Niet alleen een voorzichtige conclusie
Het is voor mensen met een objectieve benadering of anders geformuleerd "met een grote realiteitszin" de meest juiste conclusie.
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Niet alleen een voorzichtige conclusie
Dusss....Quarantanove schreef: ↑16 jun 2017 13:43 Niet alleen een voorzichtige conclusie
Het is voor mensen met een objectieve benadering of anders geformuleerd "met een grote realiteitszin" de meest juiste conclusie.
Als ik het zo lees gaat een nieuw frame voor mij an sich niet zoveel uitmaken. Leuk voor de heb, maar ik ga niet ineens een bak PR's neerzetten dankzij het frame...Titanio schreef: ↑15 jun 2017 13:30 Twee opmerkingen:
1. het verschil tussen een oud(er) en en nieuw frame zit hem vooral in toegenomen stijfheid van het nieuwe frame. een nieuw frame voelt merkbaar strakker aan;
2. het monteren van een nieuw crankstel hoeft je de kop niet te kosten. Als het frame nog in goede staat is en de fiets je nog bevalt, is de fiets het altijd waard
Na, gaat me meer om roestbescherming. Heel strak ziet het er nu ook niet uit.
Ligt eraan wat het is en of ik het gereedschap heb.- zelf sleutelen niet echt je ding is
Mja, de tandwielen gaan denk ik nog ongeveer 1 seizoen mee. Als het dan toch vervangen moet gaan worden, dan liever compact idd.- je vindt dat je nu echt compact wilt gaan fietsen?
Geld is voor mij altijd een serieus thema... Ik heb een gezin te onderhouden en mijn vrouw volgt momenteel een opleiding die alleen maar geld kost ipv dat het wat oplevert. Kan prima, maar ik heb niet de luxe om even een paar duizend euro op tafel te leggen voor een hobby als dat ook met een paar honderd euro af kan.- geld in deze een serieus thema is?
Nou, staal-alu is nog zeker wel een dingetje hoor. Maar wel als onderdeel van de rest van de discussie; als aluminium nou echt sneller en fijner zou rijden zou ik wel kijken naar aluminium. Maar als ik dan méér ga uitgeven terwijl sommigen aangeven dat het comfort een stuk minder wordt terwijl het voor de prestaties niet uitmaakt: tsja, dan hou ik liever mijn fiets die ik nu wel gewoon fijn vind rijden. Knap ik die liever op, zeg maar.Dan is het topic veranderd in help mij bij het zoeken naar een nieuwe fiets.
Dan moet je gaan zoeken op marktplaats of https://www.rosebikes.nl/bike/rose-pro- ... aid:821333. Het gaat hier in ieder geval niet meer over een alu/staal dilemma.