Puck Moonen
Wat ik vooral zielig vind zijn lui die in een topic in het fietscafé (waar het helemaal niet over wielrennen hoeft te gaan) een beetje komen zeuren dat het dameswielrennen wordt gedegradeerd, maar die zelf dat dameswielrennen blijkbaar toch ook niet interessant genoeg vinden om er een volwaardig topic aan te wijden onder het hoofdstuk Wielrennen...
Laatst gewijzigd door dario op 05 jul 2017 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Een beetje sportpersoonlijkheid verdient meer aan sponsor/marketing activiteiten dan core business, lees sporten zelf. Denk aan Tiger Woods, Michael Schumacher, Michael Jordan, Christiana Ronaldo, Serna Williams, etc.....
Helemaal geen raar business model dus voor het merk "Puck Moonen".
Daar kun je best aan beginnen, maar om het dameswielrennen te volgen hoef ik er hier helemaal geen topic aan te wijden.dario schreef: ↑05 jul 2017 08:02 Wat ik vooral zielig vind zijn lui die in een topic in het fietscafé (waar het helemaal niet over wielrennen hoeft te gaan) een beetje komen zeuren dat het dameswielrennen wordt gedegradeerd, maar die zelf dat dameswielrennen blijkbaar toch niet interessant genoeg vinden om er een volwaardig topic aan te wijden onder het hoofdstuk Wielrennen...
Dan krijg je vaak weer : "wij mannen zijn toch veel beter, dames kunnen daar niet aan tippen".
Ik geniet wel van het dameswielrennen zonder tegengas van mannen. Anna en Annemiek zijn in ieder geval in Italië aardig met elkaar aan het strijden. En om het niet te eenzijdig te maken, zijn er ook andere dames die zich met de wedstrijd bemoeien.
Maar laat je er niet van weerhouden wel een topic te openen. Zoals je gisteren in de AvondEtappe had kunnen zien, zijn de dames helemaal niet zo blij met de plek die ze, veelal door mannen toebedeeld, krijgen. Mogen ze als randverschijnsel meedoen aan de Tour, maar is de bergetappe maar 60km. Is dus nog uit de tijd dat mannen beslisten dat je vrouwen niet meer mag laten doen. (Dan zien ze er net als de mannen misschien niet meer zo mooi uit als ze over de streep komen, en daar gaat het veel mannen toch om?)
Nu kan Thijs Zonneveld op dit forum toch al niet veel goeds doen, maar die zei gisteravond dat hij inmiddels liever naar dameswedstrijden keek.
nee, die zaten er al in, en op den duur viel het op dat er leuke koppies tussen zeten. en daarna kwam de (extra) aandacht.....Alsof een aantal van de hockeydames geselecteerd zouden zijn op hun uiterlijk. Die hadden echt al wel iets gepresteerd voordat ze in nationale team kwamen.
Is inderdaad een ander tijdspad dan dat Puck volgt.
Resultaat is hetzelfde, meer aandacht voor de sport, En inderdaad die hockeysters hebben wel wat gepresteerd.
Tuurlijk wel, de aandacht voor dameswielrennen zit in de lift (zij het langzaam) elk brokje wat het bij de massa aantrekkelijk kan maken helpt daar in mee.En als Puck haar geld kan verdienen met Instagram, prima, maar dan niet doen alsof het damesfietsen er meer aandacht door zou krijgen.
telkens als zij zich in een strak fietspakje hijst en dit komt in de media, zijn er mensen die denken "Oh ja, dameswielrennen, eens kijken of er meer leuke dames rond fietsen"
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
@dropje Ik ben het totaal niet met je eens dat er extra aandacht komt voor het dameswielrennen door Puck. We hebben het wel over interesse in het wielrennen en niet over mannetjes die zo nodig naar mooie dames moeten kijken om gelukkig te worden.
Heb je al gezien wat de dames gisteren voor een tijdrit voor de kiezen hebben gehad? Daar had Puck af moeten stappen, schat ik.
Heb je al gezien wat de dames gisteren voor een tijdrit voor de kiezen hebben gehad? Daar had Puck af moeten stappen, schat ik.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
nee, niet gezien. Was het ergens in beeld? --> part of the problem.
Maar ik vind het een behoorlijk boute uitspraak dat jij inschat of puck al dan niet een tijdrit zou uitfietsen...
Maar ik vind het een behoorlijk boute uitspraak dat jij inschat of puck al dan niet een tijdrit zou uitfietsen...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Wat is de Triathlon dan eigenlijk een mooie sport, daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen voor de afstand. Beide even zwaar.Jans schreef: ↑05 jul 2017 08:23 Zoals je gisteren in de AvondEtappe had kunnen zien, zijn de dames helemaal niet zo blij met de plek die ze, veelal door mannen toebedeeld, krijgen. Mogen ze als randverschijnsel meedoen aan de Tour, maar is de bergetappe maar 60km. Is dus nog uit de tijd dat mannen beslisten dat je vrouwen niet meer mag laten doen. (Dan zien ze er net als de mannen misschien niet meer zo mooi uit als ze over de streep komen, en daar gaat het veel mannen toch om?)
De opmerkingen in een serieus vrouwenwielrennen-topic zullen best wel meevallen. Laatst werd er al een topic gestart om te vragen waar en wanneer vrouwenwielrennen is te zien. Volgens mij zijn daarin geen macho reacties geplaatst.Jans schreef: ↑05 jul 2017 08:23Daar kun je best aan beginnen, maar om het dameswielrennen te volgen hoef ik er hier helemaal geen topic aan te wijden.dario schreef: ↑05 jul 2017 08:02 Wat ik vooral zielig vind zijn lui die in een topic in het fietscafé (waar het helemaal niet over wielrennen hoeft te gaan) een beetje komen zeuren dat het dameswielrennen wordt gedegradeerd, maar die zelf dat dameswielrennen blijkbaar toch niet interessant genoeg vinden om er een volwaardig topic aan te wijden onder het hoofdstuk Wielrennen...
Dan krijg je vaak weer : "wij mannen zijn toch veel beter, dames kunnen daar niet aan tippen".
Ik geniet wel van het dameswielrennen zonder tegengas van mannen. Anna en Annemiek zijn in ieder geval in Italië aardig met elkaar aan het strijden. En om het niet te eenzijdig te maken, zijn er ook andere dames die zich met de wedstrijd bemoeien.
Maar laat je er niet van weerhouden wel een topic te openen. Zoals je gisteren in de AvondEtappe had kunnen zien, zijn de dames helemaal niet zo blij met de plek die ze, veelal door mannen toebedeeld, krijgen. Mogen ze als randverschijnsel meedoen aan de Tour, maar is de bergetappe maar 60km. Is dus nog uit de tijd dat mannen beslisten dat je vrouwen niet meer mag laten doen. (Dan zien ze er net als de mannen misschien niet meer zo mooi uit als ze over de streep komen, en daar gaat het veel mannen toch om?)
Nu kan Thijs Zonneveld op dit forum toch al niet veel goeds doen, maar die zei gisteravond dat hij inmiddels liever naar dameswedstrijden keek.
Dat dameskoersen interessant kunnen zijn, komt volgens mij juist mede omdat ze korter zijn. Een etappe van 60 km met serieus klimwerk, is altijd nog boeiender dan 200 km met een mannetje vooruit, waarvan je weet dat het in een sprint eindigt.
Oef, een tijdrit vrouwenwielrennen kijken, dat zit ergens tussen gras zien groeien en verf zien drogen in kwa spanningsboog gok ik zo.
Verder +1 voor Dario
*Gaat nu onderduiken voor alle sh*t die ik nu over mij heen ga krijgen

Verder +1 voor Dario
*Gaat nu onderduiken voor alle sh*t die ik nu over mij heen ga krijgen

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb inmiddels wel wat over haar gelezen, en raak daar niet van onder de indruk. Bijvoorbeeld Annemiek van Vleuten, die nog veel later met wielrennen begon, won al in één van haar eerste wedstrijden.MarkVeenstra schreef: ↑05 jul 2017 09:18 nee, niet gezien. Was het ergens in beeld? --> part of the problem.
Maar in de tijdrit van gisteren zaten stukken van 25%. Dan moet je wel verder kijken dan het profiel opzoeken, want daar klopte geen hout van.
En het was niet in beeld, of je moet Italiaanse televisie kunnen ontvangen. Maar er is, met een beetje zoeken, wel veel te lezen. Op de site van Orica Scott is in ieder geval wel redelijk wat te vinden, maar op de ploegensites van de andere vrouwen is vast nog veel meer te vinden.
@Scottwilko Volledig met je eens. Misschien zitten daar niet een paar oude mannetjes om de regels te maken. Misschien doordat het een relatief jonge tak van sport is?
Dan nog gelukkig dat het geen 200km grasgroeien kijken is

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Verschil is dat al die namen die je opsomt zonder twijfel tot de wereld top behoren, terwijl Puck niet eens een top amateur is.indobesar schreef: ↑05 jul 2017 08:11Een beetje sportpersoonlijkheid verdient meer aan sponsor/marketing activiteiten dan core business, lees sporten zelf. Denk aan Tiger Woods, Michael Schumacher, Michael Jordan, Christiana Ronaldo, Serna Williams, etc.....
Helemaal geen raar business model dus voor het merk "Puck Moonen".