Retro / oudere fietsen
Alles demonteren , frame en onderdelen ontvetten,( Dasty van de wibra doet wonderen ) en lagers van nieuw vet voorzien.
Heb de roest aan de shifters gezien , wat je wel kan doen is dit lichtjes opschuren en met Revell modelbouwverf terug bijkleuren . Nieuwe kabels , nieuw stuurlintje , ander (mooier) zadel , nieuwe bandjes ;
voorderrie kost ong 20 EUR
remgrepen met rubbers 75-80 EUR
2dehands zadel +-25 EUR
binnen en buitenkabels +- 25-30 EUR
nieuwe bandjes
nieuwe ketting +- 16 EUR
Modelbouwverf 2 EUR per potje
leuk projectje alleszins
na een ontvettingsbeurt zouden je onderdelen zo moeten uitzien
-
- Forum-lid
Met gebruik van spiritus heb je niet het probleem van 'versoppen'. Ik weet alleen niet of je dan nog andere problemen kado krijgt waar ik even geen weet van heb
rule #5
Dit zijn super record remmen versie 3 ,vanaf 1984 tot 1987 zijn deze ongeveer gemaaktmackersv2.0 schreef: ↑24 jun 2017 13:51 Ben op 't moment een fiets van een vriend van me een grote beurt aan het geven.
De groep die erop zit is een Veloce 3x8, maar de remmen zijn van een ouder type,
Het lijkt me een ouder type Record, een beetje zoals in de foto van Sillah, maar welk type?
remset-onbekend.jpg
mackersv2.0 schreef: ↑26 jun 2017 23:07 Bedankt, er waren nog wel meer opmerkelijke zaken op de fiets gemonteerd zoals een Nuovo Record zadelpen en Record naven met een Sachs 8 speed freewheel.
Vroeger werd vervangen wat kapot was , met als gevolg een bont allegaartje en meestal werd het niet meer vervangen door campagnolo wegens de prijs....