Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
- daniel1975
- Forum-lid HC
Teken ofzo?
Less is bore
Het lijkt of er wat zelfmoord muisjes de kop op steken.
Vorige week met de 29er op pad. Gewone korte broek en t-shirt aan om wat rond te toeren en paden te verkennen.
Waar vorig jaar nog een zandbak lag ivm aanleg nieuw fietspad nu idd een super nieuw fietspad van betonplaten.
Zie ik in ene (ik reed iets van 25 km/uur) 'iets' uit mijn ooghoeken in de buurt van mijn voorwiel geen idee hebbende wat het was.
Toch leek het wel of ik idd ergens over een hobbeltje reed.
Even omgedraaid om te gaan kijken.
Yep, muis die dus van rechts precies onder mijn Racing Ralph noppen was gekomen. Er was geen ontwijken aan. Instant R.I.P.
@Alien. Waar je dan naar kijkt? Eigenlijk overal. Ik heb klaarblijkelijk net zoals je fietsmaat een groot actief blikveld. Ik ontwijk zelfs de kleinste steentjes
Ik heb vaker dode muizen op fietspaden zien liggen maar hoe kan het toch zo zijn dan dat beestje precies onder mijn voorband komt?
Kansen voor iets random zijn volgens mij kleiner dan het winnen van de loterij. 1 seconde later en ik was compleet voorbij geweest.
Enfin. Later nog een goede daad kunnen doen door een docent die een groep van zo'n 25 koters op de fiets begeleide, erop te attenderen dat hij zijn rigzak verloren had.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Nadat je er eerst overheen gereden was ?
Gisteren, Ooievaar nabij een "Parenclub"en een Nijlgans over het Winschoterdiep. ??? moet niet veel gekker worden
Gisteren twee slangen. Eén doodgereden, maar nog redelijk intact. Dus dacht ik, dat heb ik ook weer gezien. Maar een eindje verder, in de Toulerenq, een levende van 80-100cm schat ik. En een doorsnede van 3-4 cm schat ik. Een foto maken lukt dus niet, voordat je hem goed en wel gezien hebt, is hij in de kant verdwenen
Zaterdag twee hertjes over de weg op een stil weggetje in Noord Limburg. Ik was net te laat met de camera. Ze staken echt vlak voor ons over en dat is toch even schrikken.
Nijlganzen zijn al jarenlang doodnormale inwoners van Rotterdam. Net als de schildpadden in de singels en de papagaaien in de parkjes (en in mijn perenboom).
Veni. Vidi. Fietsie.
Vandaag tijdens een ritje langs Borgerswold (Veendam)opeens een tik op m`n helm, kijk achterom zie ik een Buizerd wegvliegen,en omdraaien voor nog een duikvlucht. dit keer niet geraakt.
Enkele kilometers verder tussen Eexterveen en Nieuw Annerveen opnieuw een aanvallende Buizerd.
Had het nog nooit eerder meegemaakt
Enkele kilometers verder tussen Eexterveen en Nieuw Annerveen opnieuw een aanvallende Buizerd.
Had het nog nooit eerder meegemaakt
Gister in de duinen. Vlak voor Noordwijk een klein hert.
Terug van Zandvoort en vosje (volgens mij was hij een prullenbak aan het verkennen)
En weer bij Noordwijk een zeer grote roofvogel. Ben niet zo thuis in die materie en als kind noemde ik alles een appelvink.
De konijnen bij de Rotte maakte de BIG FOUR compleet
Terug van Zandvoort en vosje (volgens mij was hij een prullenbak aan het verkennen)
En weer bij Noordwijk een zeer grote roofvogel. Ben niet zo thuis in die materie en als kind noemde ik alles een appelvink.
De konijnen bij de Rotte maakte de BIG FOUR compleet
Bruine Kiekendief gisteren (Pampushout Almere) die het net zoals ik met windkracht 4-5 vol op kop moeilijk had.
De Kiekendief liet zich echter plots op de wind terugvallen komende van de voormalige rietlanden om daar zo mooi laag overheen te dansen als voorheen.
De Kiekendief liet zich echter plots op de wind terugvallen komende van de voormalige rietlanden om daar zo mooi laag overheen te dansen als voorheen.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock