Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jun 2017 20:01

Seb79 schreef: 19 jun 2017 18:44...........
Bedankt voor je antwoorden! Klinkt positief. Ik heb ook al zitten kijken naar dat geïntegreerde stuur. Erg mooi. Maar je kunt er niks meer aan afstellen. Kon je je fietscomputer er nog wel fatsoenlijk op monteren?

Eigenlijk vind ik het frame ongespoten nog het mooiste maar het carbon is dan wel "onbeschermd". Zijn er mensen die bij het voorwiel bijvoorbeeld een transparante sticker plakken tegen steenslag of is dat een beetje onzin?
Je moet met Chinese onderdelen een beetje geluk hebben, hou er rekening mee dat in het geval het fout zou gaan, wat wel eens gebeurt, je gespreksparner in deze heel ver weg zit.
Een fietscomputer kan je normaal monteren met een speciaal voor dat stuur gemaakte frontmount, hou er rekening mee dat je een aanschaft met bevestigingsmogelijkheid voor deze mount.
Een transparante sticker? Waarom zou je, de carrosserie van je auto plak je toch ook niet af met een sticker. :)

Maar zoals Jaap al aangaf, ik merk in je vragen toch veel onzekerheid.
Weet dat je veel noname onderdelen ook rechtstreeks in Nederland/België kan aanschaffen met soms maar een heel kleine meerprijs. Dan heb je wel een gesprekspartner dichtbij.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Blunders
Forum-lid

Blunders 21 jun 2017 22:53

Lcsmet schreef: 19 jun 2017 20:01
Seb79 schreef: 19 jun 2017 18:44...........
Bedankt voor je antwoorden! Klinkt positief. Ik heb ook al zitten kijken naar dat geïntegreerde stuur. Erg mooi. Maar je kunt er niks meer aan afstellen. Kon je je fietscomputer er nog wel fatsoenlijk op monteren?

Eigenlijk vind ik het frame ongespoten nog het mooiste maar het carbon is dan wel "onbeschermd". Zijn er mensen die bij het voorwiel bijvoorbeeld een transparante sticker plakken tegen steenslag of is dat een beetje onzin?
Je moet met Chinese onderdelen een beetje geluk hebben, hou er rekening mee dat in het geval het fout zou gaan, wat wel eens gebeurt, je gespreksparner in deze heel ver weg zit.
Een fietscomputer kan je normaal monteren met een speciaal voor dat stuur gemaakte frontmount, hou er rekening mee dat je een aanschaft met bevestigingsmogelijkheid voor deze mount.
Een transparante sticker? Waarom zou je, de carrosserie van je auto plak je toch ook niet af met een sticker. :)

Maar zoals Jaap al aangaf, ik merk in je vragen toch veel onzekerheid.
Weet dat je veel noname onderdelen ook rechtstreeks in Nederland/België kan aanschaffen met soms maar een heel kleine meerprijs. Dan heb je wel een gesprekspartner dichtbij.
Heb je voorbeelden van leveranciers in Belgie en Nederland waar ik eens zou kunnen kijken?

Ik ben eveneens van plan om het RB-22 frame op korte termijn uit China te bestellen. Heb in 2014 al eens iets vergelijkbaars gedaan en dat is me goed bevallen. Toen heb ik hem zelf in elkaar gezet. Nu zou ik dat graag eens door een fietsenmaker met meer ervaring willen laten doen. Weet iemand in Brabant goede fietsenmakers die dergelijke projecten aannemen? Of staan normale racefietsenzaken hier ook niet onwelwillend tegenover?

Alvast bedankt

turbo66
Forum-lid

turbo66 24 jun 2017 07:50

Inmiddels ook hier een chinees in huis voor mijn zoon . Ik heb een frame met een BB-30 bracket. Nu overweeg ik om een Ultegra DI2 te gaan monteren maar na een blik in de bracket pot is de moed mij in de schoenen gezakt.
Hoe is dit op te lossen en hoe loopt de kabel routing ?
Het is een Tarmac replica CRF-15 hier in Nederland gekocht via een handelaar, dus weet niet de exacte leverancier.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 jun 2017 08:16

Is de BB30 bus compleet dicht?

Ik heb één keer zoiets gehad en toen ik heb de kabels via de staande buis getrokken. Een heel gepruts on het voor elkaar te krijgen, maar het lukte. Het ligt mij wel dit soort werk. Gewoon met een visdraadje en een stofzuiger. Parktool heeft er ook speciaal gereedschap voor, dat niet heel duur is.,

turbo66
Forum-lid

turbo66 24 jun 2017 08:28

havana schreef: 24 jun 2017 08:16 Is de BB30 bus compleet dicht?

Ik heb één keer zoiets gehad en toen ik heb de kabels via de staande buis getrokken. Een heel gepruts on het voor elkaar te krijgen, maar het lukte. Het ligt mij wel dit soort werk. Gewoon met een visdraadje en een stofzuiger. Parktool heeft er ook speciaal gereedschap voor, dat niet heel duur is.,
Ja volgens mij geheel dicht, zal straks nog eens ff goed kijken.

Als je de kabels via de staande buis zal trekken, laat je dan de interne junction box hier gewoon in zakken, maar hoe lopen de draden dan precies naar de AD.
Kan je niet om het bracket heen komen ?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 jun 2017 08:36

Ik heb het 1x eerder gedaan en ik kwam toen gewoon langs het bracket.

Visdraadje in het gaatje in de achtervork gestoken/geschoven. Opgezuigd via de staande buis. Zelfde principe bij de schuine buis. Junction in de staande buis laten zakken.

turbo66
Forum-lid

turbo66 24 jun 2017 08:47

havana schreef: 24 jun 2017 08:36 Ik heb het 1x eerder gedaan en ik kwam toen gewoon langs het bracket.

Visdraadje in het gaatje in de achtervork gestoken/geschoven. Opgezuigd via de staande buis. Zelfde principe bij de schuine buis. Junction in de staande buis laten zakken.
Thanx Havana, ga het proberen

turbo66
Forum-lid

turbo66 24 jun 2017 23:49

Moet idd wel gaan lukken, heb met een binnenkabel achter het bracket langs kunnen komen, dus een E-wire moet ook gaan lukken :winkthumb:

zwemcoach1234
Forum-lid

zwemcoach1234 26 jun 2017 16:00

iemand ervaring met BXT frames?

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 05 jul 2017 15:56

Van de week het frame terug van de spuiter. Gister en vandaag aan het knutselen geweest. Kan er eindelijk mee de weg op!
Bijlagen
IMG_1573.JPG
IMG_1570.JPG

PurpleDolphin
Forum-lid

Gebruikersavatar PurpleDolphin 06 jul 2017 00:29

martijnnnn schreef: 05 jul 2017 15:56 Van de week het frame terug van de spuiter. Gister en vandaag aan het knutselen geweest. Kan er eindelijk mee de weg op!
Ziet er echt heel mooi uit! Benieuwd hoe 'ie bevalt.
Dit is de vb-r 068 toch? Gezien de looks en de prijs nu wel m'n favoriet.

Twijfelde eerst over de wcb-r 095 van workswell http://www.workswellbikes.com/PRODDUCT/ ... 17/13.html
maar daar kon ik verder helemaal niks geen ervaringen over vinden.

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 06 jul 2017 16:42

Klopt is inderdaad de vb r068. Knalhard frame is mijn ervaring tot nu toe, erg stijf.

Plaats reactie