Garmin Edge 1000
Ik gebruik de Edge veel, en update bijna altijd meteen.
Ook hier op dat gebied geen problemen.
Voor mij is de batterijduur een groot probleem, zelf met 1x volledig opladen tussendoor redt ik het soms niet. (Wahoo wel)
Ook geeft een gpx er op zetten vaak problemen, maar ik moet nog checken of de wahoo zo'n "foute" gpx wel pakt.
En de Edge moet je dan steeds weer van de computer af halen om te controleren.
De workouts dan.
Die maak ik op de computer, en dan moet ik m met m'n telefoon via Bluetooth synchroniseren.
Terwijl t ding gewoon WiFi heeft.
Ook hier op dat gebied geen problemen.
Voor mij is de batterijduur een groot probleem, zelf met 1x volledig opladen tussendoor redt ik het soms niet. (Wahoo wel)
Ook geeft een gpx er op zetten vaak problemen, maar ik moet nog checken of de wahoo zo'n "foute" gpx wel pakt.
En de Edge moet je dan steeds weer van de computer af halen om te controleren.
De workouts dan.
Die maak ik op de computer, en dan moet ik m met m'n telefoon via Bluetooth synchroniseren.
Terwijl t ding gewoon WiFi heeft.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kan dat niet gewoon via de bijgeleverde kabel dan?
Less is bore
Sinds een tijdje synchroniseert (via bluetooth) met Edge 1000 niet meer lekker met mijn telefoon. Het uploaden van ritjes en het doorgeven van telefoontjes en smsjes gaat allemaal goed. Ook de livetrack doet het altijd automatisch. Echter als ik een koers wil synchroniseren gaat het fout, dan geeft ie aan dat er een fout is opgetreden bij synchronisatie. Heeft iemand een oplossing voor het probleem.
Natuurlijk kan ik mijn koersen ook via een kabeltje uploaden, maar ik vond het zo makkelijk dat ik m'n Edge niet altijd aan mn computer hoefde te leggen als ik een ritje wilde narijden.
Natuurlijk kan ik mijn koersen ook via een kabeltje uploaden, maar ik vond het zo makkelijk dat ik m'n Edge niet altijd aan mn computer hoefde te leggen als ik een ritje wilde narijden.
daniel1975 schreef: ↑08 jun 2017 17:49 Ik ga mij (helaas) ook aan de 1000 wagen. Mijn 800 is bijna overleden. Had graag de 1000 overgeslagen maar nu toch maar proberen. Benieuwd hoe vaak ik vanaf volgende week dit topic nodig zal hebben
Ga je echt geen spijt van krijgen, zie vorige posts echte problemen geeft het niet.
YFood !!!
tieky schreef: ↑09 jun 2017 12:34 Sinds een tijdje synchroniseert (via bluetooth) met Edge 1000 niet meer lekker met mijn telefoon. Het uploaden van ritjes en het doorgeven van telefoontjes en smsjes gaat allemaal goed. Ook de livetrack doet het altijd automatisch. Echter als ik een koers wil synchroniseren gaat het fout, dan geeft ie aan dat er een fout is opgetreden bij synchronisatie. Heeft iemand een oplossing voor het probleem.
Probeer eens de BT connectie op de EDGE en GSM weg te gooien en opnieuw op te bouwen, werkt bij mij wel altijd.
YFood !!!
Eigen rit narijden bedoel je?tieky schreef: ↑09 jun 2017 12:34 Sinds een tijdje synchroniseert (via bluetooth) met Edge 1000 niet meer lekker met mijn telefoon. Het uploaden van ritjes en het doorgeven van telefoontjes en smsjes gaat allemaal goed. Ook de livetrack doet het altijd automatisch. Echter als ik een koers wil synchroniseren gaat het fout, dan geeft ie aan dat er een fout is opgetreden bij synchronisatie. Heeft iemand een oplossing voor het probleem.
Ga naar historie en daar de rit opslaan die je nog eens wil rijden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Glonass afzetten, scheelt heel veel verbruik.Lcsmet schreef: ↑08 jun 2017 20:27batterij gaat inderdaad geen eeuwigheid mee maar buiten 2 of 3 kaar per jaar zit ik nooit langer dan 5 uur op de fiets.daniel1975 schreef: ↑08 jun 2017 17:49 Ik ga mij (helaas) ook aan de 1000 wagen. Mijn 800 is bijna overleden. Had graag de 1000 overgeslagen maar nu toch maar proberen. Benieuwd hoe vaak ik vanaf volgende week dit topic nodig zal hebben
Schermverlichting staat op minimum.
Bij een tussenstop zet ik het toestel wel af (koers stoppen, niet beëindigen, en toestel afzetten).. Na de stop gewoon terug opzetten en starten.
Heb ik dan altijd al geluk gehad, mogelijk wel
Wifi uit tot je terug thuis bent van een rit.
BT laat ik aan en live tracking soms ook.
Verlichting idd zo laag mogelijk.
Cadans sensor en hartslagband aangesloten
Vandaag 5 uur gereden (met live tracking) en nog 69% batterij.
-
- Forum-lid
Een tip. Koop nooit Garmin. Net als banden van Schwalbe.
Zou in elk handboek van een wielrenner moeten staan.
Zou in elk handboek van een wielrenner moeten staan.