Alles over vakanties op én met de fiets

Recente ervaring met Cycletours?

marijnmg
Forum-lid

marijnmg 15 jun 2017 11:56

Hallo,

Ik zoek een leuke groepsreis (iets met mooie bergen en dan niet Stelvio of Dolomieten, daar ben ik recent nog geweest) voor eind juli of augustus en nou zag ik bij Cycletours een aantal interessante kampeerreizen staan. O.a. https://www.cycletours.nl/pyreneeen-van ... en-1-week/ .

Nu zijn de berichten over Cycletours die ik lees nogal wisselend. Zo zijn ze in 2013 failliet geweest en staan er op FB ook niet zo heel veel reviews bijvoorbeeld. Ook las ik ergens dat de Cycletours doelgroep een wat oudere is?

Ik ben dus benieuwd of er mensen zijn met recente ervaringen, en dan ben ik vooral benieuwd naar hoe betrouwbaar het is en naar de gemiddelde leeftijd op deze reizen? En of het leuk en gezellig is natuurlijk. :)

En andere tips zijn natuurlijk ook welkom. (Heb me al wel aardig geörienteerd dus ben bekend met wielerbus, vasa, enroute, campobicicleta, tourdevacance)

Alvast bedankt!

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 15 jun 2017 13:16

Staar je niet blind op de leeftijd van de andere groepsdeelnemers. Fietsers 'weigeren' tegenwoordig ouder te worden en blijven gewoon hard doortrainen. De gem. leeftijd in groepen is tov 10 jaar geleden toegenomen, maar de mate waarin de deelnemers getraind zijn en geoefende bergenfeitsers zijn is niet afgenomen.
De reisbeschrijving met daarin de te rijden dagafstanden en de te overwinnen dagelijkse portie hoogtemeters is voldoende intimiderend. Wie weet dat hij het aankan, schrijft in. Da's een voordeel van leeftijd: ervaring en weten wat je (niet) kunt.

Cycletours is als ik goed gerekend heb aan z'n derde leven toe. Geen idee waarom ze twee keer failliet gegaan zijn. Ik zou bij inschrijven wel opletten of ze bij SGR aangesloten zijn. Je zult maar het derde faillissement meemaken...

edwin01
Forum-lid

edwin01 15 jun 2017 13:33

CT is aangesloten bij ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. De zware tochten worden onder eigen beheer uitgevoerd, de meer toeristische en kinder/familiereizen in samenwerking met Sawadee.
Ik heb het altijd een erg prettige organisatie gevonden en heb alleen zeer positieve ervaringen (over de afgelopen 30 jaar.....).

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 15 jun 2017 13:36

Betrouwbaarheid kan ik volgende maand iets over zeggen, dan ga ik met Cycletours naar de bergen. Overigens wel een prive reis, aangezien de groepsreizen niet in mijn vakantie pasten.

slugbait
Forum-lid

slugbait 15 jun 2017 14:17

Vorig jaar nog met een Cycletours-bus naar de Alpen gereisd. Prettige ervaring, maar wel erg rustig (3 passagiers). Buschauffeur gaf ook aan dat het eigenlijk niet uit kon...

Helen
Forum-lid

Helen 15 jun 2017 14:37

Mijn laatste ervaring is uit 2013 (daarna door blessures mijn eigen plan getrokken) en alleen maar positieve ervaringen. Ik ben zo'n 10 jaar op rij meegeweest met de kampeerreizen, eerst wat meer toeristisch in met met name Italië, daarna met de racefiets in de Alpen. Op leeftijd zou ik mij niet blind staren, meer op het niveau van de reis. Wel een aantal keer de enige vrouw geweest .....Gezelligheid maak je met elkaar, maar over het algemeen zijn degenen die kiezen voor een groepsreis wel redelijk sociaal ingesteld, al houd je af en toe wel een einzelgänger.

marijnmg
Forum-lid

marijnmg 15 jun 2017 15:45

Dank voor de reacties allemaal! :) Klinkt goed voor wat betreft de ervaringen en betrouwbaarheid!

Alleen 3 man in een grote bus. dat is wel karig ja! Dan ga je die faillissementen snappen.

Ik ga me nu in ieder geval verder verdiepen in de keuze aan reizen (en het aantal hoogtemeters per dag:P) bij CT.

Nog meer ervaringen hoor ik ook natuurlijk graag .

wielrenmeisje1990
Forum-lid

wielrenmeisje1990 27 jun 2017 13:03

Hallo Marijn,

Ik overweeg ook om me in te schrijven voor een fietsreis. Ben jij er inmiddels al uit wat je wilt gaan doen? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Saskia

marijnmg
Forum-lid

marijnmg 29 jun 2017 22:59

Hee Saskia,

Ik ga waarschijnlijk deze boeken: https://www.cycletours.nl/fietsvakantie ... t-ventoux/

Niet al te duur en mooi gebied om te fietsen denk ik. En de mont Ventoux afvinken. ;)

Die Pyreneeën tocht lijkt me toch aan de pittige kant in combinatie met kamperen.

Dus ik zou zeggen, schrijf je in, heb ik (31) in ieder geval 1 soort van generatie genoot. :) dat is nog een klein beetje mijn twijfel, dat er veel 40 en 50+ meedoet, Maargoed:'die vinden het ook allemaal leuk om te fietsen en dat is het belangrijkst.

Er waren vorige week 7 inschrijvingen oo deze reis, bij 8 is gegarandeerd vertrek en daar staat die nu op.

Groeten!

edwin01
Forum-lid

edwin01 30 jun 2017 09:26

Leuke trip! Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Die Mont Ventoux hoeft van mij niet zo erg meer, wat een *&^*&-klim..... Ik heb hem nu van alle drie de kanten gehad en wat mij betreft mogen ze hem nu afgraven.......
De omgeving is echter wunderschön.... Geweldig fietsgebied met suffe dorpjes en mooie klimmetjes (die mij wat beter liggen... :-) en fantastische uitzichten!

Veel plezier toegewenst!

marijnmg
Forum-lid

marijnmg 30 jun 2017 18:47

Dank, leuk om te horen!

Heb inmiddels geboekt.

Trouwens. De Ventoux vanaf Sault ziet er prima te doen uit? Vanaf bedoin lijkt die me ook wel vrij heftig ja. (Allesbehalve klimmers postuur;) )

ErnstH
Forum-lid

ErnstH 30 jun 2017 21:46

Vanaf Sault is hij ook prima te doen.
De klim vanaf Bedoin is een ander verhaal, die is echt zwaar. Maar ook heel mooi.
Veel plezier!

Plaats reactie