Alles over vakanties op én met de fiets

Les Trois Ballons 10 juni 2017

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8937
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jun 2017 19:43

@djatwork69 Wat is voor jou slecht weer op de Ventoux? De verwachtingen voor zaterdag zijn wat wind, maar dat hoort toch bij die berg? En de temperature zijn helemaal niet slecht.

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 14 jun 2017 20:34

Jans schreef: 14 jun 2017 19:43 @djatwork69 Wat is voor jou slecht weer op de Ventoux? De verwachtingen voor zaterdag zijn wat wind, maar dat hoort toch bij die berg? En de temperature zijn helemaal niet slecht.
Ze gaven gisteren 100, en vandaag zeggen ze 45 maar de organistatie zegt dat het toch boven de 100km/h gaat, weet ook niet, zien wel.

En voor mij? Maakt mij niet echt uit, ge kunt er toch niks aan doen

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8937
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jun 2017 21:00

In ieder geval success en ook nog wat plezier, maar dat zal wel lukken.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 14 jun 2017 21:19

matthiav schreef: 14 jun 2017 17:23
jules_msk schreef: 14 jun 2017 15:41 Wel heel goede verkeersregelaars. Daar kan Golazo dan weer een voorbeeld aannemen. De kruispunten werden goed vrijgehouden als je aankwam en kon zonder gevaar doorfietsen.
Grand Trophée is in handen van... Golazo
Klopt. Ik bedoel natuurlijk ook niet Golazo. Ik zit ermee in m'n hoofd door de Trois Ballons.
DVV Cycling Tour kan zich daar een voorbeeld aan nemen. Daar staan de verkeersregelaars altijd een beetje te dromen. Maar qua bevoorrading is het duidelijk andersom.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 14 jun 2017 22:29

jules_msk schreef: 14 jun 2017 15:41 Maak je daar maar niet te druk om. Bij alle bevoorradingen waar ik aankwam was er geen isotonic drank meer te krijgen. Alleen maar water uit een tuinslang. Nadat mijn twee eigen bidons leeg waren heb ik dus alleen nog maar water kunnen drinken. Je zou kunnen denken dat het aan mij lag maar ik heb hem gefietst in 8u56 dus ik was zeker niet de laatste!
Ik zat ruim achter je (later binnen) maar zag overal dat je water of isotone drank kon krijgen. Alleen zat er een paar meter tussen voor een snellere doorstroming.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 15 jun 2017 08:40

jules_msk schreef: 14 jun 2017 15:41

Maak je daar maar niet te druk om. Bij alle bevoorradingen waar ik aankwam was er geen isotonic drank meer te krijgen. Alleen maar water uit een tuinslang. Nadat mijn twee eigen bidons leeg waren heb ik dus alleen nog maar water kunnen drinken. Je zou kunnen denken dat het aan mij lag maar ik heb hem gefietst in 8u56 dus ik was zeker niet de laatste!
De bevoorradingen waren overigens sowieso ondermaats voor een cyclo waar je 60 euro inschrijfgeld voor betaalt. Ik had iets beters verwacht voor zo'n sportprestatie dan stokbroodjes met salami of brie. Zeker na de middag zag de salami sowieso eerder groen dan roze en liep de brie rond over de tafel...

Wel heel goede verkeersregelaars. Daar kan Golazo dan weer een voorbeeld aannemen. De kruispunten werden goed vrijgehouden als je aankwam en kon zonder gevaar doorfietsen.
Dat is raar dat er geen drank meer was, of misschien een momentopname? Ik heb er 10+u over gedaan en heb nergens problemen gehad om sportdrank te tanken.

Natuurlijk was het wel al rustiger toen ik op de latere bevoorradingen passeerde. Misschien dat jij juist in de periode zat waar de meeste mensen op mikken en dat het daardoor lastiger was om aan drinken te geraken?

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 15 jun 2017 15:59

jules_msk schreef: 14 jun 2017 21:19
matthiav schreef: 14 jun 2017 17:23
jules_msk schreef: 14 jun 2017 15:41 Wel heel goede verkeersregelaars. Daar kan Golazo dan weer een voorbeeld aannemen. De kruispunten werden goed vrijgehouden als je aankwam en kon zonder gevaar doorfietsen.
Grand Trophée is in handen van... Golazo
Klopt. Ik bedoel natuurlijk ook niet Golazo. Ik zit ermee in m'n hoofd door de Trois Ballons.
DVV Cycling Tour kan zich daar een voorbeeld aan nemen. Daar staan de verkeersregelaars altijd een beetje te dromen. Maar qua bevoorrading is het duidelijk andersom.
De cycling tour is ook van Golazo. Dvv was de hoofdsponsor.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 15 jun 2017 21:21

Ik zal ook nog even mijn koersrelaas delen. Om te beginnen was ik wel gebrand op een goed resultaat nadat ik vorig jaar met kramp in de laatste 30 km een goede klassering zag verdwijnen. Een dag voor de koers nog met ploeggenoot Stefan het rondje met de auto gereden en op een 3 tal tactische plaatsen wat bidons langs de kant gelegd (bij gebrek aan echte verzorging). Niet ideaal op de dag zelf dus, maar ook als activiteit een dag tevoren niet echt geweldig.
Dan de dag zelf: vanaf start mezelf goed voorin gehandhaafd, maar erg druk en onrustig. Het was duidelijk dat van Damme er zin in had want bij de eerste pukkeltjes plaatste hij al wat demarrages. Hierdoor kon hij met een kleine voorsprong aan de Servance beginnen. Toen Minnaert voorbij kwam aan het begin van de beklimming pakte ik meteen zijn wiel en Nijssen het mijne. Na 1 - 2 km kwam het zuur al uit mijn oren en gaf ik af, maar Kenny nam ook niet over. In de afdaling kwam eigenlijk alles weer bij elkaar en met een groep van 30 reden we naar de Oderen. Onderweg nog snel een plasje gedaan en kon het gat naar de kopgroep vrij gemakkelijk weer dichten. Het tempo over de Oderen was zeer rustig, prima dus aangezien ik net daarvoor nog dat gaatje moest dichtpoefen. Op de Grand Ballon sprong van Damme weer weg en Minnaert trok er in een keer naar toe en erover. In Thann kwam Minnaert toch weer in beeld en bleek in de afdaling gevallen te zijn met wat schaafwonden aan schouder, elleboog en knie. Aan de voet van de Hundsruck een 2e plasje gedaan maar dit keer met meer moeite weer aangesloten (vol een verkeersheuvel gepakt, gelukkig geen schade of lek..) De groep bestond denk ik nog uit 15 man en in de eerste aanloop naar de Alsace sprong van Damme weer weg en kreeg 2-3 man mee in zijn wiel. Het was duidelijk dat hier de beslissing zou vallen en we reden in een verschroeiend tempo omhoog. Minnaert maakte weer de sprong naar van Damme en nam ook nog 2 man mee (Nijssen en Devecchi) en uit het kopgroepje zakten de eersten er alweer doorheen. Hier moest ik passen en zag hoe Bob Michels wel nog op kousenvoeten er naar toe reed. Er reden nu 6 man op kop en ik zat in een groepje van 4 op 50 meter. We konden ze bijna ruiken maar kregen het net niet dicht. Op de Alsace moest ik er helaas weer even vanaf om mijn bidons te rapen en wist dat we de aansluiting nooit meer zouden krijgen. Van Damme is echt een meesterdaler en daarbij konden zij met meer man gaan ronddraaien naar de Planche. De samenwerking in mijn groepje was goed en we wisten dat het op de planche ieder voor zich zou zijn. Ik leek de sterkste klimmer en maar Tim Alleman kwam meter voor meter weer dichterbij. Nog een km in zijn wiel gezeten, maar het was echt op.. Die laatste 100 meter moest ik ook zigzaggend omhoog en kwam als 8ste over de finish, en 3e in mijn leeftijdscategorie. Ploeggenoten Stefan Verhaaf werd 41ste en Jarno Verhoofstad 193ste. Ook wij moesten nog 60 km terug naar Luxeuil en hebben daar met 270 km op de teller meer dan 1 pizza pp naar binnen geschoven en weggespoeld met een grote pint!

Grtz Erik

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3589
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 jun 2017 22:17

Leuk verslag, dank. En proficiat met een mooi resultaat!
Afbeelding

debuysserk
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19

debuysserk 16 jun 2017 08:39

Mooie uitslag Erik! Heb je enig idee wat er gebeurde tussen Vandamme en de rest? Via de Strava van Minnaert las ik dat er wel wat wrevel was over het koersverloop?

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 16 jun 2017 09:07

Proficiat met je knap resultaat Erik! Heel de heisa staat wat op Strava beschreven. Bart Van Damme is samen met een ploegmaat door het rood licht gereden na de afdaling van de Grand Ballon, terwijl de twee andere renners van de kopgroep (waaronder Michiel) zijn blijven wachten. Bart Van Damme zou gedwongen zijn door motards om op de twee achterliggers te wachten. Er kan dus gediscussieerd worden over hoe fair zijn rijgedrag is, maar het lijkt niet meteen de uitslag hard beïnvloed te hebben. De valpartij van Michiel zal waarschijnlijk een veel grotere rol gespeeld hebben.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 19 jun 2017 16:30

Incident is volledig aan mij voorbij gegaan... maar heeft inderdaad de uitslag niet beïnvloed... zag op strava dat er discussie was of van Damme niet gediskwalificeerd had moeten worden voor het door rood rijden; had ik een veel te grote straf gevonden, zeker met hoe het nu opgelost is. Ik ben meer benieuwd of Minnaert weggebleven zou zijn als hij niet gevallen was! Maar die 2 waren wel echt de sterksten in koers en reden allebei met veel lef en om te winnen! Dat blijf ik mooi vinden om te zien, gewoon aanvallen met nog 180 km te gaan...😱😱

Plaats reactie