Vervanger voor de Conti GP 4000SII
2 nieuwe banden met een lage rolweerstand geven goed resultaat, ik vervang enkel de achterband en blijf met een half versleten voorband verder rijden.
Zal ik toch nog voordeel merken uit de nieuwe achterband of moet ik beide banden vervangen om een voordeel op te leveren ?
Het asfalt waar je op rijdt heeft meer invloed op de rolweerstand dan je voorband die beetje versleten is.Vince! schreef: ↑30 jun 2017 10:252 nieuwe banden met een lage rolweerstand geven goed resultaat, ik vervang enkel de achterband en blijf met een half versleten voorband verder rijden.
Zal ik toch nog voordeel merken uit de nieuwe achterband of moet ik beide banden vervangen om een voordeel op te leveren ?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Je rijdt nu op twee half-versleten banden. Laten we er voor het gemak even van uitgaan, zoals jij lijkt te doen, dat nieuwe banden minder rolweerstand hebben (hetgeen te betwijfelen valt, maar goed). Je vervangt één half-versleten band door zo'n nieuwe. Gaat de totale(!) rolweerstand dan, a) omhoog, b) omlaag of c) geen van beide?
Vorsprung durch Pedantik
Laat deze omhoog gaan, wat is dan de mate van omhoog? 1%, 10%, 100%?alien schreef: ↑30 jun 2017 12:10 Je rijdt nu op twee half-versleten banden. Laten we er voor het gemak even van uitgaan, zoals jij lijkt te doen, dat nieuwe banden minder rolweerstand hebben (hetgeen te betwijfelen valt, maar goed). Je vervangt één half-versleten band door zo'n nieuwe. Gaat de totale(!) rolweerstand dan, a) omhoog, b) omlaag of c) geen van beide?
Daarbij is de vraag echter wat is de toename in daadwerkelijke watts? 0,1 watt, 4 watt of 200 watt (laatste lijkt me onmogelijk maarja)
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Karma !! dan toch platgevallen. Midden het loopvlak moet toch iets de band en het karkas doordrongen hebben. Band is echt wel op nu, de slijtageindicatoren zijn zo goed als weg en het loopvlak is zo vlak als wat.
Denk dat ik de Michelin Power Competition zal proberen, dank voor de adviezen.
Voortaan gewoon je voor en achterband omwisselen dan blijft de slijtage gelijk. Dit heeft inderdaad 0,000000 (nog iets) verschil aan weerstand dat is echt niet te bevatten voor ons. Gewoon dus lekker op blijven rijden en ééns of twee keer per jaar je bandjes vervangen, als het goeie zijn is meer niet nodig...
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"
Ik nu 1500 woonwerkverkeer met 28mm met de Ones. en ook niet lek gereden.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein