Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 29 jun 2017 17:32

Dit weekend 400 km door eigen land met de wahoo genavigeerd. Dat ging prima, paar constateringen/issues:
- Accu verbruik ligt echt veel lager dan bij de garmin's
- de wahoo heeft het moeilijker dan de garmin's onder een bladerdek m.b.t. snelheidsaanduiding
- kruimelspoor met waarschuwingen (licht en geluid) werkt prima
- bij een strava route krijg je geen en een google maps route (via de wahoo app) wel straat en afstand aanduidingen
- Af en toe in een lange (strava) rit houdt het kruimelspoor op, hij piept ook als je het 'eind' bereikt maar bouwt dan na een paar seconden het verdere kruimelspoor weer op
- met in- en uitzoomen heeft de wahoo meer moeite dan de Garmin 520 en 1000, zeker ook het kruimelspoor bouwt dan langzaam op

Al met al nog steeds erg tevreden met de wahoo :-)

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 02 jul 2017 14:50

Ik mis nog een aantal dingen die mi een welkome aanvulling zouden zijn:
-Whatsapp ondersteuning alszijnde sms.
- DI2 batterij niveau als veld en niet alleen in de settings.
- pannen in de kaart.
Verder nog steeds een topapparaat!

Cliffie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2016 10:18

Cliffie 03 jul 2017 13:31

Door een stomme actie van mij heb ik per ongeluk een workout via de app verwijderd. Ook staat deze niet meer op de Bolt zelf. Is er nog een manier om die workout terug te krijgen?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 jul 2017 15:05

Rit opgeslagen in Strava of andere app? Zo ja via die weg weer terghalen.

ollie84
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2017 16:26

ollie84 03 jul 2017 16:27

Anderen op het forum actief die de wahoo elemnt bolt inzetten tijdens het mountainbiken? Ik gebruik hem nu enkele weken en heb het gevoel er nog niet het optimale uit te halen. Daarbij wijkt de gereden afstand en snelheid enorm af in vergelijking met andere mensen waar ik mee fiets.

Zo fietsten we gister een toch van 80KM waar mijn bolt krap 76KM heeft geregistreerd, controleer ik strava dan komen anderen op +-82 KM. Een behoorlijk afwijking van 6KM.
Ik gebruik de speed sensor en gps, schakel ik de speed sensor uit dan is GPS te 'zwak' om accurate data te tonen, in het bos valt de snelheid bijvoorbeeld telkens weg.
Iemand een gouden tip of mogelijk zelfde ervaringen?

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 03 jul 2017 18:36

ollie84 schreef: 03 jul 2017 16:27 Anderen op het forum actief die de wahoo elemnt bolt inzetten tijdens het mountainbiken? Ik gebruik hem nu enkele weken en heb het gevoel er nog niet het optimale uit te halen. Daarbij wijkt de gereden afstand en snelheid enorm af in vergelijking met andere mensen waar ik mee fiets.

Zo fietsten we gister een toch van 80KM waar mijn bolt krap 76KM heeft geregistreerd, controleer ik strava dan komen anderen op +-82 KM. Een behoorlijk afwijking van 6KM.
Ik gebruik de speed sensor en gps, schakel ik de speed sensor uit dan is GPS te 'zwak' om accurate data te tonen, in het bos valt de snelheid bijvoorbeeld telkens weg.
Iemand een gouden tip of mogelijk zelfde ervaringen?
Ik merk wel dat de Bolt het onder een dicht bladerdak moeilijk(er) heeft dan de Garmin's die ik heb gehad. Op de racefiets heb ik er verder weinig last van.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4319
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 jul 2017 19:16

ollie84 schreef: 03 jul 2017 16:27 Anderen op het forum actief die de wahoo elemnt bolt inzetten tijdens het mountainbiken? Ik gebruik hem nu enkele weken en heb het gevoel er nog niet het optimale uit te halen. Daarbij wijkt de gereden afstand en snelheid enorm af in vergelijking met andere mensen waar ik mee fiets.

Zo fietsten we gister een toch van 80KM waar mijn bolt krap 76KM heeft geregistreerd, controleer ik strava dan komen anderen op +-82 KM. Een behoorlijk afwijking van 6KM.
Ik gebruik de speed sensor en gps, schakel ik de speed sensor uit dan is GPS te 'zwak' om accurate data te tonen, in het bos valt de snelheid bijvoorbeeld telkens weg.
Iemand een gouden tip of mogelijk zelfde ervaringen?
Wielmaat automatisch laten bepalen of handmatig ingegeven?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3557
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 jul 2017 19:29

Yep, in het bos is de Bolt minder goed dan mijn Garmin Edge 810. Dat vertaalt zich in soms sterk variërende momentane snelheden, maar niet in grote afwijkingen in totaalafstand tov andere devices.
Afbeelding

ollie84
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2017 16:26

ollie84 04 jul 2017 07:50

Hanz Bé schreef: 03 jul 2017 19:16 Wielmaat automatisch laten bepalen of handmatig ingegeven?
Staat nu ingesteld op automatisch, in eerste instantie kon ik dit ook niet wijzigen. Gister was deze optie echter wel ineens zichtbaar binnen mijn app. Hebben jullie betere ervaringen met het handmatig opgeven van de wielmaat?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4319
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 jul 2017 07:58

Ik heb wel eens vreemde waarden gehad bij het automatisch bepalen van de wielomtrek. Daarom voer ik die liever handmatig in.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5264
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 05 jul 2017 22:53

Sinds kort zie ik op kaartscherm geen livetrack namen meer langskomen.
Opzich niet heel erg, want kaartwissel gaat ook stuk rapper naar mijn idee.
Maar gisteren afgesproken met fietsmaatje die ook een bolt heeft miste ik de optie wel om te zien waar hij was.
(en hij kon mij ook niet zien)

Meer mensen last van ?

kwen
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2011 10:21

kwen 06 jul 2017 01:49

@DDX: Live Track issues zijn gemeld in de betagroep.
Afbeelding

Plaats reactie