Kettingblad voor 52 of 50
- Sweety2008
- Forum-lid
Kan met gestrekte benen de vingers niet helemaal dr grond raken.
Ben net met de gewone Hollandfiets naar Venlo geweest en als ik mijn linker been helemaal naar binnen doe hoor je niks.
Maar het fietst niet echt soepel zo.
Ben net met de gewone Hollandfiets naar Venlo geweest en als ik mijn linker been helemaal naar binnen doe hoor je niks.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
Voor wat het waard is, ik ben geen medicus, dus neem mijn mening met een grote korrel zout: Het lijkt op of een minder stevig gewrichtskapsel, of kraakbeenslijtage. Het eerste lijkt het meest voor de hand liggen. Mogelijk kan een physiotherapeut iets voor je betekenen, maar dan moet je wel een diagnose hebben. Sportarts?Sweety2008 schreef: ↑16 jun 2017 11:38 Kan met gestrekte benen de vingers niet helemaal dr grond raken.
- Sweety2008
- Forum-lid
Ben al bij de fysio vanwege mijn hernia die kon mij toen ook niet helpen.
Btw. heb vanmiddag een mail gekregen van de fietsenmaker mijn racefiets is onderweg naar Nederland. Hij is verstuurd vanuit Waldsassen geen idee waar dit in Duitsland ligt ergens in het zuiden of zo.
Het 52er kettingblad komt aanstaande dinsdag. Als de fiets bij de handelaar is word ik erop gezet met bikefitting en allem Zipp und Zapp en dan heb ik een passende racefiets.
Btw. heb vanmiddag een mail gekregen van de fietsenmaker mijn racefiets is onderweg naar Nederland. Hij is verstuurd vanuit Waldsassen geen idee waar dit in Duitsland ligt ergens in het zuiden of zo.
Het 52er kettingblad komt aanstaande dinsdag. Als de fiets bij de handelaar is word ik erop gezet met bikefitting en allem Zipp und Zapp en dan heb ik een passende racefiets.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Uitstelgedrag? Je kunt er toch vandaag mee beginnen. Heeft niets met nieuwe fiets te maken. toch?
[/quote]
Vandaag weer gefietst en geprobeerd 2 minuten met een cadans van 80 te rijden daarna 5 minuten op mijn comfortcadans dan weer 2 minuten op 80. Dit heb ik dus bijna 45 minuten vol gehouden.
Maar mijn knie blijft knakken en wat mij ook opvalt is dat bij een hoge cadans mijn hartslag de hoogte in gaat en ik begin te hijgen als een molenpaard. Denk dat dit naar 2 of 3 maanden wel minder zal worden.
Ben op dit moment door mijn astma ook heel erg kortademig.
[/quote]
Vandaag weer gefietst en geprobeerd 2 minuten met een cadans van 80 te rijden daarna 5 minuten op mijn comfortcadans dan weer 2 minuten op 80. Dit heb ik dus bijna 45 minuten vol gehouden.
Maar mijn knie blijft knakken en wat mij ook opvalt is dat bij een hoge cadans mijn hartslag de hoogte in gaat en ik begin te hijgen als een molenpaard. Denk dat dit naar 2 of 3 maanden wel minder zal worden.
Ben op dit moment door mijn astma ook heel erg kortademig.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Vandaag weer gefietst.
Heb 2 minuten in een hoge trapfrequentie gefietst en daarna 4 minuten in mijn comfortzone.
Dit heb per blok 8 keer gedaan.
In totaal 48 minuten.
Knie knakt nog steeds maar daar moet ik me leven.
Heb 2 minuten in een hoge trapfrequentie gefietst en daarna 4 minuten in mijn comfortzone.
Dit heb per blok 8 keer gedaan.
In totaal 48 minuten.
Knie knakt nog steeds maar daar moet ik me leven.
Ghost Nivolet 6LC
Sweety2008 schreef: ↑17 jun 2017 19:10 wat mij ook opvalt is dat bij een hoge cadans mijn hartslag de hoogte in gaat en ik begin te hijgen als een molenpaard.
Hoe ga je vanuit je comfort zone (60 rpm was het toch?) naar 80rpm? Terugschakelen naar een lichter verzet hoop ik dan en niet met hetzelfde verzet van 60rpm naar 80rpm toch?
In dat laatste geval gaat je snelheid en dus ook je vermogen nogal drastich omhoog en is het niet echt gek dat je jezelf over de klif rijdt en gaat hijgen als een paard.
Bovenstaande nogal een open deur maar ....................
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik zou eens beginnen om continu met een rpm van 65 te gaan rijden ipv die blokken. Gaat dit (op termijn) wel zonder knakken dan eventueel de trapfrequentie nog wat verhogen. Het lijkt mij dat je trapfrequentie binnen een paar weken met 1/3 verhogen ook wel erg ambitieus is. Je hoeft geen 80rpm te trappen als dat voor jou niet prettig is en 52/36 kun je prima gebruiken met 60rpm en met 80rpm.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Eerst in versnelling terug. Snelheid is niet belangrijk als je op cadans fietst. Op den duur kun je vanzelf opschakelen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- Sweety2008
- Forum-lid
[quote=Zorro post_id=1208429 time=1497978715
Hoe ga je vanuit je comfort zone (60 rpm was het toch?) naar 80rpm? Terugschakelen naar een lichter verzet hoop ik dan en niet met hetzelfde verzet van 60rpm naar 80rpm toch?
In dat laatste geval gaat je snelheid en dus ook je vermogen nogal drastich omhoog en is het niet echt gek dat je jezelf over de klif rijdt en gaat hijgen als een paard.
[/quote]
Ik schakel dan voor op het middenblad 39 en achter op 19
[/quote]
Ik schakel dan voor op het middenblad 39 en achter op 19
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik fiets al tijden tussen de 62 en 65 rpm dus dat is niet nieuw voor mij.Ernie C. schreef: ↑20 jun 2017 20:12 Ik zou eens beginnen om continu met een rpm van 65 te gaan rijden ipv die blokken. Gaat dit (op termijn) wel zonder knakken dan eventueel de trapfrequentie nog wat verhogen. Het lijkt mij dat je trapfrequentie binnen een paar weken met 1/3 verhogen ook wel erg ambitieus is. Je hoeft geen 80rpm te trappen als dat voor jou niet prettig is en 52/36 kun je prima gebruiken met 60rpm en met 80rpm.
Ghost Nivolet 6LC
15 dagen?Sweety2008 schreef: ↑05 jun 2017 12:43
Cadans is tussen 50 en 60 soms 65 snelheid is 24 km/h als ik me niet vergis kan soms ook hoger zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Goh, ongoing. Jammer genoeg spreekt ze zichzelf heel erg vaak tegen, waardoor ieder advies waardeloos is.Ernie C. schreef: ↑20 jun 2017 23:1515 dagen?Sweety2008 schreef: ↑05 jun 2017 12:43
Cadans is tussen 50 en 60 soms 65 snelheid is 24 km/h als ik me niet vergis kan soms ook hoger zijn.
Laatst gewijzigd door Jans op 21 jun 2017 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.