Carbon clinchers uit China vragen
Met DPD shipping kan ik de douanekosten afkopen en daar heb ik wel oren naar. Maar weten jullie of dat alleen geldt voor de douanekosten of ook voor BTW? Want daar ben ik ook wel eens voor aangeslagen.
Die putjes horen gewoon, dat komt door de basalt coatingdaanj schreef: ↑20 jun 2017 09:00 Ziet er goed uit. Ja, snel is ie dan wel
Hij biedt me nu aan 1 nieuwe velg op te sturen voor 50 dollar verzendkosten. Kan ik daarna het wiel gaan omspaken. Ik vind eigenlijk dat ie er dan wel 2 op mag sturen, aangezien het voorwiel ook niet meer geweldig is, overal putjes, zie de foto. Wat vinden jullie? (dus, na 1500 km, in maart gekocht)
Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon de verkeerde remblokjes mee heeft gestuurd. Mijn hele frame was ook constant zwart van het remstof. Ik dacht altijd dat dat door de supersnel slijtende matige kwaliteit blokjes kwam, maar wellicht dat dat dan gewoon letterlijk carbon slijtstof van de velg was.
Waar hij eerst zo snel was, hoor ik inmiddels ook niets meer terug van Helin Liu. Hoewel ik natuurlijk wist dat deze wielen een gokje waren, toch een beetje jammer allemaal. Ik rag ze wel verder af totdat de echte scheuren erin staan en ga dan op zoek naar een fatsoenlijk niet-AliExpress setje.
Dus, vanuit mijn ervaring kan ik ze in ieder geval alleen maar afraden. Beter wat meer investeren voor fatsoenlijke kwaliteit en support.
Dus, vanuit mijn ervaring kan ik ze in ieder geval alleen maar afraden. Beter wat meer investeren voor fatsoenlijke kwaliteit en support.
-
- Forum-lid
Eerlijk gezegd denk ik dat het contructief gezien nog wel meevalt. Lijkt me zo op de foto's meer een coating die loslaat dan dat er scheuren en putjes ontstaan in het carbon. Putjes ontstaan ook niet zomaar in de velg, schade aan (het carbon van) de remrand zal zich waarschijnlijk uiten in de vorm van langgerekte plekken, de lijnen van het weefsel volgend. De coating die over het carbon heen zit heeft niet die weefsel structuur en is daardoor veel gevoeliger voor 'lokale desintegratie'.
Neemt natuurlijk niet weg dat er mogelijk wat bij de productie wat fout is gegaan, bijvoorbeeld het oppervlak van de remrand niet goed schoon voor het toepassen van de afwerkingslaag. Een compensatie van hun kant lijkt me niet meer dan terecht. Mijn eerdere ervaringen met Chinese shops leert me dat je zelf het initiatief moet blijven nemen, ze proberen je snel af te schepen en als je daar niet op in gaat, gaat het inderdaad wat moeizamer.
Je kan kijken of je het in Nederland voor een net bedrag kan laten fixen, zoals gezegd gaat het m.i. puur om de afwerkingslaag van de remrand.
Overigens gaan mijn eigen clinchers van Helin nu ook zo'n 1250 km zonder problemen mee, hoop echter dat ik dit verder bespaard blijf.
Neemt natuurlijk niet weg dat er mogelijk wat bij de productie wat fout is gegaan, bijvoorbeeld het oppervlak van de remrand niet goed schoon voor het toepassen van de afwerkingslaag. Een compensatie van hun kant lijkt me niet meer dan terecht. Mijn eerdere ervaringen met Chinese shops leert me dat je zelf het initiatief moet blijven nemen, ze proberen je snel af te schepen en als je daar niet op in gaat, gaat het inderdaad wat moeizamer.
Je kan kijken of je het in Nederland voor een net bedrag kan laten fixen, zoals gezegd gaat het m.i. puur om de afwerkingslaag van de remrand.
Overigens gaan mijn eigen clinchers van Helin nu ook zo'n 1250 km zonder problemen mee, hoop echter dat ik dit verder bespaard blijf.
Waarom leveren de Chinese carbon leveranciers eigenlijk ook carbon remblokjes bij wielen met alu remrand? Moet die ook zo omzichtig behandeld worden?
-
- Forum-lid
Ik heb mijn wielen ook met dpd laten verzenden en vandaag stonden ze aan mijn deur. Niks moeten betalen aan de postbode, ook niks gehoord van de douane. (vorige keer moets ik een originele rekening doorsturen en kreeg ik iets later de rekening in de bus).
Dus ofwel heb ik deze keer geluk gehad, ofwel zijn er dus echt helemaal geen extra kosten
-
- Forum-lid HC
Ik had het ook afgekocht en ook niets hoeven betalen. Alle voorgaande kerern (meer dan 10) heb ik wel moeten betalen.
13 juni besteld
Als vervanger van Mn giant p-r2 alu setje
Edit .
Net alles erop gezet ziet er top uit ,ben benieuwd of ik een beetje verschil ga voelen.
Snap alleen niet waarom er ook remblokken bij zitten ,heb de schijfrem versie.of zou je de velgen ook voor velgremmen kunnen gebruiken?
Laatst gewijzigd door danny83 op 23 jun 2017 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.