Ik vermoed dat het de service van Garmin België is die niet te fameus is. Als ik hier lees, gaat het in Nederland vlotter.
Garmin Edge 1000
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Nu de 1000 bijna volledig op punt staat zou ik niet veranderen.
Er zijn, gelukkig maar, erg veel gebruikers die nooit beroep moeten doen op de aftersales van Garmin.
Mio is qua werking en bouwkwaliteit merkelijk minder dan Garmin.
En om de Wahoo Elmnt Bolt nu al zalig te verklaren lijkt mij net iets te vroeg
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Laat me raden een Wahoo
Zonder gekheid, de Wahoo apparaten zijn nog niet zover als Garmin wel leuk spul en in principe kun je er alles mee maar er is nog genoeg functionaliteit voor de mannen van Wahoo om te bouwen..... ze zijn nog wel even zoet...
YFood !!!
Geldt andersom net zo
4 datavelden op het kaartscherm en OTA syncen is Garmin in al die jaren NOG STEEDS NIET gelukt....
Mijn mening: geen enkel apparaat is perfect. Garmin niet, Wahoo niet. Wie verder is, tsja. De een is beter in X en de ander in Y. Als Wahoo dit tempo van verbetering doorzet dan is het heel snel afgelopen voor Garmin.
4 datavelden op het kaartscherm en OTA syncen is Garmin in al die jaren NOG STEEDS NIET gelukt....
Mijn mening: geen enkel apparaat is perfect. Garmin niet, Wahoo niet. Wie verder is, tsja. De een is beter in X en de ander in Y. Als Wahoo dit tempo van verbetering doorzet dan is het heel snel afgelopen voor Garmin.
Zo vlug zal het voor Garmin niet aflopen hoor. De doorsnee fietser kent Garmin en Mio. Wahoo is voor velen nog een onbekend merk. En Garmin is heel erg gekend bij veel wielertoeristen.
Bovendien moet je eigenlijk verhoudingsgewijs kijken. Procentueel vallen de problemen bij Garmin nog best mee. Ik kan er trouwens mee leven dat een toestel niet eeuwig mee gat. maar ik verlang wel een beetje service van de firma in kwestie. Als je zoals ik nu al 3 of 4 keer opnieuw moet zeggen wat het probleem is, dan klopt er iets niet. Ofwel heeft hij/zij teveel werk voor 1 persoon.
Dat is ook het enigste wat ik kan bedenken.....
Garmin is veel verder qua ontwikkeling, noem er even een paar en de lijst kan gegarandeerd nog veel langer.
- Navigatie kan ik niet mee schuiven, dus het beeld naar link/rechts boven/onder, zoomen gaat wel.
- Meerdere schermen, Wahoo is beperkt tot 3.
- Fiets profielen.
- Ga naar start route.
- Kleurenscherm.
- Web interface ala GC.
- Garmin App is uitgebreider, die van Wahoo vind ik overigens wel goed
- Wahoo moet je altijd de SmartPhone bij je hebben voor vele functionaliteiten te wijzigen. Bij Garmin gebeurd alles op het apparaat zelf.
- ...
En neem nu maar van mij aan dat Garmin nog heel lang marktleider zal zijn, net zoals Campagnolo nog heel lang gaat bestaan
YFood !!!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het duurt relatief lang alvorens er een opvolger komt.
De voornaamste oorzaak is volgens mij dat de huidige 1000 al bijna alles kan.
Veel van de toeters en bellen die er nu al opzitten gebruik ik nooit en nog meer hoeft dus niet voor mij.
Een hoge resolutiescherm en dan ook een iets krachtiger batterij om de gebruiksduur zeker niet te doen afnemen zou voor mij mogelijk een reden zijn om uit te kijken naar de 1020
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hogere resolutie, betere processor zodat je gewoon snel met de kaart kunt schuiven, 4 datavelden op de kaart.
Heel veel meer vraag ik niet, maar blijkbaar onmogelijk.
Heel veel meer vraag ik niet, maar blijkbaar onmogelijk.
Less is bore
- alliance_0
- Forum-lid
-Pannen mis ik (nog) niet;csteenbe schreef: ↑16 jun 2017 18:44
Garmin is veel verder qua ontwikkeling, noem er even een paar en de lijst kan gegarandeerd nog veel langer.
- Navigatie kan ik niet mee schuiven, dus het beeld naar link/rechts boven/onder, zoomen gaat wel.
- Meerdere schermen, Wahoo is beperkt tot 3.
- Fiets profielen.
- Ga naar start route.
- Kleurenscherm.
- Web interface ala GC.
- Garmin App is uitgebreider, die van Wahoo vind ik overigens wel goed
- Wahoo moet je altijd de SmartPhone bij je hebben voor vele functionaliteiten te wijzigen. Bij Garmin gebeurd alles op het apparaat zelf.
- ...
-Meerdere schermen zelf in te delen gewoon mogelijk (heb er zelf nu 5);
-Fietsprofielen, mis ik inderdaad ook;
-Ga naar start gewoon aanwezig;
-Kleuren is bewust niet voor gekozen (is daarom voordeel qua zichtbaarheid);
-Webinterface, volgens mij wordt daar aangewerkt.
-Uitbreiding app zal ook wel komen als er verzoeken komen van gebruikers;
-Smartphone heb ik (net als de meesten) altijd bij me.
Ben inderdaad nog al tevreden over mijn Wahoo, maar zelfs mijn oude Bryton 60 was en is nog steeds veel gebruiksvriendelijker dan de producten van Garmin, al hebben ze bij Bryton de stommiteit begaan de markt niet te begrijpen door de 60 niet verder door te ontwikkelen of op te volgen met een nieuw high end product.
Alleen al een route op een Garmin krijgen vereist al de nodige kennis (plaatsen in mapje zus of zo, pc nodig, mapje vol bestanden verwijderen enz.) in plaats van dat dat gewoon via wifi of zelfs onderweg via bluetooth kan of van uit een email of vanaf een webpagina niet meer dan een gpx-bestandje selecteren en op de Elemnt plaatsen.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 16 jun 2017 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De 1000 is nu bijna 3 jaar oud en Idd een update van scherm / accu en andere features is zeker op zijn plaats, maar de concurrent krijgt het medio nu het niet klaar de 1000 te verslaan!
En het plaatsen van een route op de Garmin is makkelijk als je weet hoe het moet, is geen hogere wiskunde. Verbetering is zeker mogelijk maar het device is a 3 jaar oud... Wahoo is daar beter in maar om onderweg een route te laden zie ik mezelf en vele anderen toch niet doen, maar het kan en dat is een plus.
En het plaatsen van een route op de Garmin is makkelijk als je weet hoe het moet, is geen hogere wiskunde. Verbetering is zeker mogelijk maar het device is a 3 jaar oud... Wahoo is daar beter in maar om onderweg een route te laden zie ik mezelf en vele anderen toch niet doen, maar het kan en dat is een plus.
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
een serieus groter scherm in de behuizing van de 1000 zou ook heel leuk zijn.