Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Mijn wielen er rap eens onder gestoken en zowel voor als achter zijn niet 100% recht.
Weet er iemand een wielbouwer/goede fietsenwinkel in regio zottegem/Gent/Aalst die dit kan maken?
Weet er iemand een wielbouwer/goede fietsenwinkel in regio zottegem/Gent/Aalst die dit kan maken?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Wielen zijn nooit 100% recht. De vraag is, hoe erg is het?
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Het is niet echt een slag in het wiel, maar als de remmen goed dicht staan sleept het toch.
Maar als ik de remmen wijd genoeg zet maakt dit dus niet uit. Vroeg mij enkel af of dit dan ook (veel) effect heeft tijdens het remmen.
Maar als ik de remmen wijd genoeg zet maakt dit dus niet uit. Vroeg mij enkel af of dit dan ook (veel) effect heeft tijdens het remmen.
Hoi Danny,danny83 schreef: ↑22 jun 2017 18:56 IMG_0058.JPGMijn setje is ook net binnengekomen 38 mm Carbon voor schijfrem.als het goed is rond de 1550 gram.Hub D411SB/D412SB en mac aero 424 spaken.moest 36,- betalen aan post nl...helin had er 100$ aan waarde opgezet
13 juni besteld
Als vervanger van Mn giant p-r2 alu setje
Edit .
Net alles erop gezet ziet er top uit ,ben benieuwd of ik een beetje verschil ga voelen.
Snap alleen niet waarom er ook remblokken bij zitten ,heb de schijfrem versie.of zou je de velgen ook voor velgremmen kunnen gebruiken?
Op mijn huidige fiets heb ik Mavic Ksyrium Elite S zitten. Prima wielen, ook zo rond de 1550 gram. Ik ga een nieuwe fiets bouwen en ben aan het onderzoeken welke wielen ik het best kan kopen. Kan je me uitleggen waarom je een setje carbon uit China prefereert boven bijvoorbeeld de Mavic Ksyrium Elite, die qua gewicht niet voor zo'n set onderdoet?
Zijn er buiten het gewicht andere argumenten om voor Carbon te gaan t.o.v. alu?
Alvast bedankt,
Groeten,
Ron
@Blunders -> Danny heeft een set hoge wielen met schijfrem gekocht en jij noemt een setje lage wielen met traditionele velgrem, beetje onvergelijkbaar dus.
Over het algemeen: Chine full carbon is een hogere en lichtere velg voor een relatief lage prijs.
De set die jij noemt is voor een alu set inderdaad relatief licht, maar ook een lage velg. Een hogere velg in aluminium is gewoon zwaarder.
Of een hoge full carbon lichte set van een bekend merk is weer duur(der).
Over het algemeen: Chine full carbon is een hogere en lichtere velg voor een relatief lage prijs.
De set die jij noemt is voor een alu set inderdaad relatief licht, maar ook een lage velg. Een hogere velg in aluminium is gewoon zwaarder.
Of een hoge full carbon lichte set van een bekend merk is weer duur(der).
Laatst gewijzigd door buddo op 24 jun 2017 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
De reden is dat ik al een alu setje heb en nu wel een keer Carbon setje wilde proberen.vandaag voor het eerst een ritje wezen maken,en tot nu toe erg blij met deze set ,je voel echt wel verschil (p-r2 giant ).vooral met bijv. een viaduct op rijden ,en aanzetten na een bocht.ratel is wel een stuk harder.
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Wielen er toch maar gewoon onder gestoken
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen, Mocht ik een wielset kopen van zeg 300 euro, wat kan er dan in het ergste geval aan belasting en heffingen nog bijkomen.
Kan de set van 300 dus 450 kosten voordat ze in de fiets zitten ?
Kan de set van 300 dus 450 kosten voordat ze in de fiets zitten ?
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
België of naar Nederland ?specializedmerida schreef: ↑26 jun 2017 13:48 Vraagje voor de ervaringsdeskundigen, Mocht ik een wielset kopen van zeg 300 euro, wat kan er dan in het ergste geval aan belasting en heffingen nog bijkomen.
Kan de set van 300 dus 450 kosten voordat ze in de fiets zitten ?