Moest het helpen, ik ben 1m87 en 91cm BBL en ik zit heerlijk op de L (ook een TCR)
De FM wilde me wel op de M/L zetten na opmeting, dat had toch echt niet gelukt (ik heb nu geen spacers en een 13cm stuurpen)
De M/L was echter bij de invoerder op stock en de L niet (wees dus een beetje op je hoede als je advies van de FM krijgt)
Persoonlijk wacht ik liever een maand (of 6 weken in dit geval) langer op een fiets die echt past
Advies gevraagd: Giant TCR Advanced 1 vs Isaac Graviton?
Je hebt een lang bovenlichaam t.o.v je benen.
Wil je diep zitten of comfortabel?
Na een bike-fitting ga je finetunen,na een Shimano bike fitting ging bij mij het zadel 1cm hoger ivm pijnlijke knieën.
10 metingen 10 verschillende afstellingen.
Kijk eens naar een Cannondale super six.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Bedankt voor de discussie, ik waardeer al jullie opmerkingen! De maten L en XL zijn allebei op voorraad dus dat is het probleem niet. Wel is het zo dat ik die 1.90m met 0.89m binnenbeenlengte zelf thuis bepaald heb. Maar volgens het Shimano systeem gisteren was het 1.89m en 0.92m. Dus de verhouding bovenlichaam is weer iets meer in verhouding. Ik ga gewoon op beide fietsen zitten en kijken welke me het beste bevalt (ik neig toch nog naar de XL).
ik zou toch naar de L kijken bij Giant en bij Isaac naar een 58 of je moet gestrekt willen zitten.jouke schreef: ↑30 jun 2017 10:37 Bedankt voor de discussie, ik waardeer al jullie opmerkingen! De maten L en XL zijn allebei op voorraad dus dat is het probleem niet. Wel is het zo dat ik die 1.90m met 0.89m binnenbeenlengte zelf thuis bepaald heb. Maar volgens het Shimano systeem gisteren was het 1.89m en 0.92m. Dus de verhouding bovenlichaam is weer iets meer in verhouding. Ik ga gewoon op beide fietsen zitten en kijken welke me het beste bevalt (ik neig toch nog naar de XL).
Jij bent 3cm langer als mij en 1cm meer binnenbeen lengte en ik rij met een Sensa Gulia G2 in 58 met een 11cm pen en zadelpen zonder set back.
Hiervoor een kuota kharma xl met 11cm pen en 2cm set back zadelpen.
beide een stuur met korte reach ook.
Je kan pas beoordelen na diverse ritten gemaakt te hebben of je je kracht goed kan overbrengen of niet.Er zijn fm die een fiets passent maken met 14 of 7 cm stuurpennen;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Het Shimano systeem heeft er een handje van om iedereen als een bejaarde op de fiets te zetten. Vandaar dat daar misschien een XL uitkomt. Die heb je dan nodig vanwege de langere balhoofdbuis. Er zijn best fietsenmakers te vinden die met dat systeem uit de voeten kunnen maar op het moment dat ze zelf hun hersens uitschakelen en alleen nog maar kijken naar de cijfertjes die uit de computer komen rollen dan kun je beter naar een andere fietsenmaker gaan.
Ik denk dat je bij 80% van de merken de één na grootste maat nodig hebt. Daar hoef je echt geen bikefitter voor te zijn. Kijk je naar de maattabel van Giant dan zie je dat je ook een L moet hebben:
Het kan zijn dat je de hoogte van een XL prettiger vindt zitten maar dan zou ik voor een Defy in maat L kiezen (of een andere comfort/endurance fiets).
Ik denk dat je bij 80% van de merken de één na grootste maat nodig hebt. Daar hoef je echt geen bikefitter voor te zijn. Kijk je naar de maattabel van Giant dan zie je dat je ook een L moet hebben:
Het kan zijn dat je de hoogte van een XL prettiger vindt zitten maar dan zou ik voor een Defy in maat L kiezen (of een andere comfort/endurance fiets).
Campagnolo Ultra Dork