Powerbalance
-
- Forum-lid
rene1 schreef:Zou graag een testje zien van meerdere personen die niet weten of ze een "neppe" Power balance omhebben of een "echte"
Als die test dan 90% positief uitvalt in het voordeel van de echte, ja dan kan ik het eens gaan geloven.
Op mountainbike.be zorgt dit armbandje ook voor leuke foto's en opmerkingen.
Zullen we de statistiek aan de experts overlaten. Met Xhi kwadraat en standaardafwijkingen enzo.
Een reden te twijfelen aan de homogeniteit zou zijn als bij honderd personen die zeggen te weten of ze wel of niet zo'n dingetje dragen er 60 het bij het rechte eind hebben.
De homogeniteit bestaat naar alle waarschijnlijkheid niet bij 67%.
Dit is vast al een door iemand getoetst en niet waar gebleken anders hadden we inmiddels allemaal allang met zo'n ding rondgelopen.
rene1 schreef:Zou graag een testje zien van meerdere personen die niet weten of ze een "neppe" Power balance omhebben of een "echte"
Als die test dan 90% positief uitvalt in het voordeel van de echte, ja dan kan ik het eens gaan geloven.
http://www.youtube.com/watch?v=yd0Gb9EgkHA
alstu
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
kilometervreter schreef:rene1 schreef:Zou graag een testje zien van meerdere personen die niet weten of ze een "neppe" Power balance omhebben of een "echte"
Zullen we de statistiek aan de experts overlaten. Met Xhi kwadraat en standaardafwijkingen enzo.
Zullen we de moeite van de statistiek maar lekker laten voor wat 't is. Een beetje zonde van de moeite om aan deze oplichting te besteden.
Als je hier in gelooft ben je gewoon dom zoals iemand hiervoor al schreef. Als je een beetje nadenkt moet je toch tot de conclusie komen dat dit onzin is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1
Less is bore
Amclassic-fan schreef:Als je hier in gelooft ben je gewoon dom zoals iemand hiervoor al schreef. Als je een beetje nadenkt moet je toch tot de conclusie komen dat dit onzin is.
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht. Ik geloof helemaal niet in dit bandje, maar waarom laten we niet iedereen gewoon in zijn waarde. Er zijn heel veel sporters met bijgeloof en zijn die dan per definitie dom?
paashaas schreef:Idd lien, alleen vinden sommigen hier zichzelf het toppunt van rationalisme en intelligentie, maar missen ze een elementaire dosis empathie.
Helemaal mee eens! Je kan ook is proberen jezelf te verplaatsen in een ander in plaats van vanuit jezelf te denken.
lien schreef:Amclassic-fan schreef:Als je hier in gelooft ben je gewoon dom zoals iemand hiervoor al schreef. Als je een beetje nadenkt moet je toch tot de conclusie komen dat dit onzin is.
Ik vind dit wel heel erg kort door de bocht. Ik geloof helemaal niet in dit bandje, maar waarom laten we niet iedereen gewoon in zijn waarde. Er zijn heel veel sporters met bijgeloof en zijn die dan per definitie dom?
mmm, als ik een interview van de gemiddelde voetballer beluister...
(sorry, off topic!)
ON-TOPIC: Ook heel grappig en nog meer oplichterij is het Fir-tex vest (http://www.firtex.com). Mooi ook om te zien hoe op de Nederlandse website (2 Nederlandse ondernemers zijn ermee aan de haal) een 'wetenschapper' aangehaald wordt die wazige bloedplaatjes laat zien en wiens enige publicatie in een homeopatisch Journal is zonder impact factor (dus waarschijnlijk niet peer-reviewed en dus niet serieus te nemen). Ze geven tegenwoordig ook iedereen die Doctors titel
Oh ja, helemaal grappig EN helemaal on topic:
powerbalance bedot de drager
iets met pot en ketel...
Verder volledig eens met amclassic dat hier vooral geen wetenschappelijk onderzoek in gestoken moet worden. Een onderzoeksvraag hoort altijd gefundeerd te zijn op een solide theorie. Daar ontbreekt het hier volledig aan. Een paar quasi wetenschappelijke opmerkingen in onbegrijpelijke taal is nog geen theorie, zie ook mijn link naar de (anti)kwakzalvers website even terug in dit topic
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
lien schreef:Amclassic-fan schreef:Als je hier in gelooft ben je gewoon dom zoals iemand hiervoor al schreef. Als je een beetje nadenkt moet je toch tot de conclusie komen dat dit onzin is.
Ja je bent gewoon dom als je 40 uitgeeft voor een stuk plastic wat geen enkele functie heeft. Ik heb ook helemaal niets met bijgeloof, maar goed het is wel vrij typisch wie ik allemaal met zo'n bandje zie lopen.
Amclassic-fan schreef:lien schreef:Amclassic-fan schreef:Als je hier in gelooft ben je gewoon dom zoals iemand hiervoor al schreef. Als je een beetje nadenkt moet je toch tot de conclusie komen dat dit onzin is.
Ja je bent gewoon dom als je 40 uitgeeft voor een stuk plastic wat geen enkele functie heeft. Ik heb ook helemaal niets met bijgeloof, maar goed het is wel vrij typisch wie ik allemaal met zo'n bandje zie lopen.
Ach ja, we vinden er allemaal wel wat van, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan per definitie ook zo is. Voor de een heeft het een waarde voor de ander niet. Ik vind infietsen met infiets bidons ook dom, maar dat wil nog niet zeggen dat jij ook dom bent
Hier nog eentje.
http://www.een.be/programmas/volt/power ... -armbandje
http://www.een.be/programmas/volt/power ... -armbandje