Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant SL2 vs Cube C:62 Wanty

Banesto
Forum-lid

Banesto 01 jul 2017 07:55

Beste lezers,

Na eerst heerlijk twee jaar rondgereden te hebben op een Bianchi Via Nirone7 (via Marktplaats) ben ik redelijk verslaafd aan de sport geworden.

Als nieuwe fiets wil ik een meer racer als endurance; kortere stukken (30-100 km) en het merendeel fiets ik op vlak terrein.
1x per jaar Ventoux/etc + training hiervoor

De Cube is beter afgesteld:
Groepset: Dura Ace tov Ultegra
Wielen: Fullcrum 44 QR tov Giant SLR1
Gewicht van Giant is bijzonder light

Mijn vraag is of bij een gelijkwaardige prijs (ca €3000) het SL-frame met isp een zodanige meerwaarde is dat de iets mindere afstelling voor lief te nemen. Daarnaast is mijn vraag of deze Giant wielen op het vlakke goed zijn, lees dat eigenaren direct iets anders erin gooien na aanschaf.

Dank voor de reacties alvast, wordt zeer gewaardeerd.

Banesto
Forum-lid

Banesto 01 jul 2017 07:59

Giant= TCR adv SL2

Japierossi
Forum-lid

Gebruikersavatar Japierossi 03 jul 2017 09:20

Dura ace is niet perse veel beter dan Ultegra. Vooral duurder.... (heb zelf Dura ace en SRAM red gehad, rij nu ook met Ultegra) Fulcrum 44 zijn prima wielen, maar geen hoogvliegers... Zoals vaak, welke heeft de best passende geometrie en (ook niet onbelangrijk) welk merk spreekt je het meest aan?

De Cube met Ultegra geeft wellicht financiële ruimte om betere wielen te kopen?

Banesto
Forum-lid

Banesto 03 jul 2017 19:31

Ultegra is inderdaad niets mis mee, vraag me vooral af of het SL frame merkbaar beter is met ISP.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 jul 2017 21:38

Als je op termijn wilt gaan upgraden is de SL wel echt de betere basis, die is meer vergelijkbaar met de Litening C:68. Ook de wielen van de Giant zijn in ieder een stuk beter dan wat er in de Cube zit. Alleen zou ik bij de Giant dan weer graag een setje slecht weer wielen willen hebben. De Cube heeft echt nog een setje betere wieln nodig.

Vooral als je korte benen hebt kan zo'n ISP een negatief effect op de eventuele verkoopwaade hebben. Als hij eenmaal kort is afgezaagde raak je hem niet mee kwijt aan iemand met wat langere benen.

Ik heb een licht voorkeur voor de Giant ondanks de Ultegra groep. Een keer een mooi aluminium wielesetje erbij en op termijn een keer een 9100 groep erop en je bent helemaal het mannetje.
Campagnolo Ultra Dork

Banesto
Forum-lid

Banesto 03 jul 2017 21:45

Ik ben zelf 1,95 en de beentjes zijn ook niet kort. Voor verkoop prima dus ivm afzagen isp.

Levenslange garantie van Giant spreekt me ook aan. Doel is om later inderdaad een mooie aero set erbij te kopen.

Plaats reactie