BertL schreef: ↑26 mei 2017 12:59Strakblauwe Hemelvaartsdonderdag in de Eifel
Prima klimtraining als voorbereiding op het Alpiene-werk dat er in zomer nog gaat volgen. Wel helaas erg veel motoren op de route tijdens Hemelvaartsdag, maar daar kan de routebouwer weinig aan doen. Wellicht is er een optie voor een nieuwe versie met meer kleine weggetjes, maar daarvoor moet je lokaal goed bekend zijn en tijd hebben om veel te kunnen uitproberen.
De Widdauwer mauer zal ik me nog lang heugen. Wat een kolere ding, zeker als je achter twee bejaarden rijdt die met e-bikes fluitend omhoog rijden. #Valsspelers.
De L12 tussen Lammersdorf en Rott is momenteel opgebroken. Je kunt er overheen. De weg is deels afgeschaafd en deel gravel, maar alleen te doen bij droog weer.
In die contreien heb ik nagenoeg alle verharde, interessante en rustige weggetjes wel zo'n beetje gezocht, gevonden en vervolgens in diverse routes opgenomen. Daarvan zijn er ook heel wat die op kaarten zoals OSM ten onrechte als onverhard zijn aangeduid. Zo zijn in de betreffende Rursee-route vier van dergelijke trajecten opgenomen, waaronder de rustieke sluiproute vanuit Brück naar Abenden en de beklimming van de Müllenberg tussen Hausen en Heimbach.
Geen fan van steile wanden? Om het straffe drieluik Hammer Mauer – Grünentalstraße (afdaling) – Widdauer Mauer te ontlopen, is de bijna 10 km-lange klim vanuit Dedenborn naar Forsthaus Rothekreuz — eveneens ten onrechte als onverhard aangeduid — een aantrekkelijk en rustig alternatief...
In de Rursee-route [L], de Rursee-route [XL] en de Rursee-route [XXL] is het opgebroken traject over de L12 tussen Lammersdorf en Rott inmiddels vervangen door het traject over de Vennbahnradweg en de L238 naar Rott, hetgeen sowieso wat rustiger is.
Voorts is het wel aan te raden om op een strakblauwe maandag naar de Eifel af te reizen i.p.v. op een strakblauwe Hemelvaartsdag.