Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
joren
- Forum-lid
joren
15 jun 2017 10:35
Lijkt een beetje op een scott foil frame ( oud model )
Is niet helemaal hetzelfde maar komt er toch in de buurt .
SupaX schreef: ↑14 jun 2017 11:04
Dank je, heeft het ook nadelige effecten als je smalle wielen/banden in een gravelracer doet?
Nog een ander vraagje over een chinees raceframe:
Iemand ervaring met de Workswell WCB-R-107 ? Is dit een replica van een ander merk frame of is dit een eigen design?
De headset ziet er een beetje raar uit. Zie je daar nu gewoon de lagers?
-
Joskovic
- Forum-lid
Joskovic
15 jun 2017 10:46
Ik denk dat de compressiering net een mm boven het frame uitsteekt. Dus niet het lager zelf...Het ziet er iig niet echt uit als een nette oplossing.
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
15 jun 2017 12:55
Vooral het balhoofd lijkt sterk op de oude Foil, de schuine buis en bovenbuis daarentegen totaal niet.
Wel een mooi design.
-
Maruss
- Forum-lid
Maruss
15 jun 2017 13:12
SupaX schreef: ↑14 jun 2017 11:04
Dank je, heeft het ook nadelige effecten als je smalle wielen/banden in een gravelracer doet?
Ik heb het nog niet kunnen ontdekken. Doet het prima, met 25, 31 of 40 bandjes er omheen.
Eerst dacht ik na de aanschaf van mijn gravel bike om een disc racer te kopen in de toekomst. Maar nu wissel ik zo nodig mijn wielen zo nu en dan. De racer blijft meestal thuis.
-
SupaX
- Forum-lid
SupaX
16 jun 2017 12:16
Joskovic schreef: ↑15 jun 2017 10:46
Ik denk dat de compressiering net een mm boven het frame uitsteekt. Dus niet het lager zelf...Het ziet er iig niet echt uit als een nette oplossing.
Daar zit normaal vaak een rubberen ring tussen zeker?
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
16 jun 2017 14:37
SupaX schreef: ↑16 jun 2017 12:16
Joskovic schreef: ↑15 jun 2017 10:46
Daar zit normaal vaak een rubberen ring tussen zeker?
Niet echt een ring, soms wel een rubber "flapje" dat dienst moet doen als stofafdichting.
Ik heb echter de indruk dat dit steeds minder wordt toegepast.
Je kan dit wel mooier oplossen door een topcap met een iets grotere inwendige hoogte, zodat deze meer "over" het lager valt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Seb79
- Forum-lid
Seb79
18 jun 2017 22:34
Hoi, ben nieuw hier vanwege interesse in de Chinese frames. Ik heb mijn oog laten vallen op de geroemde Velobuild VB-R-022 en wil het afmonteren met Ultegra 6800. Ik heb het forum doorgespit maar heb toch nog wat vragen:
-Heb ik de Frame Rear Hanger nodig van Velobuild?
-Is de headset van Velobuild wat of raden jullie een andere aan? Zo ja, welke? (Headset top : 1-1/8, down 1-1/4 lijkt een ongebruikelijke combinatie als ik op Mantel kijk)
-Is de carbon seat post van Velo goed? (ik begreep al dat de clamp niks is)
-Velobuild verkoopt ook carbon stuurpennen. Aan te raden of toch maar voor aluminium gaan?
-Zijn de sturen van Velo betrouwbaar/robuust?
-
Jaap Telder
- Forum-lid
Jaap Telder
19 jun 2017 07:56
Als je al zo veel twijfels hebt zou ik zeggen: koop een merkframe in de aanbieding voor bijna hetzelfde geld, bv. bij Math Salden.
-
Seb79
- Forum-lid
Seb79
19 jun 2017 08:06
@Jaap: ik heb niet zoveel twijfels. Dit forum topic gaat over onderdelen uit China en vandaar dat ik er wat over vraag; wat de ervaringen zijn met de onderdelen. Maar bedankt voor het reclame maken voor Salden.
-
Jaap Telder
- Forum-lid
Jaap Telder
19 jun 2017 09:18
Seb79 schreef: ↑19 jun 2017 08:06
@Jaap: ik heb niet zoveel twijfels. Dit forum topic gaat over onderdelen uit China en vandaar dat ik er wat over vraag; wat de ervaringen zijn met de onderdelen. Maar bedankt voor het reclame maken voor Salden.
Ik maak niet bewust reclame maar kom met een advies, d.w.z. waar je b.v. ook zeer goedkoop frames kan kopen, en waar je dan niet geconfronteerd wordt met de zaken/vragen die jij aangeeft.
Sorry dat ik je heb lastiggevallen...
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
19 jun 2017 14:35
Seb79 schreef: ↑18 jun 2017 22:34
Hoi, ben nieuw hier vanwege interesse in de Chinese frames. Ik heb mijn oog laten vallen op de geroemde Velobuild VB-R-022 en wil het afmonteren met Ultegra 6800. Ik heb het forum doorgespit maar heb toch nog wat vragen:
Ik denk dat je de derailleurhanger bedoelt? Die wordt meegeleverd. Bestel er eentje extra, en dat scheelt op een hoop gedoe wanneer je hem nodig hebt.
-Is de headset van Velobuild wat of raden jullie een andere aan? Zo ja, welke? (Headset top : 1-1/8, down 1-1/4 lijkt een ongebruikelijke combinatie als ik op Mantel kijk)
Het doet wat het moet doen. Bij mij sloot hij niet goed aan, en ben ik op zoek gegaan naar een lager die een mm lager was. Mocht hij bij jou wel goed passen, dan zou ik er gewoon gebruik van maken.
Die is goed.
-Velobuild verkoopt ook carbon stuurpennen. Aan te raden of toch maar voor aluminium gaan?
Ik had de aero integrated bar, en die voldeed volledig. Overigens vind je een alu kalloy Uno voor € 15 tot € 20,00 er die zijn qua prijs/kwaliteit/gewicht onverslaanbaar.
Zie verhaal over stuurpen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
Seb79
- Forum-lid
Seb79
19 jun 2017 18:44
JoostG schreef: ↑19 jun 2017 14:35
Seb79 schreef: ↑18 jun 2017 22:34
Ik denk dat je de derailleurhanger bedoelt? Die wordt meegeleverd. Bestel er eentje extra, en dat scheelt op een hoop gedoe wanneer je hem nodig hebt.
Het doet wat het moet doen. Bij mij sloot hij niet goed aan, en ben ik op zoek gegaan naar een lager die een mm lager was. Mocht hij bij jou wel goed passen, dan zou ik er gewoon gebruik van maken.
Die is goed.
Ik had de aero integrated bar, en die voldeed volledig. Overigens vind je een alu kalloy Uno voor € 15 tot € 20,00 er die zijn qua prijs/kwaliteit/gewicht onverslaanbaar.
Zie verhaal over stuurpen.
Bedankt voor je antwoorden! Klinkt positief. Ik heb ook al zitten kijken naar dat geïntegreerde stuur. Erg mooi. Maar je kunt er niks meer aan afstellen. Kon je je fietscomputer er nog wel fatsoenlijk op monteren?
Eigenlijk vind ik het frame ongespoten nog het mooiste maar het carbon is dan wel "onbeschermd". Zijn er mensen die bij het voorwiel bijvoorbeeld een transparante sticker plakken tegen steenslag of is dat een beetje onzin?