Ik ben met mijn 2,04 m al lange tijd op zoek naar een nieuw goed passend wielershirt. Ken de topics al die daarover gaan.
Waar ik me steeds meer over verbaas is dat wielershirts bij XXl blijkbaar hun maximale lengte hebben. Als je de maattabellen bekijkt, dan worden de shirts vanaf maat 2 a 3xl uitsluitend wijder en bijna niet langer meer.
Waar ik me tevens over verbaas is dat men bij de maattabellen van heel veel merken geen bovenlichaamlengte aangeeft. Merendeel van de maattabellen gaan uit van borstomvang, taille en heupomvang.
Sommige merken gaan tot 6xl ( o.a. Vermarc). vanaf 3xl worden ze alleen maar wijder en niets langer
Fietsen is toch niet alleen voor dikkerds? (zonder iemand te willen kwetsen overigens).
Zelfs een Nederlands merk als Agu geeft geen bovenlichaamslengte aan.
Is lengte voor een shirt niet belangrijk of zo?
Maatvoering shirts
-
- Forum-lid
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
Try Assos XLG. dit is special voor lange mensen zonder bierbuik en niet hetzelfd als XL of XXL . ik met mijn 197cm vind deze perfect. success deel je bevindingen aub.
Ik heb Gore jerseys en die vallen echt lang. Ik ben (maar ) 190 cm. Wat betreft maatvoering van shirt.Vergeet al die xxl of xxxl-en en vraag gewoon aan bv Hopmans/online winkel/fysieke winkel.... naar een echt lang vallend shirt.. Zo lang ben je ook weer niet, dat je "uit" de maten groeit. Ik zie soms kerels fietsen, waar jij nog een "kleintje" bij bent. Of vraag eens... als je een zeer lang iemand ziet die een truitje aanheeft .....naar het merk.bv bij een tocht of bv op een terras ,waar je ze ziet zitten.
Mijn ervaring met maten is: dat zelfs bij een bepaald merk......het ene jaar de ene XL weer anders valt dan de andere xl.Ook al is het hetzelfde merk.. Kortom je kan er totaal niet van op aan. Elk jaar veranderen ze weer die maten en afmetingen.
Ik heb 2 lang vallende Gore jerseys. (lange mouw). Ook door het elastan, vallen dit type shirt erg lang.
Succes met je zoektocht. Mijn ervaring is toch dat je aan de verkopers moet vragen hoe een bepaald type shirt valt .Elk jaar weer.Of inderdaad aan iemand die zelf lang is en een goed shirtje aanheeft.Of op dit forum ..maar dan moeten ze wel reageren.
Mijn ervaring met maten is: dat zelfs bij een bepaald merk......het ene jaar de ene XL weer anders valt dan de andere xl.Ook al is het hetzelfde merk.. Kortom je kan er totaal niet van op aan. Elk jaar veranderen ze weer die maten en afmetingen.
Ik heb 2 lang vallende Gore jerseys. (lange mouw). Ook door het elastan, vallen dit type shirt erg lang.
Succes met je zoektocht. Mijn ervaring is toch dat je aan de verkopers moet vragen hoe een bepaald type shirt valt .Elk jaar weer.Of inderdaad aan iemand die zelf lang is en een goed shirtje aanheeft.Of op dit forum ..maar dan moeten ze wel reageren.
-
- Forum-lid
Tja, ik was niet op zoek naar tips voor een bepaald merk, maar toch bedankt.
Waar het mij meer om ging is dat ik in termen van XXL en meer denk aan lengte, maar dat de gemiddelde fabrikant blijkbaar vooral denkt in toename in wijdte.
Dit geldt met name voor Nederlandse merken.
Waar het mij meer om ging is dat ik in termen van XXL en meer denk aan lengte, maar dat de gemiddelde fabrikant blijkbaar vooral denkt in toename in wijdte.
Dit geldt met name voor Nederlandse merken.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.