Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kickstarter project: Aforcet Al33-wielen

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 18 jun 2017 22:11

Nou, ik heb ze! En ik ben er blij mee. Ik heb er nu twee ritten mee gemaakt en dit is mijn eerste indruk.
Ze zijn mooi gemaakt en licht. Bij het rijden voel ik dat het aanzetten / versnellen echt heel erg veel beter gaat dan met mijn vorige wielen (DT Swiss R1800). De aerodynamica vind ik lastig in te schatten maar ze zijn voelen zeker snel. Het gevoel bij het rijden is erg goed en ze maken een mooi 'zoevend' geluid.

De velgen zijn erg breed en dat heeft effect op de banden. Ik had er eerst nieuwe 25mm bandjes op gelegd maar die worden effectief 28 breed en dat is erg krap in de achtervork van mijn frame dus ik heb ze gewisseld voor 23 mm (die dan op deze velgen 26 breed zijn).
De geadviseerde remblokken (Swiss Stop BXP) remmen erg goed maar de blokjes slijten erg hard. De zwarte remrand is een beetje agressief tegen deze zachte blokjes. Dat schijnt na verloop van tijd minder te worden en je wilt natuurlijk goed remmen én de zwarte remrand behouden.

Als ik er wat meer mee heb gereden zal ik wel eens een update sturen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 jun 2017 22:06

wezenloze schreef: 18 jun 2017 22:11 Ze zijn mooi gemaakt en licht. Bij het rijden voel ik dat het aanzetten / versnellen echt heel erg veel beter gaat dan met mijn vorige wielen (DT Swiss R1800).
Lijkt me een gevalletje van "tussen de oren", het zijn namelijk bepaald geen lichte velgen.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16874
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2017 22:56

Als je na 2 ritten merkt dat je remblokjes snel slijten dan gaat het een dure hobby worden vrees ik.
Campagnolo Ultra Dork

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 22 jun 2017 07:46

Ernie C. schreef: 21 jun 2017 22:56 Als je na 2 ritten merkt dat je remblokjes snel slijten dan gaat het een dure hobby worden vrees ik.
De eerste set remblokken gaat inderdaad enorm hard. Maar na verloop van tijd wordt het oppervlak van de velg minder ruw en gaan de remblokken langer mee.

Gebruikersavatar
Proracer
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:05

Gebruikersavatar Proracer 10 aug 2017 11:20

Iemand nog een update met betrekking tot zijn/haar wielen? Ben nog steeds geïnteresseerd maar benieuwd of de slijtage van de zwarte vergrendeling nog steeds snel optreed.. kan iemand een foto plaatsen van de wielen in zijn/haar fiets? Alvast bedankt

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 10 aug 2017 21:34

Ik heb nu 1500 km, gereden op mijn A-Force AL33 wielset. Dit waren altijd zo goed als vlakke kilometers en altijd in droog weer. Met zo goed als vlak bedoel ik dat ik geen afdalingen in de bergen heb gereden, wel heel wat heuveltjes hier op de Heuvelrug en dat gaat lekker hoor. Ik rij nog steeds met de eerste set remblokjes. Dit is een set van de geadviseerde Swiss Stop.

Hier een overzichtsfoto van vandaag:
DSC_0061.JPG
Ter vergelijk een foto toen ik de wielen net nieuw had:
Apex met Aforce AL33.JPG
Detailfoto van de remblokjes en de velg:
DSC_0062.JPG
De velgen zijn nog steeds zwart, ik vind het - in het echt en op de foto's - lastig te zien hoeveel minder dit geworden zou kunnen zijn in deze periode. De combi van deze velgen met deze blokjes remt trouwens wel erg goed.

Ik hoop er in ieder geval nog veel onbezorgde kilometers op weg te trappen!

Gebruikersavatar
Proracer
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:05

Gebruikersavatar Proracer 13 aug 2017 13:57

Bedankt voor de foto's en het delen van de ervaring.

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 11 mar 2018 21:26

Vandaag voor het eerst dit seizoen weer op de A-Force wielen gereden en wat een genot zeg. Tot nu reed ik op mijn - ook niet verkeerde - DT Swiss R23 Spline set maar vandaag weer even gewisseld naar de 'fastest aluminum wheels'. Met 23 mm. bandjes, voor 5,5 bar, achter 6 bar erin en rollen maar. En rollen doen ze. Je merkt echt dat deze velgen lichter zijn en aerodynamischer. De breedte en daardoor groter luchtvolume in de band geeft heerlijk demping.
Nadeel: bij wisselen moeten de remblokjes worden gewisseld en opnieuw afgesteld. En ik heb nog steeds een setje remblokjes tegoed van de maker/leverancier.

Voor het product geef ik een dikke duim omhoog :like: en dit moest ik even kwijt :D.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 mar 2018 08:26

Je gelooft ook nog in Sinterklaas en dat er kabouters in paddenstoelen leven? Dat je wat verschilt voelt met sturen kan best wel, maar je voelt echt niet dat deze wielen aerodynamischer zijn dan die DT wielen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 12 mar 2018 08:46

haha, wc-eend...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28004
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 mar 2018 08:53

Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 12 mar 2018 09:48

Het zijn ook helemaal geen lichte velgjes....dat zit dus zeker tussen de oren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie