Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5265
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jun 2017 21:57

Je kan je eigen live tracking uitzetten en volgens mij kom je dan niet meer op de kaart bij andere mensen.
Maar ik heb nergens optie gevonden om het helemaal uit te zetten.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 15 jun 2017 22:02

Zou dat eerder van Garmin verwachten…
Vorsprung durch Pedantik

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5265
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jun 2017 22:52

Ja dat zeg ik, van jezelf kan je het uitzetten. (al is de omschrijving niet duidelijk of je dan ook niet op elemnt kaarten van andere gebruikers staat)
Maar ondertussen zie je nog wel op je kaart namen van andere mensen langskomen.

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 16 jun 2017 07:51

Ik heb nog steeds het probleem, als ik een route creeer met de app, en ik zoek met "search for location", en geef bvb "taverne" of "resaturant" in, dan geeft hij resultaten uit veschillende landen, maar geen zaken in de buurt.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 16 jun 2017 11:04

Dat de route soms naast de weg ligt heeft te maken met het feit dat je daar geen goede satelietontvangst meer hebt.
In dat geval wordt de route a.h.w. gesimuleert en na een fix is hij weer on route.
Meestal gebeurd dit in een bosrijke omgeving waar het bladerdek van de bomen erg gesloten is.
...

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 16 jun 2017 12:57

Oppbogga schreef: 16 jun 2017 11:04 Dat de route soms naast de weg ligt heeft te maken met het feit dat je daar geen goede satelietontvangst meer hebt.
In dat geval wordt de route a.h.w. gesimuleert en na een fix is hij weer on route.
Meestal gebeurd dit in een bosrijke omgeving waar het bladerdek van de bomen erg gesloten is.
Sorry, maar dat is het in geen geval. De Bolt laat alleen een kruimelspoor zien dat reeds bestaat vanuit een gpx bestand en gaat dus niets simuleren.

Ik denk dat dit zelfs niet op de Edge toestellen het geval is. Zo'n lijntje naast de weg krijg je alleen als je een kruimelspoor of track volgt, niet als je navigeert (Route wordt door gps berekend).

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 17 jun 2017 18:03

Vandaag de eerste rit in de Eifel met de Wahoo Bolt, route was niet geheel onbekend qua plaatsen die ik zou aan doen.... gelukkig maar. Het navigatie gedeelte heeft wel enige tekortkomingen.

- Geen scroll functie in het navigatie scherm, als een weg gesloten is dan is het wel makkelijk om zo je locatie en eventueel alternatieven wegen te nemen. Dit vind ik een groot nadeel zeker in het buitenland waar je nooit bent geweest....
- Op mijn route had ik een iets andere weg genomen, uiteindelijk zou ik wel op de weg uitkomen waar de route verder gaat, helaas de Bolt was het spoor verloren, na het opnieuw laden van de route kwam na enkele kilometers weer het kruimel spoor te voorschijn. Is natuurlijk niet goed !
- Mijn iPhone, waarvan de batterij nog prima is, was compleet leeg op een gegeven moment.
- Syncen naar Dropbox bleef hangen na opnieuw autorisatie uitgevoerd te hebben ging het weer.... werkte wel voordien.

Dus al met al heb ik me vermaakt in de Eifel vandaag, echter de Bolt heeft nog wat issues qua navigatie verder het scherm en het switchen van scherm(en) een dikke plus.

Tevreden met de Bolt ben ik dus niet of men moet deze navigatie issues oplossen, ticket bij Wahoo aangemaakt met bovenstaande punten.
YFood !!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 17 jun 2017 18:48

Bij de Garmin kun je met het 'handje' de kaart verschuiven werkt niet snel maar je kunt gedetailleerd plaatsen zoeken en wegen naar je eindbestemming.

De Bolt kan zoomen maar dan verdwijnt bijna alle noodzakelijke informatie zoals hierboven beschreven.
YFood !!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 17 jun 2017 20:14

DDX schreef: 26 mar 2017 19:18 Vandaag 153km gefietst waarvan 5u30 moving time, bolt heeft 7u20 aangestaan waarvan merendeel van de dag op kaart.
En net zoals gisteren paired met alle sensoren en telefoon.
Na afloop nog 51% batterij over, dik tevreden dus :)
Vandaag aangestaan 6:51 rij tijd 5:58 met LED's op vermogen aan en navigatie een verbruik van 55%, helaas valt me dat tegen zou iets van 12,5 uur zijn tot leeg, is dus 8% per uur.

12,5 uur met navigatie zal ik nooit gebruiken dus is niet zo storend voor mij.
YFood !!!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5265
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 17 jun 2017 23:44

Vandaag heb ik ook rondje door de Eifel gemaakt, hele dag navigatie in beeld
9u aanstaan en 8u beweegtijd
30% over nog na afloop.

Fietsmaatje met edge 820 heeft alleen navigatie in beeld gehad als hij afdaling reed of soms even kort.
Had nog 20% batterij over.

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 18 jun 2017 21:50

csteenbe schreef: 17 jun 2017 18:03 Geen scroll functie in het navigatie scherm, als een weg gesloten is dan is het wel makkelijk om zo je locatie en eventueel alternatieven wegen te nemen. Dit vind ik een groot nadeel zeker in het buitenland waar je nooit bent geweest....
Scrollen of pannen dat gaat idd niet op de Bolt, maar komt alleen van pas als je de weg kwijt bent of een alternatieve route moet zoeken. Als in- en uitzoomen niet volstaat zal je met de phone app een alternatieve route moeten laden.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5265
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 jun 2017 00:35

Scrollen en pannen loopt discussie over in google groups, lastige is dat er niet genoeg knoppen aanwezig zijn om dit te kunnen doen.
Oplossing is idd via app kijken, daar kan je die acties wel allemaal doen.

Plaats reactie