Vervanger voor de Conti GP 4000SII
Allen,
Na 5000km zijn de slijtagemarkeringen op de achterband Continental GP 4000 SII 25mm zo goed als weggesleten en is het bandje aanzienlijk plat geworden.
Ik zoek een vervanger en alhoewel ik geen klagen heb over deze band had ik graag iets anders gehad. In de 5200 gereden kms ben ik niet platgevallen, toeval of een pluim voor de band.
Mijn enige vereiste is een betere rolweerstand en een geode lekbestendigheid.
Kan de nieuwe Schwalbe One Evolution OneStar Race een geode kandidaat zijn ?
Na 5000km zijn de slijtagemarkeringen op de achterband Continental GP 4000 SII 25mm zo goed als weggesleten en is het bandje aanzienlijk plat geworden.
Ik zoek een vervanger en alhoewel ik geen klagen heb over deze band had ik graag iets anders gehad. In de 5200 gereden kms ben ik niet platgevallen, toeval of een pluim voor de band.
Mijn enige vereiste is een betere rolweerstand en een geode lekbestendigheid.
Kan de nieuwe Schwalbe One Evolution OneStar Race een geode kandidaat zijn ?
-
- Forum-lid
Dus je hebt je ideale band gevonden:
- veel grip
- weinig rolweerstand
- toeval of niet, behoorlijke lekbestendigheid
En nu wil je wat beters?
Een lage rolweerstand gaat over het algemeen niet samen met een goede lekbestendigheid. Eigenlijk wil je dus iets wat in principe niet heel goed samen gaat, je zult vrijwel altijd compromissen moeten doen op dit gebied.
Ik heb ervaring met beide banden, en om heel eerlijk te zijn doet het niet heel veel voor elkaar onder. Misschien is de Schwalbe iets duurzamer, maar met wat meer rolweerstand.
- veel grip
- weinig rolweerstand
En nu wil je wat beters?
Een lage rolweerstand gaat over het algemeen niet samen met een goede lekbestendigheid. Eigenlijk wil je dus iets wat in principe niet heel goed samen gaat, je zult vrijwel altijd compromissen moeten doen op dit gebied.
Ik heb ervaring met beide banden, en om heel eerlijk te zijn doet het niet heel veel voor elkaar onder. Misschien is de Schwalbe iets duurzamer, maar met wat meer rolweerstand.
Verschil tussen alleskunners voelen is mij nooit gelukt. Of je nu een Gp4000S2 pakt, een Vredestein Senso of een Schwalbe One het is allemaal zeer vergelijkbaar.
Kijk ook eens naar de S-Works Turbo van Specialized. Slijt wel sneller dan Conti, maar rijdt wel iets beter. Moet ze zelf nog monteren trouwens.
Kijk ook eens naar de S-Works Turbo van Specialized. Slijt wel sneller dan Conti, maar rijdt wel iets beter. Moet ze zelf nog monteren trouwens.
Als je eens iets anders wilt dan de gebruikelijke Conti, Schwalbe etc. alternatieven kun je ook eens kijken naar de nieuwe Hutchinsons. In Nederland wat minder bekend, maar volgens een 'onafhankelijke' test zouden de eigenschappen vergelijkbaar moeten zijn van de gp4000 en zelfs wat meer comfort bieden.
https://protire.nl/hutchinson-fusion-5- ... ce-11storm
Of even geduld hebben tot eind Augustus en eens kijken wat de Pirelli P Zero's doen. F1 banden op een racefiets... ben zelf wel erg benieuwd als ik eerlijk ben.
https://velo.pirelli.com/en/ww/roadracing
https://protire.nl/hutchinson-fusion-5- ... ce-11storm
Of even geduld hebben tot eind Augustus en eens kijken wat de Pirelli P Zero's doen. F1 banden op een racefiets... ben zelf wel erg benieuwd als ik eerlijk ben.
Bianchi Infinito CV
Orbea Alma
Orbea Alma
Yep, nog meer grip, nog betere rolweerstand en nog meer zekerheid om geen lekke banden te rijden.Spykerracing90 schreef: ↑25 jun 2017 23:11 Dus je hebt je ideale band gevonden:
- veel grip
- weinig rolweerstand
En nu wil je wat beters?
Bandje is nu zo goed als op, dus nog 2 maand wachten is geen optie.fiets1980 schreef: ↑26 jun 2017 10:34
Lijkt een geschikte kandidaat, zonet goede reviews gelezen. Ervaringen ?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik ga het niet posten hoe goed ze wel zijn want je zal altijd zien dat ik net dan wel een keer lek rijdt.
Maar probeer eens de volgende band: Veloflex Corsa 25 mm
Maar probeer eens de volgende band: Veloflex Corsa 25 mm
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Over deze heb ik ook wel eens getwijfeld. Schijnen alleen een zeer slechte grip te hebben op nat wegdek, wat voor mij een nogo was.
In het droog schijnen ze wel supersnel te zijn.
Voorlopig blijf ik gewoon bij de (saaie) Conti's. Ik wil ook wel eens iets anders, maar de Conti's zijn gewoon een bewezen goede mix van alle eigenschappen die je zoekt in een band. Beetje de VW Golf onder de banden tegenwoordig.
Ik heb inmiddels zo'n 3500 km gereden met de Michelin Power Competition. Goede grip, zowel in droog als nat weer. Rolweerstand is voelbaar lager dan de voorganger van Michelin (Pro4 service course).
Enig minpunt: tot twee keer toe al een scheur in de dunne zijwang opgelopen. Eerste keer na de nodige km's over zeer slecht wegdek in de Ardennen en de tweede keer na het oprijden van een gemene richel in de lengterichting. Hopelijk blijft het bij deze twee keer 'pech'.
Enig minpunt: tot twee keer toe al een scheur in de dunne zijwang opgelopen. Eerste keer na de nodige km's over zeer slecht wegdek in de Ardennen en de tweede keer na het oprijden van een gemene richel in de lengterichting. Hopelijk blijft het bij deze twee keer 'pech'.
Stel ik opteer voor de Michelin Power Competition, leg ik vooraan ook een nieuwe band (heeft ook ruim 5.000kms gelopen maar is nog goed) of enkel achteraan.
Wordt de goede rolweerstand van de Michelin niet teniet gedaan door de meer versleten voorband indien ik deze niet vervang ?
Wordt de goede rolweerstand van de Michelin niet teniet gedaan door de meer versleten voorband indien ik deze niet vervang ?