Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

hayes

hayes 22 jun 2017 17:56

OP goed geluk een Aliexpress broekje gekocht voor woon-werk verkeer. Das 2x19km.

Dit broekje voor 10 euro besteld: https://nl.aliexpress.com/item/cool-bla ... 0.0.bE5TFP

Broekje doet wat het moet. Vandaag voor het eerst getest en dik in orde. Afwerking is hier en daar niet super. Zo is de naad onderaan bij de silicone grippers wat te dik. Zeem lijkt me wel ok, er zou zelfs een gellaagje inzitten. Al is dat moeilijk te controleren.

Denk dat dit broekje zou voldoen voor ritjes tot 2 uur.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 23 jun 2017 19:01

hayes schreef: 22 jun 2017 17:56 OP goed geluk een Aliexpress broekje gekocht voor woon-werk verkeer. Das 2x19km.

Dit broekje voor 10 euro besteld: https://nl.aliexpress.com/item/cool-bla ... 0.0.bE5TFP

Broekje doet wat het moet. Vandaag voor het eerst getest en dik in orde. Afwerking is hier en daar niet super. Zo is de naad onderaan bij de silicone grippers wat te dik. Zeem lijkt me wel ok, er zou zelfs een gellaagje inzitten. Al is dat moeilijk te controleren.

Denk dat dit broekje zou voldoen voor ritjes tot 2 uur.
Het is een algemene misvatting dat De Chinese broekjes minder lekker zitten. De zemen zijn over het algemeen zachter/beter dan menig "Europees" broekje. Dus qua fietsduur ga je geen nadeel ervaren. Wel is het zo dat het materiaal vééél sneller slijt. Het zitvlak van de broekjes is bij mij na een 60-tal ritten aardig weggesleten. Daar waar "Europese" broekjes toch wat langer meegaan.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 25 jun 2017 09:56

Gisteren heeft m'n vrouw 2 wielershirtjes en een broek besteld bij beste Ali.... we zijn benieuwd ;

A : Wat er komt ( haar voorkeur setje gaf op de kassa pagina totaal andere kleur aan voor broek/shirt ?! )
B : Of het überhaupt komt
C : Wanneer het komt
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

hayes

hayes 26 jun 2017 12:01

Als het niet komt, ben je beschermd op Ali. Vind hun conflicten oplossing best wel ok en fair.
Reken op een maand toch. Soms een stuk sneller. Heel soms veel langer. Als het niet komt tijdens de aangegeven periode kan je de vragen om de kopersbescherming te verlengen.

De shirtjes zijn meestal wel ok voor de prijs.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 03 jul 2017 07:17

Sinds een aantal maanden fiets ik nu met de nieuwe clubkleding. Deze is van Milremo en van prima kwaliteit. Daarvoor heb ik een aantal maanden met een setje kleding gefietst dat ik via Aliexpress had besteld. Gisteren toch maar weer eens het chinese setje kleding aangehad. En daarbij kom ik tot de conclusie dat ik deze alleen nog ga dragen als het niet anders kan. In vergelijking met de Milremo set blijkt de pasvorm een stuk minder te zijn. De broekspijpen zijn oke, maar verder zit de broek te ruim. De zeem is behoorlijk dun, en na een uurtje wil je graag terug naar huis. Daarnaast is de stof aan de buitenkant van de zeem wat gaan lubberen en mede daardoor zijn er diverse plooien in de stof ontstaan. Verder is een deel van de stiksels waarmee de zakjes op de rug van het wielershirt zijn bevestigd losgekomen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

i-mac

i-mac 06 jul 2017 08:48

Iemand ervaring met Barton cycling op ali? Daar kan je truitjes, broeken, arm en beenwarmers en overschoenen laten maken met een eigen ontwerp?

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 06 jul 2017 21:21

rene schreef: 25 jun 2017 09:56 Gisteren heeft m'n vrouw 2 wielershirtjes en een broek besteld bij beste Ali.... we zijn benieuwd ;

A : Wat er komt ( haar voorkeur setje gaf op de kassa pagina totaal andere kleur aan voor broek/shirt ?! )
B : Of het überhaupt komt
C : Wanneer het komt
A; Het goede is gearriveerd.
B : Ja dus - en snel ook
C : Als 3 dagen in huis
D : Pasvorm van broek en shirt is goed vlgs mijn vrouw. Broek en shirt heeft ze gedragen gisteren avond en het zeem is prima. Het spul is daarna gewassen - en het zit nog aan elkaar.

Vandaar vandaag zelf nog wat shirtjes besteld - kijken of het weer goedkomt.

roos1
Forum-lid

roos1 08 jul 2017 16:32

Welke verkoper?
Ik zit zelf ook een beetje te kijken :)
Gr Roos

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 09 jul 2017 20:54

Bij deze shop :

https://www.aliexpress.com/store/group/ ... 0.0.xQvzix

Kost geen drol en zit nog lekker ook zegt m'n vrouw.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 10 jul 2017 20:26

Niet van dat benauwde. ;) Vele verschillende leveranciers gehad. Een enkele keer is het niks. Nou ja, dan ben je een keer 2 tientjes kwijt. Heb je in de andere bestellingen al ruimschoots terug verdiend.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 11 jul 2017 14:20

Sinds een paar weken rijd ik nu af en toe met een 4XL bibshort van Racmmer en moet zeggen dat het goed bevalt. Alleen zouden de broekspijpen voor mij iets korter kunnen. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

i-mac

i-mac 11 jul 2017 21:05

Ik ben benieuwd. Ik heb me een trui (zonder mouwen) laten maken (eigen ontwerp). Dat voor net geen €20. Eigenlijk zou ik me moeten schamen hiervoor. Dit is veel te goedkoop ...

Plaats reactie