BRM 400 Delfzijl - Vlissingen, 1 juli
Mooi om te lezen! Dat is ook het deel waar ik het meeste over nadenk aangezien ik nog helemaal geen nachtritten gedaan heb.
Daarnaast kreeg ik net een mooie mail van Vodafone. Met de Wallet kun je ook het OV in. Scheelt weer een pasje. Nu nog uitvinden hoe ik met een fiets incheck
Samen rijden kan helpen tegen onnodig pauzeren, maar eigen tempo rijden is ook belangrijk. Maak een plan, maar houd daar niet te dogmatisch aan vast. Eet voordat je honger krijgt, drink voordat je dorst krijgt. Kleed je aan voordat je het koud krijgt, kleed je weer uit voordat je het warm krijgt. Denk bij een mogelijk bevoorradingsstop niet door te rijden naar de volgende, als je niet heel zeker weet hoe ver die is (en of-ie open is!). Langzaam rijden kost (véél!) minder tijd dan pauzeren, maar een paar uurtjes slaap kan minder tijd kosten dan slaapdronken doorrijden. Zorg dat je een globaal beeld van de route in je hoofd hebt. Leer van je fouten, en ook van die van anderen. (Dus ga niet meteen naar huis bij aankomst, maar luister naar de indianenverhalen van de oudgedienden!)
Opgeven is een optie.
Opgeven is een optie.
Vorsprung durch Pedantik
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Er is een dropbag-service, je kunt op deze manier andere en schone kleding aantrekken bij de finish voordat je weer naar huis gaat.
Opgeven is altijd een optie. Maar het is jouw prestatie en jouw ervaring.
Je kunt ook met de fiets terugrijden naar Delfzijl.
Opgeven is altijd een optie. Maar het is jouw prestatie en jouw ervaring.
Je kunt ook met de fiets terugrijden naar Delfzijl.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Nadat ik afgelopen donderdagavond onzacht in aanraking ben gekomen met een VW Golf en de rest van de avond op de spoedeisende hulp heb gezeten voor een hechting in mijn lip en een foto van mijn linkerhand (gelukkig alleen gekneusd) zit ik mij wel af te vragen of ik zaterdag voldoende ben opgeknapt om mee te fietsen.
Aan de andere kant: vandaag 20 km gefietst zonder enig probleem (ook linkerhand ging goed) en het hotel is al geboekt, dus beter maar gewoon starten en zonder al te hoge verwachting gaan fietsen. We komen onderweg gelukkig nog in de buurt van een heleboel stations....
Aan de andere kant: vandaag 20 km gefietst zonder enig probleem (ook linkerhand ging goed) en het hotel is al geboekt, dus beter maar gewoon starten en zonder al te hoge verwachting gaan fietsen. We komen onderweg gelukkig nog in de buurt van een heleboel stations....
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Beterschap, ik hoop voor je dat je voldoende herstelt!
Dat is wel schrikken, maar gelukkig lijkt het mee te vallen.aloisvonesterhazy schreef: ↑25 jun 2017 22:13 Nadat ik afgelopen donderdagavond onzacht in aanraking ben gekomen met een VW Golf ...
Weersverwachting voor zaterdag is nog steeds prut, we kunnen ons opmaken voor 400+ km tegenwind en regen. Het aantal deelnemers lijkt ook een klein te worden. Ik hoorde dat er een stuk of 8 inschrijvingen zijn...
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Vandaag ook maar even (naast een nieuwe helm en een nieuwe derailleur ivm botsing) een extra regenjasje aangeschaft. We zullen wel zien waar het schip strandt. Met die wind en regen is het ook maar de vraag of het nog zin heeft om gebruik te maken van de slaapplek in Vlissingen, als je daar terwijl de klokken luiden binnenrijdt.
Nog maar even een verslag van het brevet (mijn excuses voor de lengte). Een aangename verassing was het weer: wind uit de noord/noordwesthoek (wind mee/zijwind) en alleen 's ochtends lichte regen. Dus het rampscenario met een sterke zuidwester en bakken met regen bleef uit. Aan de start stonden 18 deelnemers: een mooi aantal gegeven de weersverwachting en de logistieke uitdaging met start in één uithoek van het land en de finish in een andere. Bij de start droog, maar al snel begon de regen, die de rest van de ochtend zou aanhouden. Niet zo'n probleem met de wind grotendeels in de rug. Het eerste stuk naar Appelscha ging door bekend terrein, helemaal omdat ik zelf verantwoordelijk was voor de route op dit gedeelte. Ik hoop dat de anderen ook tevreden waren met dit stuk van de route.
Misschien wel het leukste van dit brevet is dat bijna iedereen wel door een streek komt waar hij bekend mee is, maar ook gebieden waar je anders nooit komt. Voor mij begon het met het welbekende (Groningen/Drenthe), gevolgd door streken waar ik met enige regelmaat fiets (Kop van Overijssel, Veluwe, Utrechtse Heuvelrug) en eindigde het met het onbekende (Zeeland). Wel jammer, dat ik weinig van Zeeland heb gezien wegens de duisternis, maar goed, ik kan altijd nog een keer terugkomen.
In ieder geval liep het eerste stuk lekker en had ik goed gezelschap van Christiaan. Eerste controle was bij Cafe de Fanfare in Giethoorn (110km), waar Frank (de organisator) ons had "gewaarschuwd" voor hordes Chinezen, maar dat viel best mee. Hier ook geluncht: de keuken was bereid om de kinderpannekoek voor ons te upgraden naar een volwassenenpannekoek. Het volgende stuk over de Veluwe werd het duidelijk dat ik sneller ben dan Christiaan en viel ons "groepje" uit elkaar en solo doorgefietst naar de fourage in Scherpenzeel (220km), alwaar Frank en zijn vrouw soep en tosti's klaar hadden staan. Erg lekker, maar wellicht iets te veel gegeten, want tot Dordrecht lag de maaltijd zwaar op de maag. Na Scherpenzeel weer met een klein groepje verder, alhoewel Bart al snel afsloeg naar Amsterdam. Dus daarna met twee man verder naar de finish.
Het stuk van Vianen naar Dordrecht was een aangename verrassing: een meanderende weg door een rivierenlandschap, dat lekker wegfietste. In Dordrecht (300km) begon het te schemeren en was het de laatste kans om bidons bij te vullen en eten in te slaan. De McDonald's hebben we niet gevonden, maar wel een tankstation. En wat is een brevet zonder een tankstation laat op de avond?
Het laatste stuk was nog redelijk zwaar door de combinatie van een wind die naar west draaide en schijnbaar eindeloze polderwegen, dijken, dammen en bruggen, waar zeker in het donker geen einde aan lijkt te komen. Eindelijk om 3:53 gearriveerd in Vlissingen, waar ik niet ontevreden mee was: iets minder dan 19 uur onderweg en het gevoel, dat ik na een paar uur slaap, nog wel een km of 200 kon doorfietsen. Dat biedt hoop voor de 600 van Boekelo in augustus.
De finish was uitstekend verzorgd. Er was gezorgd voor eten, een douche en een Spartaanse slaapplek. Het enige minpunt was het gebrek aan een biertje in de koelkast, maar dat kan ik de volgende keer in mijn dropbag stoppen. Na een dutje in de eerste trein naar Groningen gestapt. Het was een leuk brevet: de diagonaal mag op de kalender blijven staan, maar misschien is het een idee om af te wisselen tussen routes? Van Pieterburen naar de Sint Pietersberg is ook een leuke.
Misschien wel het leukste van dit brevet is dat bijna iedereen wel door een streek komt waar hij bekend mee is, maar ook gebieden waar je anders nooit komt. Voor mij begon het met het welbekende (Groningen/Drenthe), gevolgd door streken waar ik met enige regelmaat fiets (Kop van Overijssel, Veluwe, Utrechtse Heuvelrug) en eindigde het met het onbekende (Zeeland). Wel jammer, dat ik weinig van Zeeland heb gezien wegens de duisternis, maar goed, ik kan altijd nog een keer terugkomen.
In ieder geval liep het eerste stuk lekker en had ik goed gezelschap van Christiaan. Eerste controle was bij Cafe de Fanfare in Giethoorn (110km), waar Frank (de organisator) ons had "gewaarschuwd" voor hordes Chinezen, maar dat viel best mee. Hier ook geluncht: de keuken was bereid om de kinderpannekoek voor ons te upgraden naar een volwassenenpannekoek. Het volgende stuk over de Veluwe werd het duidelijk dat ik sneller ben dan Christiaan en viel ons "groepje" uit elkaar en solo doorgefietst naar de fourage in Scherpenzeel (220km), alwaar Frank en zijn vrouw soep en tosti's klaar hadden staan. Erg lekker, maar wellicht iets te veel gegeten, want tot Dordrecht lag de maaltijd zwaar op de maag. Na Scherpenzeel weer met een klein groepje verder, alhoewel Bart al snel afsloeg naar Amsterdam. Dus daarna met twee man verder naar de finish.
Het stuk van Vianen naar Dordrecht was een aangename verrassing: een meanderende weg door een rivierenlandschap, dat lekker wegfietste. In Dordrecht (300km) begon het te schemeren en was het de laatste kans om bidons bij te vullen en eten in te slaan. De McDonald's hebben we niet gevonden, maar wel een tankstation. En wat is een brevet zonder een tankstation laat op de avond?
Het laatste stuk was nog redelijk zwaar door de combinatie van een wind die naar west draaide en schijnbaar eindeloze polderwegen, dijken, dammen en bruggen, waar zeker in het donker geen einde aan lijkt te komen. Eindelijk om 3:53 gearriveerd in Vlissingen, waar ik niet ontevreden mee was: iets minder dan 19 uur onderweg en het gevoel, dat ik na een paar uur slaap, nog wel een km of 200 kon doorfietsen. Dat biedt hoop voor de 600 van Boekelo in augustus.
De finish was uitstekend verzorgd. Er was gezorgd voor eten, een douche en een Spartaanse slaapplek. Het enige minpunt was het gebrek aan een biertje in de koelkast, maar dat kan ik de volgende keer in mijn dropbag stoppen. Na een dutje in de eerste trein naar Groningen gestapt. Het was een leuk brevet: de diagonaal mag op de kalender blijven staan, maar misschien is het een idee om af te wisselen tussen routes? Van Pieterburen naar de Sint Pietersberg is ook een leuke.