Bereik 50/34 crank & 11-32 cassette
- daniel1975
- Forum-lid HC
IK weet niet op wie je doelt, maar op elke moderne racefiets past natuurlijk een 36.
Sterker nog, ik denk niet dat er een frame te vinden is waar geen 39 op past.
Sterker nog, ik denk niet dat er een frame te vinden is waar geen 39 op past.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Das idd geen racefiets. Er zijn altijd wel nicheproducten aan de randen te vinden met uitzonderingen.
Maar als het gaat om echte raceframes durf ik wel te stellen dat ik gewoon gelijk heb.
Maar als het gaat om echte raceframes durf ik wel te stellen dat ik gewoon gelijk heb.
Less is bore
- vrderuiter
- Forum-lid
Variant: als ik mijn 34-binnenblad van mijn 50/34 crank inwissel voor een 50/33, én mijn 11-28 voor een 12-30 cassette, gaat dat dan problemen opleveren met mijn Ultegra Di2 6770 achterderailleur? Bereik schijnt daar max 33 (toch?) te zijn, met deze combi kom ik op 35. Problemen, of zal het passen?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- vrderuiter
- Forum-lid
Dank, ga ik het gewoon proberen.
34-28 is overigens ook meer dan toereikend (waar is de tijd van de 39x23 bergop gebleven... *zucht*), maar wil toch graag eens testen met wat hogere cadans. Je zegt dat het van het frame af zal hangen, wat is precies de bottleneck waar ik straks op moet letten bij het frame?
34-28 is overigens ook meer dan toereikend (waar is de tijd van de 39x23 bergop gebleven... *zucht*), maar wil toch graag eens testen met wat hogere cadans. Je zegt dat het van het frame af zal hangen, wat is precies de bottleneck waar ik straks op moet letten bij het frame?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
Nee, dat ligt niet aan je frame. Is louter afhankelijk van de capaciteit van je derailleur. Even opletten of je ketting lang genoeg is voor 50/30, al scheelt dat zó weinig met 50/28 (één schakel) dat dat vrijwel zeker het geval is. Toch even checken. Dan zóu het kunnen dat de ketting slap gaat hangen bij 33/12, maar ook die kans is niet erg groot. Bovendien: gewoon niet doen, 33/12.
Vorsprung durch Pedantik
Het ligt wel aan je frame (met name deraileurhanger) of een 30 gaat werken icm 6770
Gaat om minimale verschillen, maar die zorgen er wel voor of het lukt of aanloopt.
Eventueel zou je nog een wolftooth kunnen kopen :
https://www.wolftoothcomponents.com/col ... timization
En bij di2 zeker, zorgen dat je ketting lang genoeg is dat derailleur niet uit elkaar wordt getrokken bij 50x30, want even op knopje drukken en hij springt van 34 naar de 50.
Gaat om minimale verschillen, maar die zorgen er wel voor of het lukt of aanloopt.
Eventueel zou je nog een wolftooth kunnen kopen :
https://www.wolftoothcomponents.com/col ... timization
En bij di2 zeker, zorgen dat je ketting lang genoeg is dat derailleur niet uit elkaar wordt getrokken bij 50x30, want even op knopje drukken en hij springt van 34 naar de 50.