Voorwiel met naafdynamo racefiets
Ik ga vanaf komende maand werken in een locatie, 20km verderop. Ik ga dan lekker op de racefiets. Ik werk echter in de zorg dus moet soms om 7 uur beginnen of juist tot 22 uur werken.. Dan heb je dus eigenlijk het hele jaar door verlichting op de fiets nodig. Om niet steeds te moeten nadenken over wel of niet volle batterijen of accu (En ook gewoon stukje 'groen' zijn) zit ik te denken aan een naafdynamo om zo een voor- en achterlamp te kunnen voorzien van stroom. Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Is dat een beetje makkelijk en betaalbaar te doen? (Werd al getipt over een SON, maar dan ben ik zo voor dynamo en lamp minstens 500,- verder)
Is dat een beetje makkelijk en betaalbaar te doen? (Werd al getipt over een SON, maar dan ben ik zo voor dynamo en lamp minstens 500,- verder)
Opletten dat de dynamo voldoende levert voor voor- en achterlicht. Veelal alleen voldoende voor voorlamp.
- plantagenet
- Forum-lid
Mijn collega zweert ook bij de SON dynamo op zijn hybride Santos fiets. Andere merken ken ik niet.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
En Shimano dan? Nooit van gehoord?plantagenet schreef: ↑13 jun 2017 20:16 Mijn collega zweert ook bij de SON dynamo op zijn hybride Santos fiets. Andere merken ken ik niet.
Rose is inderdaad een goede voor dergelijke wielen voor een scherpe prijs. Bike24 heeft ze ook en dacht met de r460, dus een wat bredere velg. Shutter precision is een beetje de middenweg tussen shimano en son, heb er zelf geen ervaring mee want heb altijd ruim voldoende gehad aan shimano dynamo. Kom je door onverlichte stukken neem dan een koplamp met 70 lux of meer dan heb je altijd ruim voldoende licht en ben je goed zichtbaar. Achterlicht is handig op dynamo maar minder noodzakelijk omdat deze langer meegaan op een setje batterijen.
- plantagenet
- Forum-lid
Haha, merk is bekend maar wist niet dat ze naafdynamo's makenklimmer schreef: ↑13 jun 2017 20:19En Shimano dan? Nooit van gehoord?plantagenet schreef: ↑13 jun 2017 20:16 Mijn collega zweert ook bij de SON dynamo op zijn hybride Santos fiets. Andere merken ken ik niet.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- opperhoofd
- Forum-lid
Ik had een XT naafdynamo 785. De snelspanner moet goed vast anders kan er intern een draadje kapot gaan. Dat is bij mij gebeurd. Nu met een Shutter Precision naafdynamo.
Ik rij met een Philips SafeRide 60 en Philips achterlamp, beide gevoed door de stroom van de naafdynamo. Dit al een paar winters, 3 a 4x per week 2x 24 km. Prima licht, ook over niet verlichte wegen op snelheid.
Afgelopen najaar vanwege nog niet bestelde wielset (XT set kapot zoals genoemd) een paar weken met batterijlamp gereden. Wat een gezeik met opladen. Als je eenmaal aan een naafdynamo gewend bent wil je niet anders meer.
Wat heb ik betaald, nieuwprijs:
Voorlamp 70 euro.
Achterlamp 25 euro.
Wielset met Shutter Precision naafdynamo 219 euro.
Lees dit eens:
https://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests ... ex_en.html
Ik rij met een Philips SafeRide 60 en Philips achterlamp, beide gevoed door de stroom van de naafdynamo. Dit al een paar winters, 3 a 4x per week 2x 24 km. Prima licht, ook over niet verlichte wegen op snelheid.
Afgelopen najaar vanwege nog niet bestelde wielset (XT set kapot zoals genoemd) een paar weken met batterijlamp gereden. Wat een gezeik met opladen. Als je eenmaal aan een naafdynamo gewend bent wil je niet anders meer.
Voorlamp 70 euro.
Achterlamp 25 euro.
Lees dit eens:
Helder verhaal. Qua kosten ook iets meer binnen mijn budget.opperhoofd schreef: ↑13 jun 2017 23:31 Ik had een XT naafdynamo 785. De snelspanner moet goed vast anders kan er intern een draadje kapot gaan. Dat is bij mij gebeurd. Nu met een Shutter Precision naafdynamo.
Voorlamp 70 euro.
Achterlamp 25 euro.
Lees dit eens:
Waar had je de wielen gekocht?