Ik heb nu 2.5 jaar een MTB en wil graag wat variatie in de trainingen aanbrengen door een racefiets aan te schaffen. Budget ongeveer 1500 euro,
Ik ben 1.90m en 85 kg en zoek dus een fiets met framehoogte 61 cm.
Na al veel fietsen te hebben overwogen (Cannondale CAAD12, Colnago A1-R, Trek Domane ALR 5, Trek Domane S5, Koga Kimera Road Prestige) ben ik nu aan het inzoomen op twee fietsen (omdat ik die met een leuke korting kan kopen):
- Giant TCR Advanced 1
- Isaac Graviton
Beide fietsen zjin met Ultegra afgemonteerd, alleen vind ik de Isaac met aluminium frame iets mooier dan de Giant met carbon frame en is de Isaac 100 euro goedkoper.
Ik heb op beide al gefietst maar beide keren op een 58 cm frame en Ik voel om eerlijk te zijn weinig verschil. Het lijkt me dat de wielset van Giant iets beter is maar het is wel een eigen merk dus wat moeilijker te vergelijken. Ik heb ook het idee dat de wielen van Isaac een 5mm QR as hebben en de Giant 12 mm steekas wat me beter lijkt. Of is dat verder niet zo belangrijk in de racewereld? Verder heeft Giant in ieder geval levenslang garantie op het frame. Isaac is een semi-Nederlands merk maar worden de Giant's ook niet in de polder gemaakt?
Ik besteed nogal veel tijd om forums te lezen dus ik hoop dat iemand er iets verstandigs over kan zeggen!
groeten,
Jouke