Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Puck Moonen

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 04 jul 2017 08:48

alien schreef: 04 jul 2017 06:34
lb117 schreef: 03 jul 2017 23:24Ik heb […] Puck Moonen de laatste weken vrijwel dagelijks [op TV gezien]. Als het dames wielrennen serieus genomen wil worden zal men " persoonlijkheden " moeten opvoeren.
Valt te betwisten of het dameswielrennen daardoor meer of minder serieus genomen wordt.
Het krijgt in ieder geval meer aandacht, je moet ergens beginnen.

Ik ben van mening dat bijvoorbeeld een sport als hockey (dames) hierdoor in de loop der jaren ook meer aandacht heeft gekregen. Paar leuke koppies in het team die aandacht van de media kregen. En inmiddels heb ik het idee dat ik meer van dameshockey dan van herenhockey op tv zie (niet dat ik sport echt volg, zo saai, of er moeten leuke dames te zien zijn :winkthumb: )
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 04 jul 2017 08:59

Had gisteren al een rijtje namen in mijn hoofd toen het in de discussie de kant van leuke koppies op ging.
Bij hockey, socialite fatima moreira de melo, ok, die kon natuurlijk wel een balletje slaan. Haar leuke koppie heeft haar natuurlijk geen windeieren gelegd.

Het is een Darwin dingetje, in het kader van het nageslacht lopen we vooral achter mooie mensen aan.
Afbeelding

Aspide83
Forum-lid

Aspide83 04 jul 2017 09:06

Non-discussie! Zij gaat komende jaren proberen haar te ontwikkelen tot de top. 1) Mag je geen ambitie hebben? 2) Doet ze er iemand kwaad mee? 3) Ze vraagt geen financiële bijdragen van overheid, want ze heeft immers een contract.

Waarom mag je je ambitie niet uitspreken? Als niemand ambitie zou hebben....dan is de wereld verloren. En ze steelt van niemand iets. Ik zeg respect!

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 04 jul 2017 09:14

Ambitie is een beetje een vies woord he. helemaal als het van een vrouw komt.

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 04 jul 2017 09:24

Ik lees hier nu al enkele malen dat 'een mooie dame geen ambitie zou mogen hebben'. Begrijpend lezen is moeilijk, want er is werkelijk niemand die dat zegt in dit hele topic.
Dat via Puck meer aandacht geschonken wordt aan het vrouwenwielrennen is ook volstrekte kolder, want het is Puck zelf die de aandacht krijgt in allerlei programma's, en niet de sport die ze beoefent. Ik denk zo maar dat ze niet erg serieus genomen wordt door de echte damestoppers in het peloton. Zag je ook wel een beetje af aan de reactie van Leontien van Moorsel tijdens dat item bij TdJ.

Maar laat haar maar foto's blijven posten op IG, best vermakelijk om te zien. Een goed lijf en leuk koppie heeft ze zeker. Ik zal er echter geen PU schuim of lijm meer om kopen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2017 09:36

lb117 schreef: 03 jul 2017 23:24

Precies dit!, Ik heb Anna van de Breggen de laatset 12 maanden 2 x hooguit 3 x op tv gezien. Puck Moonen de laatste weken vrijwel dagelijks.

Dit dus, te zot voor woorden!!
Less is bore

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 04 jul 2017 09:44

Wie is Anna van der Breggen?

Die heeft hier geen eigen topic op het forum, Puck wel.

De zoekopdracht "Puck" geeft 144 resultaten
De zoekopdracht "Breggen" geeft 44 resultaten

Anyway, door Puck hebben we het nu ook over Anna.
Het gaat hier al enkele dagen over Puck en het vrouwenwielrennen.

En soms dus blijkbaar ook over purschuim.

lb117
Forum-lid

lb117 04 jul 2017 09:47

daniel1975 schreef: 04 jul 2017 09:36
lb117 schreef: 03 jul 2017 23:24

Precies dit!, Ik heb Anna van de Breggen de laatset 12 maanden 2 x hooguit 3 x op tv gezien. Puck Moonen de laatste weken vrijwel dagelijks.

Dit dus, te zot voor woorden!!
Maar wat brengt van der Breggen met haar uitmuntende prestaties het vrouwen Wielrennen qua publiciteit? heel weinig dus. Je moet ergens beginnen of je er ála Danny Nelissen bij neerleggen dat je het nooit wat gaat worden met het Dameswielrennen/voetbal/rugby.

Terwijl bv Hockey Volleybal, Ateletiek wel volwaardige sporten zijn.

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 04 jul 2017 09:50

NicoNB schreef: 04 jul 2017 09:44

Anyway, door Puck hebben we het nu ook over Anna.
Het gaat hier al enkele dagen over Puck en het vrouwenwielrennen.

Hierbij is gelijk ook de stelling onderbouwd dat aandacht voor Puck ook meer aandacht voor het vrouwenwielrennen brengt :winkthumb:
Carbon from the planet X

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 04 jul 2017 09:55

Van den Breggen heeft natuurlijk ook gewoon een leuk koppie.

Afbeelding

Ik (als man) vind het prima dat het vrouwenwielrennen dankzij Puck meer aandacht krijgt. Mijn vermoeden is dat vrouwen hier iets anders naar kijken.

Karl66
Forum-lid

Karl66 04 jul 2017 11:51

Volgens mij gaart het hier helemaal niet over het vrouwen wielrennen maar over Puck Moonen. Er is misschien niet zoveel aandacht voor het vrouwen wielrennen, maar dat is de laatste jaren toch behoorlijk beter geworden. En dat komt niet doordat Puck een racefiets heeft gekocht, maar doordat de vrouwen presteren. Als het gaat om aandacht is het verhaal van een dramatische valpartij in een olympische finale, gevolgd door een ploeggenoot die olympisch kampioen wordt veel belangrijker. De hockey vrouwen krijgen meer aandacht dan de mannen omdat ze op grote toernooien beter presteren en op de olympische spelen medailles halen.

Puck is helemaal geen zegen voor het vrouwen wielrennen. Zolang zij geen prestaties neerzet is ze alleen maar een mooi popje met een accessoire in de vorm van een racefiets. Terwijl het bij sport om de sportieve prestaties hoort te gaan. En als je het vrouwen wielrennen een beetje volgt, dan zie je dat er steeds meer aandacht komt en dat ze steeds meer airtime krijgen. Niet als gevolg van een leuk koppie van een renster zonder palmares, maar door de prestaties van de toppers. En dat is op langere termijn de enige manier om structureel aandacht te genereren. Kijk maar naar elke andere vrouwensport met veel aandacht. Dat is altijd het gevolg van prestaties en daar zijn leuke koppies echt bijzaak.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 04 jul 2017 12:00

Karl66 schreef: 04 jul 2017 11:51 . Niet als gevolg van een leuk koppie van een renster zonder palmares, maar door de prestaties van de toppers. En dat is op langere termijn de enige manier om structureel aandacht te genereren. Kijk maar naar elke andere vrouwensport met veel aandacht. Dat is altijd het gevolg van prestaties en daar zijn leuke koppies echt bijzaak.
Beetje een kip-ei verhaal natuurlijk....

Handbal dames, nog zo iets, zitten ook een paar leuke koppies tussen, Die dames worden toch wat meer uitgelicht dan de rest. Net als de keepster Tess Wester, guitige kop en is ook in RTL late night verschenen. Die trekken
aandacht, van de rest weet ik eigenlijk niet eens hoe ze heten.
En ook nog eens die Estevana die nu een kleine heeft met die ene voetballer.

Sommige damesteams zie je het trouwens ook zelf doen, die gebruiken het gewoon openlijk, verschijnen er ineens kalenders waar ze half naakt op staan en zo. Allemaal om aandacht te trekken.

ik denk dat er een soort wisselwerking is. Als niet wielrenner interesseert het je niks wat die wielrenners allemaal uit vreten.
verschijnt er nu zo'n figuur als Puck, dan valt dat ineens op bij de massa.
Meer aandacht in de media, meer aandacht voor het (dames) wielrennen in het algemeen en uiteindelijk is de hele dames-wielren-gemeenschap er mee gebaat.

Wielrenfans die hier op het forum zitten kijken meer naar de daadwerkelijke prestaties die een figuur als Puck nu presteert, de massa interesseert dat geen reet.... ze ziet er leuk uit dat is wat er (nu) opvalt bij de massa.
Dus ik denk dat we nu niet moeten gaan klagen over de prestaties van Puck op wielergebied, maar juichen voor de aandacht die zij genereert.
Carbon from the planet X

Gesloten