Het grote schijfremmentopic
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Goede vergelijking.., Remmen die op een andere manier remmen dan de standaard. Vergelijken met 2 technieken die efficiëntie (ergo: snelheid) toevoegden...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Wacht maar tot de afdaling van Mont du Chat of de Galibier nat ligt...MarkVeenstra schreef: ↑04 jul 2017 09:22Goede vergelijking.., Remmen die op een andere manier remmen dan de standaard. Vergelijken met 2 technieken die efficiëntie (ergo: snelheid) toevoegden...
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
Gazelle XR4
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Koelvinnen ga je absoluut niet merken! Hooguit op een atb voor downhillen.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Want dan gaan schijfremrijders in een profpeloton met een veel hogere deceleratie (i.e. later en harder remmen), dan de renners met velgremmen? Ze blijven dezelfde grip houden tussen banden en wegdek hea .erikkie39 schreef: ↑04 jul 2017 10:47Wacht maar tot de afdaling van Mont du Chat of de Galibier nat ligt...MarkVeenstra schreef: ↑04 jul 2017 09:22Goede vergelijking.., Remmen die op een andere manier remmen dan de standaard. Vergelijken met 2 technieken die efficiëntie (ergo: snelheid) toevoegden...
Het argument voor schijfremmen bij natte, lange, afdalingen gaat wellicht op voor amateurs op de openbare weg. Maar ik denk niet dat de profs hier significante verschillen in kunnen gaan maken, voor degene met schijfremmen tov de concurrent met velgremmen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik vraag het me af. Het zal zeker interessant zijn om te zien, mocht het voorkomen. Carbon velgen hebben in de regen, zeker bergaf, een langere remweg en schietschijven zijn beter te doseren. Op een paar haarspeldbochten kun je dan een gaatje slaan, wat het verschil kan zijn tussen ritwinst of de aansluiting met de kopgroep verliezen, zeker als je een wat mindere daler bent.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een mindere daler met betere remmen op nat wegdek...... no way dat hem dat wat op gaat leveren, hooguit een berg schaafwonden.
Less is bore
Ik heb een sram shifters/remmen set aangeschaft.
Nu zit dit standaard al aan elkaar gekoppeld, kan ik dit nu zonder problemen losdraaien om door frame te halen en sluit leiding dan zelf af, of moet leidingen eerst leeg laten lopen/afsluiten oid ?
Basic vragen gok ik, maar kan het zo snel niet uitvinden.
Nu zit dit standaard al aan elkaar gekoppeld, kan ik dit nu zonder problemen losdraaien om door frame te halen en sluit leiding dan zelf af, of moet leidingen eerst leeg laten lopen/afsluiten oid ?
Basic vragen gok ik, maar kan het zo snel niet uitvinden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Er zal een druppeltje uit komen, maar meestal is dat bijna niets. Je zult wel de boel moeten ontluchten vrees ik. Zet ook ineens de kabel op de juiste lengte (hele goede kabeltang gebruikten of een dremel), dan hoef je dat later niet te doen.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Welke Sram, ik heb juist hetzelfde gedaan met mijn Sram Etap Hrd.DDX schreef: ↑04 jul 2017 14:25 Ik heb een sram shifters/remmen set aangeschaft.
Nu zit dit standaard al aan elkaar gekoppeld, kan ik dit nu zonder problemen losdraaien om door frame te halen en sluit leiding dan zelf af, of moet leidingen eerst leeg laten lopen/afsluiten oid ?
Basic vragen gok ik, maar kan het zo snel niet uitvinden.
Opletten dat je geen remvloeistof lekt op je frame, anders direct afkuisen met bod en water.
De juiste aansluitingen kopen, want eens uit elkaar kan je deze niet hergebruiken.
En zoals Daniel al aangaf, knip ze dan direct op de juiste lengte.
Er bestaat een heel goed filmpje van Sram op hun website over inkorten en ontluchten van hun remleidingen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Iemand wel is gehoord van ontploffende voorvorken bij interne oliekabel door de hitte?
Een fietsenzaak met diverse merken beweerde dat dit de reden is dat trek de remkabel niet in de voorvork doet.
Volgens mij is het meer gewichtsbesparing....
Een fietsenzaak met diverse merken beweerde dat dit de reden is dat trek de remkabel niet in de voorvork doet.
Volgens mij is het meer gewichtsbesparing....
Specialized Diverge Axs