1 Juli wordt de eerste Dutch Fondo "de Slag om Norg" verreden.
We gaan hier zeker aan mee doen met een clubje van 4.
Mijn idee is te gaan op de Merckx Crosser met schijfremmen en 32MM Conti gladde banden op 5.5bar (ik weeg maar 64kg)
Heeft iemand deze Gravel stroken in Drenthe eerder gereden? Is 32MM een goede keuze of stel je iets anders voor? Geen idee wat ik me erbij moet bedenken. Als het idd echte grind wegen zijn heb je toch best wat grip nodig lijkt me. De eerste 100Km zijn iig genreutraliseerd en wordt er gem 33 gereden.
Dank voor jullie reacties en mvg,
Rob
Dutch Fondo Slag om Norg
- Robdebruin
- Forum-lid
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
-
- Forum-lid
Kan prima lijkt mij. Ben er wel met de mtb geweest. Maar vol de bocht door alsof je op het asfalt rijd kan niet.
Had graag mee gedaan maar ik heb een licentie wat niet mag blijkbaar.
Maak joe woar
Ook met licentie mag er gereden worden hoor. Kijk maar op site van knwu.Fietsen?altijd schreef: ↑10 jun 2017 14:54 Kan prima lijkt mij. Ben er wel met de mtb geweest. Maar vol de bocht door alsof je op het asfalt rijd kan niet.
Biking is Living!
-
- Forum-lid
Nee alleen met amateur, sportklasse of vrouwen licentie. En ik ben een junior die niets voor stelt maar dan mag het niet.
Maak joe woar
Ik heb me ook ingeschreven maar ken de wegen ook niet.
Ik hoop dat het toch gewoon prima te doen op een racefiets met velgremmen en smalle bandjes (25mm.)?
Zouden jullie dan raceschoenen en -pedalen adviseren of juist liever ATB-pedalen hiervoor?
Ik hoop dat het toch gewoon prima te doen op een racefiets met velgremmen en smalle bandjes (25mm.)?
Zouden jullie dan raceschoenen en -pedalen adviseren of juist liever ATB-pedalen hiervoor?
Het was een leuke tocht / wedstrijd om aan deel te nemen gisteren. Met 98 man en 1 vrouw aan de start was het een overzichtelijke peloton achter de auto die 100km. lang het tempo kalm hield. Alle wegen waren afgezet en er waren heel veel seingevers. Achter de groep reden volgwagens en een ambulance. Ik had nog nooit zo luxe begeleid gefietst.
De neutrale tocht van 100km. was, zeker ten opzichte van het wedstrijddeel, wel erg lang en saai. Er zaten maar drie onverharde stukjes in. En daar gingen sommigen dan over het verharde fietspad dat er langs lag.
Bij terugkeer in Norg begon de wedstrijd maar het moment en plaats daarvoor was in ieder geval mij niet helemaal duidelijk dus ik had - ondanks een stevige achtervolging tussen de auto's - meteen de slag gemist. Maar er kwam toen wel wat spektakel in de twee rondjes Norg want daar lagen 'mooie' stukken onverhard met kuilen, steentjes en modder.
De organisatie was ook tevreden geloof ik, ze waren alleen wat minder blij met het pis-gedrag van sommigen die juist in de buurt van bebouwing gingen staan. Tsja... het leek net een echte wedstrijd met echte wielrenners. Ik heb ook iemand gezien die ging pissen op de fiets. Aan de rechterkant van de weg met wind van rechts...
De stroken onverhard zijn best selectief, het snelheidsverschil kan daar aardig oplopen. Verder zijn daar natuurlijk heel wat lekke banden gereden en een paar valpartijen. Ik zag één renner in de ambulance, iemand met een gebroken stuur en wat schaafwonden.
Zelf ben ik er vies maar ongeschonden uitgekomen. Gewoon op de racer met gewone 25mm. bandjes.
Volgend jaar weer? Ja, maar dan hopelijk met iets meer wedstrijd en minder aanloop en een duidelijker start van de koers. En zelf natuurlijk beter opletten.
Een kort verslagje en de uitslagen zijn te lezen bij de knwu: http://www.knwu.nl/mededelingen/eerste- ... een-succes
De neutrale tocht van 100km. was, zeker ten opzichte van het wedstrijddeel, wel erg lang en saai. Er zaten maar drie onverharde stukjes in. En daar gingen sommigen dan over het verharde fietspad dat er langs lag.
Bij terugkeer in Norg begon de wedstrijd maar het moment en plaats daarvoor was in ieder geval mij niet helemaal duidelijk dus ik had - ondanks een stevige achtervolging tussen de auto's - meteen de slag gemist. Maar er kwam toen wel wat spektakel in de twee rondjes Norg want daar lagen 'mooie' stukken onverhard met kuilen, steentjes en modder.
De organisatie was ook tevreden geloof ik, ze waren alleen wat minder blij met het pis-gedrag van sommigen die juist in de buurt van bebouwing gingen staan. Tsja... het leek net een echte wedstrijd met echte wielrenners. Ik heb ook iemand gezien die ging pissen op de fiets. Aan de rechterkant van de weg met wind van rechts...
De stroken onverhard zijn best selectief, het snelheidsverschil kan daar aardig oplopen. Verder zijn daar natuurlijk heel wat lekke banden gereden en een paar valpartijen. Ik zag één renner in de ambulance, iemand met een gebroken stuur en wat schaafwonden.
Zelf ben ik er vies maar ongeschonden uitgekomen. Gewoon op de racer met gewone 25mm. bandjes.
Volgend jaar weer? Ja, maar dan hopelijk met iets meer wedstrijd en minder aanloop en een duidelijker start van de koers. En zelf natuurlijk beter opletten.
Een kort verslagje en de uitslagen zijn te lezen bij de knwu: http://www.knwu.nl/mededelingen/eerste- ... een-succes