wel kunnen er wat dikkere banden in, maar dan wordt het niet meteen een crosser.
Nu nog even afwachten totdat de nieuwe da di2 groep te bestellen is dan ga ik de tm aanschaffen.
Twijfel wel tussen de rode en zwart/zilver.
zwart /zilver lijkt mij mooier maar teamkleuren van bmc is ook wel leuk
Is het frame nou grotendeels glans ipv de matte RM ?
Twijfel wel tussen de rode en zwart/zilver.
zwart /zilver lijkt mij mooier maar teamkleuren van bmc is ook wel leuk
Is het frame nou grotendeels glans ipv de matte RM ?
Specialized Diverge Axs