My bad als dat idd zo is.
Ik had ze iig nog niet gezien, terwijl ik vorige week toch nog een set heb gebouwd met 350 naven die ik nieuw af heb laten komen en die zéker nog 3 pawl waren. 370's worden nu idd niet meer gemaakt, maar zijn in 2014, 2015 en 2016 nog wel verkleed in een ffwd jasje gebruikt door ffwd. Of dat dan custom productie of overvoorraad was weet ik ook niet.
https://ffwdusa.com/hubs/
FFWD lagers vervangen
Ik heb gisteren even de lagers van mijn FFWD wielen met FFWD naven opnieuw gesmeerd, de achternaaf is een beetje moeilijk te plaatsen binnen de DTswiss typen.
De voorhub lijkt kwa design het meest op een DTswiss 240S (https://www.dtswiss.com/Resources/Suppo ... cal-Manual), de twee adapters trek je er met de hand uit, vervolgens kun je bij de lagers, maar de as kan er alleen uit als je een lager verwijderd.
De achterhub vind ik wat moeilijker te vergelijken met een DTswiss model.
De adapters kun je met de hand verwijderen, maar de as blijft ook achter tussen de lagers.
De body lijkt inderdaad op het plaatje wat eerder gepost is, met de palletjes aan de body en de tandjes in de naaf.
Omdat de as achterblijft is het moeilijk om de lagers individueel te checken op korzeligheid; maar als je ze wilt verwijderen moet je ze met behulp van de as uit de hub tikken (zoals in dit document met plaatjes is uitgelegd: https://www.dtswiss.com/Resources/Suppo ... cal-Manual).
Dit doe je dus altijd via de binnenring, wat mogelijk slecht is voor de lagers zelf.
Het plaatsen van nieuwe lagers gaat volgens de techdocs van DTswiss niet met een pers, maar met een hamer; ik ga het denk ik toch maar met een aangepaste snelspanner en twee pershulpjes proberen.
De voorhub lijkt kwa design het meest op een DTswiss 240S (https://www.dtswiss.com/Resources/Suppo ... cal-Manual), de twee adapters trek je er met de hand uit, vervolgens kun je bij de lagers, maar de as kan er alleen uit als je een lager verwijderd.
De achterhub vind ik wat moeilijker te vergelijken met een DTswiss model.
De adapters kun je met de hand verwijderen, maar de as blijft ook achter tussen de lagers.
De body lijkt inderdaad op het plaatje wat eerder gepost is, met de palletjes aan de body en de tandjes in de naaf.
Omdat de as achterblijft is het moeilijk om de lagers individueel te checken op korzeligheid; maar als je ze wilt verwijderen moet je ze met behulp van de as uit de hub tikken (zoals in dit document met plaatjes is uitgelegd: https://www.dtswiss.com/Resources/Suppo ... cal-Manual).
Dit doe je dus altijd via de binnenring, wat mogelijk slecht is voor de lagers zelf.
Het plaatsen van nieuwe lagers gaat volgens de techdocs van DTswiss niet met een pers, maar met een hamer; ik ga het denk ik toch maar met een aangepaste snelspanner en twee pershulpjes proberen.